je paard missen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

hoe verwerk jij paarden-verdriet?

a) ik koop een nieuwe
19 (28%)
b) wat is dat?
4 (6%)
c) ik blijf meteen gebroken hart achter en ik hoop dat het ooit kan helen...
43 (65%)

Totaal aantal stemmen: 66


EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 13:14

ik hoop dat passe parout (is erg lief) nooit weg gaat....tis het veulen van warina en ik rij er elke week op..... maar ik hoop dat ik ooit phantom terug vind....

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:21

DE merrie die k 2 jaar lang heb gereden ging ook weg. ze stond op een manege en kon niet veel naar buiten terwijl dat juist belangrijk was omdat ze een lichte vorm van atrose heeft.
Toen k begon met haar stond ze bekent als een zure merrie die altijd bokte en narig was en sloom. Ik heb echter nooit problemen met dr gehad. Ze had ook dr redenen om zuur te zijn. ze was mishandelt en dat merkte je aan dr.
T eerste jaar heb k ook veel gesprongen met dr en dr leren kennen.. ZEwerd daar gewoon me iegn merrie genoemt.. heel vreemd. Maar na dat jaar werd ze kreupel en flink ook. Je werd mager en k had echt zoiets : nu is t afgelopen.. In plaats van dat ik dr 2 x per week wkam was ik dr nu elke dag. Maar ze kwam er door heeft.
Ze mocht echter nooit meer springen. vanweege de toen ontdekte atrose. Terwijl springen juist haar passie was. vaak bokte ze van pure blijschap als dr een hindernsi stond.
in september hoorde ik dat ze ging evrhuizen. ze ging naar een plek waar ze lelke dag in de wei kon. helemaal perfect voor dr. Maar toch vreselijk.. maar goed ik had een maand om afscheid van dr te nemen en dat ook uitgebreid gedaan.
Eesrt wou k niet naard e manege.. dom achteraf ik werd namelijk meteen uit genodigt door de eigenaresse om me merrie te komen rijden als k zin had.. Met kerst heb k t ook gedaan.. ze was sueopr.. vrlijk en t zure was dr af.. Met rijde was t t einde.. de achterhand was weer mooi sterk geworden.. die sinds de atrose verslapt was..

maar goed.. klang verhaal.. maar t komt wel goed ..

vast wel..

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 13:25

beter dat de atrose slapper werd!!! maare...mn msn naam is nu: i (L) PASSE PAROUT 4 EVER(L)(L)<<<<-----ziekjes.:Safscheid nemen bestaat niet....vandaar dat ik phantom mis:( says: maare k ben nu gelukkig met P.P Haha!

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 13:37

Boos! k hoor net dat ook 1 van mn favo paarden ookal weg is....JACARANDA! t was een fijn paard en op haar heb ik geleerd hoe je aan de teugel rijd... wie ken haar?xxdevica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:00

Antwoord C... Verdrietig

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:38

ik huil eerst een tijd en denk er veel over na maar als je het een beetje verwerkt hebt is het tijd om een nieuwe te kopen. Zij/hij blijft altijd in je hart maar je moet ook verder (in de paardenwereld) ik heb ook net mijn nijntje verloren Huilen sterkte!!

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:52

Ik heb een tijdje een fries verzorgd en gereden, geweldig paard.
Alleen het contact met de eigenaar verwaterde en later vernam ik dat hij zijn paarden verkocht had.

het is nu 5 jaar geleden en ik heb het er soms nog moeilijk mee.
Ik mis dat paard gewoon, want als ik het eerder geweten had had ik haar gekocht.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:53

als die manegepaarden weg gaan, kan je niet aan de eigenaar vragen waar ze heen zijn? dat hoeft dan niet meteen een adres te zijn, maar dan weet je iig wat er mee gebeurt is.

ik heb zelf nooit zo van dichtbij meegemaakt dat paarden stierven of verkocht werden, als een manegepony weg ging of wat, dan maakte het me nooit zo uit. als ik m'n eigen paard zou verkopen of als ze zou overlijden zou ik dat wel verschrikkelijk vinden, maar waarschijnlijk na een aantal maanden toch weer met een ander verdergaan.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:57

Antwoord C... Eerst ben ik vreselijk verdrietig, maar ik zal daarna toch weer een nieuw paard kopen.

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:06

Vorig jaar is mijn pony overleden. (dec 2002). Ik was er wel kapot van. Vooral omdat de klap zo hard aan kwam, ineens was hij er niet meer, toch wel erg onverwachts.
Wel ben ik, ondanks dat ik het er heel moeilijk mee had, zo nuchter om te denken dat ik wel door moet. Ookal dacht ik soms wel dat ik dat niet zag zitten. Je moet gewoon verder. En dat kun je doen door te blijven sippen. Te denken aan wat er was en nu niet meer. Maar je kunt ook verder gaan, ook met veel verdriet/pijn, maar ook met veel geluk, dus een andere pony. Het is geen vervanging, maar iets wat je helpt. Na een aantal dagen keek ik al rond in boeken naar wat voor pony ik nu wilde, en na 2 weken ging ik al naar andere pony's kijken. Na 3 weken kwam mijn nieuwe pony.
Ik mis dribbel nog steeds, maar hij heeft wel een plekje nu. Hij zal altijd mn superpony blijven, maar ik ben ook gelukkig (nu) met mn haffie!


Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik er aan denk dat de pony die ik nu heb er niet meer is, ik echt niet meer weet wat ik zou moeten. Ze betekend zoveel voor me en wil er niet aan dneken dat ze er niet meer is. Ze heeft me geholpen met het verwerken en accepteren van de dood van dribbel. Ik word echt gek bij het idee dat ze er niet meer zou zijn!
Maar daar ga ik niet aan denken, ik hoop op nog minstens 30 mooie jaren Haha!

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 20:03

ik hoop dat ik dit echt niet meer mee maak.... en als ik ooit mn eigenpaardje krijg dat ik dan daar echt zeker 25 jaar mee verder kan!!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxDevica

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 10:01

Barb schreef:
Tja dat heb je met manegeponies, er bestaat altijd een kans dat ze verkocht worden. Helaas denken kinderen daar niet aan, het is natuurlijk heel begrijpelijk dat je daar verdrietig om bent.
Maar hou er rekening mee dat niet alle paardeneigenaren zonder verdriet hun paard verkopen, maar soms is het beter voor het paard om verkocht te worden.
En ik zou het fijn vinden als de eigenaar om het paard zou denken ipv aan zich zelf.

Barb ik vind dat je er helemaal gelijk in heb maar ik mis ilet echt meer dan willem, die op manege goedhart mijn lieveling was en daarna werd verkocht maar ik mocht nog wel op hem rijden omdat dat meisje alleen in het weekend tijd had.
en toen ging ik naar jouw en toen kwam ilet en de rest weet je zelf Knipoog

Ik kon alleen de verhalen van sommige gewoon niet geloven of wou ze gewoon niet geloven Scheve mond
en toen pris er op reed ging hij moeilijk in gelop terwijl hij het bij mij gelijk deed OK dan!
oke ik loop hem meschien te verhemelen Bloos
maar het was zoon lekkere knuffelbeer Lovers , altijd als ik net op stal was en als ik weg ging moesten we uitgebreid knuffellen Lovers Haha!

en ik ben voor antwoord c Verdrietig , maar zal naar verloop van tijd tog een ander paard kopen.

En ik denk de laatste tijd ook meer met een glimlach dan met tranen terug aan ilet

En als er een traantje wil biggellen dan zegt pris wel 1 van zijn streekjes *LOL* Haha!

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 10:05

Afbeelding dit is hem.....

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 10:05


Felicia
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 10:36

ik zou een nieuwe kopen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:32

Felicia schreef:
ik zou een nieuwe kopen


haha, nu stel je je toch wel aan hoor!
Wil je meer reacties lezen ofzo? Knipoog