Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shet_unicorn schreef:ik ben zelf 13 maar toen ik nog 10 was ben ik gewoon een keer rond gaan fietsen en in mijn geval zag een een leuke pony heb gevraagd of ik ze mocht verzorgen. ( ging om 3 shetlanders heb ze 3 jaar lang graag verzorgd uiteindelijk is er 1 overleden 1 is geruild voor een grotere pony) verzorg ze nu helaas niet meer
Shanna schreef:Misschien een idee om eerst wat lessen op de manege te nemen, en daarbij te zoeken naar een manege die ook de verzorging van de paarden aanleert? Zoals je nu klinkt heb je nog niet genoeg ervaring voor iemand die een verzorgster zoekt. Iemand die een paarden-knuffelaar zoekt zodat ook die ene kleine/ oude pony wat aandacht krijgt zou je dan wel weer kunnen helpen.
Ineke2 schreef:Ga gewoon langs de plaatselijke manege om lessen te nemen om te beginnen? Dan kun je vragen of je wat eerder kunt komen voor de les begint en dan leren hoe je moet correct moet poetsen.
En eventueel na je les mee helpen met voeren of een stal uitmesten. Hoort allemaal bij de verzorging van een paard.
Rex_Rolfo schreef:Welkom op Bokt. Er is zelfs een heel forumdeel speciaal over verzorgpaarden / pony's: [VP] Verzorgpaarden
Met onder andere centrale topics over het zoeken van een verzorgpony of juist het zoeken van een verzorger. Meestal in dat bij een particulier, bij een manege kun je rijden en daar hoort meestal ook het poetsen en op- en afzadelen bij. Ook kun je vaak een paard leasen voor één of meerdere dagen per week.
Nannetje7 schreef:heel eerlijk; ik vind het een beetje vreemd dat een 32 jarige man zoekt naar een verzorgpony.
Ik denk dat je beter naar een manege kan gaan en daar kijkt wat de mogelijkheden zijn. Maar dan is het wel belangrijk dat je weet wat je wilt. Wil je alleen paarden verzorgen, knuffelen? wil je leren rijden? wil je alles leren?
safina schreef:Ik zal heel eerlijk tegen je zijn: Als een man of vrouw van 32 bij me aanbelt en zegt dat hij of zij een verzorgpony zoekt, dan zou ik dat op zich al opmerkelijk vinden ja. Zeker als hij of zij 'zachtjes wil borstelen met een rosborstel' en "zachtjes wil aaien tot de pony gewend is geraakt als hij dat wil". En graag de manen wil wassen, kammen en vlechten.
Wat je hier schrijft vind ik meer passen bij de belevingswereld van een kind van een jaar of 10. Dus als je je zo ook zou uitdrukken aan mijn deur, dan zou ik me direct afvragen wat er met je aan de hand is. Misschien een verstandelijk beperkt iemand, iemand met autisme, een aparte obsessie of een psychiatrisch patiënt? Ik zeg maar gewoon eerlijk: dat zijn wel dingen die dan door mijn hoofd zouden schieten. Niet dat daar wat mis mee is trouwens. Maar wel dingen die je over iemand wil weten als eigenaar van een pony, voordat je iemand bij je pony laat.
Misschien niet het antwoord waar je op hoopte. Sorry. Maar wilde je een eerlijk antwoord geven op je vraag.
Shirley schreef:Dat lijkt me ook nogal heftig![]()
En met elkaar kwetsen kom je ook nergens
Begin eens gewoon met een advertentie.
Of ga eens langs bij een zorgboerderij of iets dergelijks.
In welke regio zoek je?
PascaLeusink schreef:Ineke2 schreef:Ga gewoon langs de plaatselijke manege om lessen te nemen om te beginnen? Dan kun je vragen of je wat eerder kunt komen voor de les begint en dan leren hoe je moet correct moet poetsen.
En eventueel na je les mee helpen met voeren of een stal uitmesten. Hoort allemaal bij de verzorging van een paard.
Ja, stallen uitmesten wil ik ook wel. Krijg ik er dan ook nog iets voor als ik het de hele dag doe?