Hoe oud kan een pony worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 13:53

Op onze manege staat een pony die al 37 jaar is. Maar nu vroeg ik me af.. Hoe lang leven pony's gemiddeld? Volgens mij wordt deze pony (Raza heet hij, tiz een ruin..) nog steeds bereden door beginners. Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen!

Cool Ashley

annastacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:52

ze kunnen rond de 40 worden,maar er zijn er niet zoveel die dat halen. bij ons staat ook een pony van ong.36.die rijdt nog 2x in de week mee.dat is goed voor oede ponies want dan worden ze niet stijf.

groetjes anna

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 18:55

Bij ons zijn er twee oude manegepony's (29/30 jaar) die met pensioen zijn. Die lopen niet meer mee in de lessen maar staan dag en nacht in de weide. Als het erg koud wordt staan ze in een stal, maar nu staan ze gewoon nog lekker in de weide. En als in de zomer de andere manegepony's ook in de wei gaan dan staan ze daar gezellig bij. Binnenkort gaan er waarschijnlijk nog twee andere pony's met pensioen..

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 19:00

De oudste die ik ken is 39 jaar geworden.

flopsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:34

er staat bij ons een oude merrie die nu 40 is. er word zelfs soms nog op gereden!! niet vaak meer, en ook niet heel intensief ofzo, maar ze vind het echt ng leuk!! laatst heeft ze nog d'r verzorgertje omvergetrokken en richting de weg gerend!!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 13:56

Robbie is 30, en loopt nog iedere dag en loopt nog wedstrijden. Ook op de apeldoornse was ie weer in vorm.

2 x dressuur in de B, en 2x B springen! Daarna nog een finaleproef en de parade. Toen werd ie pas echt wakker...

Maar ja, 30 zijn en zo'n conditie... Dat is wel een uitzonderingsgeal

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 14:03

Wij hebben er 1 van 39 hij ziet er niet heel jofel meer uit maar bokt nog regelmatig als ie in galop door het land gaat

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 14:10

Pas stond er In het NSPS-maandblad dat de oudste (geregistreerde!) shetlandpony is overleden.
Hij was 46 of 47...

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 14:28

Ik heb een pony van 20 jaar, maar ze is nog zo fit als maar kan, ik dacht altijd dat pony s z on jaar of 28 zouden worden, niet veel ouder. Maar als ik dat zo lees, kan het zijn dat ik mijn Kimmetje nog heel lang bij me heb! Ze zal maar eens 40 worden! Haha, als dat zo zou kunnen zijn!!! Ik hoop het!
Groetjes Linda

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:11

bij ons op de manege staat een manegepony en die is iets in de 40.
ze loopt dagelijks nog een beginnerslesje mee en dat gaat nog steeds prima.
je merkt het juist als ze stilgestaan heeft want dan is ze een beetje stijfjes.
zo hebben we nog meer oudjes staan.
zolang ze in beweging blijven is het goed, dan lopen ze prima.
als ze samen losstaan in de bak lijken het wel 3 jarigen zo spelen ze.
de gemiddelde leeftijd van een pony is zo'n 25 jaar denk ik.
van een paard ligt de gemiddelde leeftijd lager.
toedeledoki
gillian

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 18:50

Ik heb een pony van ongeveer 32 jaar oud en ze ziet er nog errug goed oud voor haar leeftijd. Ze is al jaren met pensioen en geniet daar van, voor sommige pony's is het inderdaad beter om te blijven gebruiken maar de mijne is beter af met een rustig pensioentje Haha!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 21:39

Bij ons op de manege is een pony van 32 jaar en die loopt nog vrolijk 2 uur per dag mee, maar er is ook een pony en die is 23 en die mag max. 1 uurtje per dag lopen en dan met een heel klein licht kindje want die wordt echt oud. (voor de mensen van Bentwoud, ik heb het over Starsky en Edo)

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 21:49

Kenissen van ons hebben een PAARD gehad die 43 is geworden. Pony's leven meestal langer als paarden. Het ligt (denk ik hoor) ook aan het type paard enz hoe oud ze worden. Ik denk meestal iets in de 30, dat dat het gemiddelde is... Scheve mond\ Maarreh, Gillian, ik kan me echt niet voorstellen dat Oeds nog maar (bijvoorbeeld) 6 jaar leeft Verdrietig Neej, de meeste worden toch wel ietsje ouder hoor!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:09

Ik kwam gisteren op wedstrijd een heel leuk welshje tegen van 26. Liep nog volop in de sport mee en wel op M1 niveau.

HGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:48

corinep schreef:
Bij ons op de manege is een pony van 32 jaar en die loopt nog vrolijk 2 uur per dag mee, maar er is ook een pony en die is 23 en die mag max. 1 uurtje per dag lopen en dan met een heel klein licht kindje want die wordt echt oud. (voor de mensen van Bentwoud, ik heb het over Starsky en Edo)

Ashley schreef:
Op onze manege staat een pony die al 37 jaar is. Maar nu vroeg ik me af.. Hoe lang leven pony's gemiddeld? Volgens mij wordt deze pony (Raza heet hij, tiz een ruin..) nog steeds bereden door beginners. Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen!

8-) Ashley

Beste asley, ik hoop echt dat je dit leest. Volgensmij zijn er niet veel ponys die raza heeten. Vroeger had ik een pony die raza hette hij is idd een ruin wij hebben hem destijds laten castreren. Ik ben zelf nu 34 en ik had raza toen ik 12 was. Qua leeftijd moet het heel goed kunnen dat het hem is. Hij is bruin met zwarte manen en hij is verkocht naar de bombay een plaatsje dichtbij gerkesklooster strobos. Ik ben tot op de dag van vandaag nog benieuwd of hij nog leeft en heb zellfs een foto nog van hem.
Zelf altijd in tolbert bij de manege gereden. Als je hem herkent van de foto wil je me dan alsjeblieft mailen ben zo benieuwd... jesse.gorter20081990@gmail.com

Matheno

Re: Hoe oud kan een pony worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:55

Dit is een topic uit 2001. Raza was toen 37 en zou dus nu 60 jaar zijn. _O-

Ik vermoed dus dat het om een andere Raza gaat.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:01

Matheno schreef:

Je hebt een donkerbruin vermoeden? :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:44

imaudy schreef:
Matheno schreef:

Je hebt een donkerbruin vermoeden? :D

_O- _O-