Verzorgpony zoeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PascaLeusink

Verzorgpony zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 14:54

Hoi,

Ik heb een probleempje. Ik wil een verzorgpony, maar ik weet niet hoe ik dat aan moet pakken. Zou ik gewoon een keer bij een manege langs kunnen gaan om te vragen of ik een verzorgpony van ze mag?

ps. ik ben 32

Rex_Rolfo

Re: Verzorgpony zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:58

Welkom op Bokt. Er is zelfs een heel forumdeel speciaal over verzorgpaarden / pony's: [VP] Verzorgpaarden

Met onder andere centrale topics over het zoeken van een verzorgpony of juist het zoeken van een verzorger. Meestal in dat bij een particulier, bij een manege kun je rijden en daar hoort meestal ook het poetsen en op- en afzadelen bij. Ook kun je vaak een paard leasen voor één of meerdere dagen per week.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:59

Bij een pensionstal heb je denk ik meer kans.
Een advertentie op bokt of marktplaats wil ook veel doen.
Hoeveel ervaring heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:07

Inderdaad de advertenties in de gaten houden. Als ik een verzorger/ bijrijder zoek dan plaatst ik daar ook advertenties voor. Ik vraag er niks voor, dus ook gratis verzorgpaarden kun je daar vinden!

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:12

Kijken naar advertenties, of vragen bij een particulier kan soms ook werken(niet opdringerig).

shet_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:13

ik ben zelf 13 maar toen ik nog 10 was ben ik gewoon een keer rond gaan fietsen en in mijn geval zag een een leuke pony heb gevraagd of ik ze mocht verzorgen. ( ging om 3 shetlanders heb ze 3 jaar lang graag verzorgd uiteindelijk is er 1 overleden 1 is geruild voor een grotere pony) verzorg ze nu helaas niet meer
Laatst bijgewerkt door shet_unicorn op 08-12-16 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:13

_Mar3 schreef:
Kijken naar advertenties, of vragen bij een particulier kan soms ook werken(niet opdringerig).

Zelf een advertentie plaatsen wil ook vaak helpen :j

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:16

Dank je. Ik heb niet echt ervaring met verzorgen maar weet wel zeker dat ik met een rosborstel een pony heel voorzichtig en zacht kan borstelen. Op de bovenkant en zijkant van haar romp, schoft, hals. Ook zou ik een pony zachtjes kunnen aaien zodat ze gewend aan me raakt als ze dit wil. Verder weet ik nog niks over het uit de klit halen van manen, ik denk dat je hier een soort shampoo en warm water voor nodig zult hebben als je dit wilt doen, om te beginnen? En dan met een hele grove kam (als die bestaat, een paardenkam) voorzichtig proberen de klitten eruit te halen om te beginnen. Ik kan ook wel vlechten. De staart weet ik niet zo goed hoe ik dit aan zou moeten pakken, en of ze dit wil.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:17

Omschrijf dan in je advertentie wel goed wat je wilt, kunt, verwacht en te bieden hebt.
Dat voorkomt teleurstellingen voor beide partijen ;)

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:20

Misschien een idee om eerst wat lessen op de manege te nemen, en daarbij te zoeken naar een manege die ook de verzorging van de paarden aanleert? Zoals je nu klinkt heb je nog niet genoeg ervaring voor iemand die een verzorgster zoekt. Iemand die een paarden-knuffelaar zoekt zodat ook die ene kleine/ oude pony wat aandacht krijgt zou je dan wel weer kunnen helpen.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:22

shet_unicorn schreef:
ik ben zelf 13 maar toen ik nog 10 was ben ik gewoon een keer rond gaan fietsen en in mijn geval zag een een leuke pony heb gevraagd of ik ze mocht verzorgen. ( ging om 3 shetlanders heb ze 3 jaar lang graag verzorgd uiteindelijk is er 1 overleden 1 is geruild voor een grotere pony) verzorg ze nu helaas niet meer

Jammer, 3 jaar, dat is lang? Zoiets wil ik ook wel. Maar ik heb meegemaakt dat een meisje van een jaar of 11 (of ietsje ouder) een pony ging verzorgen en die vervolgens zonder te zeggen meegenomen had en ergens anders had geprobeerd te stallen. Dat is toch niet goed?

Als ik rondfiets op het landgoed buiten Enschede zie ik ook wel eens een pony (ook een shetlander) die verzorging nodig heeft. Helaas stond ze achter prikkeldraad en ik heb geen idee wie het land beheert. Ik weet ook niet hoe ik daar achter zou kunnen komen. Aan wie zou ik dat kunnen vragen?

Ik ben 32, en man, dus ik weet echt niet wat mensen ervan zouden denken als ik zomaar vraag of ik een pony mag verzorgen?

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:25

Shanna schreef:
Misschien een idee om eerst wat lessen op de manege te nemen, en daarbij te zoeken naar een manege die ook de verzorging van de paarden aanleert? Zoals je nu klinkt heb je nog niet genoeg ervaring voor iemand die een verzorgster zoekt. Iemand die een paarden-knuffelaar zoekt zodat ook die ene kleine/ oude pony wat aandacht krijgt zou je dan wel weer kunnen helpen.

Zou kunnen. Dat was ook de enige optie die ik zag. Kent iemand Manege Roessingh in Enschede? Die heeft de beste website van alle maneges in Enschede.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:31

Ga gewoon langs de plaatselijke manege om lessen te nemen om te beginnen? Dan kun je vragen of je wat eerder kunt komen voor de les begint en dan leren hoe je moet correct moet poetsen.
En eventueel na je les mee helpen met voeren of een stal uitmesten. Hoort allemaal bij de verzorging van een paard.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:32

Ineke2 schreef:
Ga gewoon langs de plaatselijke manege om lessen te nemen om te beginnen? Dan kun je vragen of je wat eerder kunt komen voor de les begint en dan leren hoe je moet correct moet poetsen.
En eventueel na je les mee helpen met voeren of een stal uitmesten. Hoort allemaal bij de verzorging van een paard.

Ja, stallen uitmesten wil ik ook wel. Krijg ik er dan ook nog iets voor als ik het de hele dag doe? :D

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:34

Rex_Rolfo schreef:
Welkom op Bokt. Er is zelfs een heel forumdeel speciaal over verzorgpaarden / pony's: [VP] Verzorgpaarden

Met onder andere centrale topics over het zoeken van een verzorgpony of juist het zoeken van een verzorger. Meestal in dat bij een particulier, bij een manege kun je rijden en daar hoort meestal ook het poetsen en op- en afzadelen bij. Ook kun je vaak een paard leasen voor één of meerdere dagen per week.

Dank je. Als je het wil en kunt mag je dit topic ook naar dat forumdeel verplaatsen van mij.

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:38

heel eerlijk; ik vind het een beetje vreemd dat een 32 jarige man zoekt naar een verzorgpony.
Ik denk dat je beter naar een manege kan gaan en daar kijkt wat de mogelijkheden zijn. Maar dan is het wel belangrijk dat je weet wat je wilt. Wil je alleen paarden verzorgen, knuffelen? wil je leren rijden? wil je alles leren?

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:49

Nannetje7 schreef:
heel eerlijk; ik vind het een beetje vreemd dat een 32 jarige man zoekt naar een verzorgpony.
Ik denk dat je beter naar een manege kan gaan en daar kijkt wat de mogelijkheden zijn. Maar dan is het wel belangrijk dat je weet wat je wilt. Wil je alleen paarden verzorgen, knuffelen? wil je leren rijden? wil je alles leren?

Alles?

Ik heb dromen gehad over een haflinger genaamd bruin voor een grote kar die ik of een meisje/vrouw of om beurten bestuurde, precies zoals Pipo de Clown. En dan in de kar leven en slapen en de haflinger alleen laten stappen en zo door het hele land gaan. En bij familie op bezoek.

Maar ik zal toch bij het begin moeten beginnen? Toen ik op paardrijden ging toen ik 9 was ging alles veel te snel en namen meisjes alles van me over en gaven me bijna geen vrijheid om zelf wat initiatief te nemen en te onderzoeken wat een paard graag wil.

Het moest altijd maar op hun manier, ik deed het nooit goed, etc. Vervolgens kreeg ik een gekopieerd boek in handen van zeker 300 pagina's dat ik maar moest bestuderen. Ik ben er eerlijkgezegd erg ziek van geworden, en toen kreeg ik van ze een pil maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk ben ik maar naar huis gegaan omdat ik het gewoon niet meer aankon, zo ziek en misselijk voelde ik me. Van paardrijden in het bos, wat me voorgehouden was, is het vervolgens dus ook nooit meer gekomen.

Sommige waren wel aardig btw en de vrouw die les gaf was ook best ok tegen me. Ik denk dat ze me allemaal wel probeerden te helpen maar het meisje die de verzorging van de pony van me afpakte kreeg vervolgens een trap van het paard en toen moest ze huilen. En de eigenaresse gaf haar er nog de schuld van ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:49

Ik zal heel eerlijk tegen je zijn: Als een man of vrouw van 32 bij me aanbelt en zegt dat hij of zij een verzorgpony zoekt, dan zou ik dat op zich al opmerkelijk vinden ja. Zeker als hij of zij 'zachtjes wil borstelen met een rosborstel' en "zachtjes wil aaien tot de pony gewend is geraakt als hij dat wil". En graag de manen wil wassen, kammen en vlechten.

Wat je hier schrijft vind ik meer passen bij de belevingswereld van een kind van een jaar of 10. Dus als je je zo ook zou uitdrukken aan mijn deur, dan zou ik me direct afvragen wat er met je aan de hand is. Misschien een verstandelijk beperkt iemand, iemand met autisme, een aparte obsessie of een psychiatrisch patiënt? Ik zeg maar gewoon eerlijk: dat zijn wel dingen die dan door mijn hoofd zouden schieten. Niet dat daar wat mis mee is trouwens. Maar wel dingen die je over iemand wil weten als eigenaar van een pony, voordat je iemand bij je pony laat.

Misschien niet het antwoord waar je op hoopte. Sorry. Maar wilde je een eerlijk antwoord geven op je vraag.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:52

ik krijg een beetje creepy gevoelens van dit topic en je berichten.. sorry..

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:56

safina schreef:
Ik zal heel eerlijk tegen je zijn: Als een man of vrouw van 32 bij me aanbelt en zegt dat hij of zij een verzorgpony zoekt, dan zou ik dat op zich al opmerkelijk vinden ja. Zeker als hij of zij 'zachtjes wil borstelen met een rosborstel' en "zachtjes wil aaien tot de pony gewend is geraakt als hij dat wil". En graag de manen wil wassen, kammen en vlechten.

Wat je hier schrijft vind ik meer passen bij de belevingswereld van een kind van een jaar of 10. Dus als je je zo ook zou uitdrukken aan mijn deur, dan zou ik me direct afvragen wat er met je aan de hand is. Misschien een verstandelijk beperkt iemand, iemand met autisme, een aparte obsessie of een psychiatrisch patiënt? Ik zeg maar gewoon eerlijk: dat zijn wel dingen die dan door mijn hoofd zouden schieten. Niet dat daar wat mis mee is trouwens. Maar wel dingen die je over iemand wil weten als eigenaar van een pony, voordat je iemand bij je pony laat.

Misschien niet het antwoord waar je op hoopte. Sorry. Maar wilde je een eerlijk antwoord geven op je vraag.

Hmm ok. Noem het maar gewoon "borstelen", en aaien hoeft van mij ook niet zo.

Ik ga me echt niet zo uitdrukken als ik bij iemand voor de deur sta.

Misschien ben ik nooit volwassen geworden ik heb pas 1x verkering gehad in m'n hele LEVEN, en de meisjes wereld was voor mij tot voor kort ook een compleet raadsel. En ja ik vind er wel iets mis met het stempel autisme of psychiatrisch patient opgedrukt krijgen.

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:57

Celiien schreef:
ik krijg een beetje creepy gevoelens van dit topic en je berichten.. sorry..

Sorry, dan kan niks voor jou betekenen, tenzij je denkt dat ik die creepy gevoelens weg zou kunnen nemen. Ik vind je foto er overigens ook creepy uitzien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:59

Dat lijkt me ook nogal heftig -O-

En met elkaar kwetsen kom je ook nergens :n

Begin eens gewoon met een advertentie.
Of ga eens langs bij een zorgboerderij of iets dergelijks.

In welke regio zoek je?

PascaLeusink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 16:01

Shirley schreef:
Dat lijkt me ook nogal heftig -O-

En met elkaar kwetsen kom je ook nergens :n

Begin eens gewoon met een advertentie.
Of ga eens langs bij een zorgboerderij of iets dergelijks.

In welke regio zoek je?

We leven in de therapeutische staat, lieve schat.

Enschede.

Bedoel je kinderboerderij? Ik heb nooit gehoord van een zorgboerderij.
Ik denk toch dat langsgaan bij een gewone manege de beste optie is, aangezien ik geen ervaring heb met verzorgen en dus ook geen advertentie kan plaatsen.
Laatst bijgewerkt door PascaLeusink op 08-12-16 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:02

PascaLeusink schreef:
Ineke2 schreef:

Ja, stallen uitmesten wil ik ook wel. Krijg ik er dan ook nog iets voor als ik het de hele dag doe? :D

Een gratis les wellicht :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:03

Ineke2 schreef:
TS schreef:

Een gratis les wellicht :D

Tegen de tijd dat je het heeeeeel goed kunt. En dat duurt wel even, dus eerst maar flink oefenen. Lieve schat.