Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bruintje123 schreef:Het ligt nogal aan de weide vind ik.
Hoe is de ligging?
Hoe groot is het?
Is het een mooie droge wei?
Is er een schuilstal?
Wat wil je doen met je paard?
Als je fanatiek wilt rijden is een bak ook wel fijn.
Hoe is het voeren geregeld?
troi schreef:Denk om de ondergrond, op een kleigrond is het niet te doen om ze er de hele winter te hebben, staan ze op een gegeven moment tot de koten in de drek. Krijg je mok en ellende van.
idinn schreef:Ik mis hier vooral hoe het stuk wei wat je voor ogen hebt is. Hoe groot? Wat voor grond? Is er elektriciteit en water? Enkel schuilstal? Waar ga je je spullen en voer laten? Is het goed te doen een stuk af te zetten dat je na de winter nog wel gras over hebt.
En niet geheel onbelangrijk: wat schat jij in dat het je gaat kosten?
Ow en ook niet onbelangrijk: waar laat je je mest?
Duhelo schreef:Het hangt ervanaf welke faciliteiten je hebt of kan maken.
Alledrie mijn paarden staan ook "op de weide"
Mijn 2 trekpaarden staan samen met nog een 3 de trekpaard. Daar hebben we een grote stenen schuilstal (8*4)met betonplateau(10*4) ervoor, rondom rond betonpadje en een deel van de stal is apart zodat we daar voeder, zadels, klein materiaal, werkmateriaal en dekens kunnen leggen, er is licht en stromend water in de stal. Aansluitend hebben we een lange droge paddock (5*40 en 5*20) in een L vorm. de weides liggen errond dus vanuit de paddock kunnen we een of meerdere weides openzetten of afsluiten.
We hebben een grote hooiruif staan en een kniklader dat kan gebruikt worden om die te vullen, mest in rond te brengen, etc. Meestal mesten we gewoon met een kruiwagen uit, maar als er een dag weinig tijd is vegen we het op een hoop, en gooien het de dag erop allemaal in de knikker.
Mijn jongste paard staat met nog twee andere op een andere locatie. hier hebben we een kleinere schuilstal met een plateautje van stoeptegels ervoor, Daarrond een paddock (ingelegd met tapijt tegen de modder) die aan een kant toegang heeft tot de weide, en de andere kant toegang tot de piste (15*30). Uitmesten (vanop tapijt) en hooi (in grote netten) gaat iets minder vlot, maar ook zeker doenbaar, hier is het een uurtje per dag werk om alles gedaan te hebben voor drie paarden.
Op beide plekken zijn reeds behoorlijke investeringen gedaan om het werkbaar te maken. Als je uitgaat van gewoon een weide met ergens een schuilhokje erop, dan zou ik het afraden, binnen no time zit je tot je knieën in de modder.
LoveHorseJ schreef:Ik zou schatten dat het ongeveer €250 per maand is. Kan dit kloppen? Of is het meer?
Ik heb momenteel nog geen weide op het oog, maar voor mij zou er wel een deftige stal moeten zijn, waar ik ze ook kan opsluiten als er vb. ijs ligt ofzo. Er moet ook zowizo elektriciteit aanwezig zijn en water, en mijn spullen zou ik dan deels thuis laten (wat nu ook al het geval is) en deels in een 'houten kot'