Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daenerys schreef:Mijn Fries staat standaard in een hengstenvlecht.
_Dominique schreef:Ik leg er altijd 2 hengstenvlechten naast elkaar in. En laat dat zeker 1 tot 2 weken zo zitten tot de vlecht echt te los zit zeg maar.
Papilio schreef:Ik gebruik altijd equishine en verder altijd een hengstenvlecht.Eens in de 2-3 dagen vlecht ik opnieuw.
Isabelle_H schreef:Ook ik heb het altijd in 1 lange hengstenvlecht zitten (kan ook niet anders door de lengte van minimaal 160 cm), maar net zoals Oblicaja heb ook ik de ervaring dat zodra de vlecht niet meer horizontaal gaat maar aan het eind naar beneden dat daar de manen afbreken door het gewicht. en ik ben bang dat dit steeds verder naar voren gaat
Oblicaja schreef:Daenerys schreef:Mijn Fries staat standaard in een hengstenvlecht._Dominique schreef:Ik leg er altijd 2 hengstenvlechten naast elkaar in. En laat dat zeker 1 tot 2 weken zo zitten tot de vlecht echt te los zit zeg maar.Papilio schreef:Ik gebruik altijd equishine en verder altijd een hengstenvlecht.Eens in de 2-3 dagen vlecht ik opnieuw.
Hebben jullie foto's van de hengstenvlechten?Ben wel benieuwd! Ik heb ervaren dat het aan het einde van de hengstenvlecht waar het naar beneden gaat zeg maar, dat het daar afbreekt
![]()
![]()
En hoe "meten" jullie de spanning in de vlecht? Ik probeer hem altijd een beetje naar de andere kant te duwen, gaat dat helemaal niet zit het te strak in mijn mening...