Is dit genoeg weidegang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:27

GamblersCup schreef:
Waarom is het voor veel mensen (en dan vooral de mensen die hun paard niet fatsoenlijk naar buiten laten gaan) óf 24/7 binnen, óf 24/7 buiten? Het hele grote grijze gebied daartussen wordt voor het gemak (en de verdediging natuurlijk) even vergeten.


Ja dat begrijp ik ook niet. Er is volgens mij is er maar een klein deel dat vind dat ieder paard 24/7 buiten moet en ik heb hier niemand zien reageren die daar zo overdenkt.
Altijd naar het paard kijken met 24/7 buiten heb je geen garantie op een gelukkig paard maar heel eerlijk ben ik er van overtuigd dat er geen enkel paard gelukkig kan zijn met 24/7 binnen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Is dit genoeg weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:39

Nee, inderdaad. Ik heb ze dag en nacht buiten omdat ik in mijn situatie het nut niet zie van 's nachts op stal zetten. Op een stal kan ik me echter wel voorstellen dat daar voor gekozen wordt en dat lijkt mij in de meeste gevallen ook gewoon een prima oplossing. Mijn merrie bijvoorbeeld zou er wel problemen van krijgen, maar dat zijn uitzonderingen.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:32

Nies_ schreef:
Nee, inderdaad. Ik heb ze dag en nacht buiten omdat ik in mijn situatie het nut niet zie van 's nachts op stal zetten. Op een stal kan ik me echter wel voorstellen dat daar voor gekozen wordt en dat lijkt mij in de meeste gevallen ook gewoon een prima oplossing. Mijn merrie bijvoorbeeld zou er wel problemen van krijgen, maar dat zijn uitzonderingen.
.

Die van mij kunnen normaal altijd zelf kiezen, maar staan grotendeels op stal.
Waarom? Geen idee omdat ze het schijnbaar prettig vinden daar, zelfs over de zomermaanden.
Alleen nu met de vorst gaat nachts de deur docht zodat hun drinkwater niet bevriest.
Maar dat zijn dus beide echte pony's die verzot zijn op hun stal, terwijl ze zelf kunnen kiezen.


En een paard overdag buiten, en avonds op stal? Staat die warmer, je weet wat die eet met bijvoeren, en het staat normaal gesproken lekker veilig binnen in zijn vertrouwde omgeving.
En dat laatste bedoel ik met oog op vreemden op je terrein.

Anoniem

Re: Is dit genoeg weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:21

Wat fijn ts dat dit topic een eye opener is voor je en je besloten hebt je toekomstige paard niet op de stal vd openingspost wilt stallen.
Ik hoop dat je een leuk paard en een fijne stalling vind :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:21

Wat een discussie hier voor zeg.

Werk sinds mijn 17e nu als BBL'er en heb toen ook een paard gekocht. Ik woon in Drenthe dus weiland genoeg en er zijn aardig wat stallen waar de paarden minimaal 10 uur per dag buiten komen.
Ik sta nu op een stal waar de paarden 24/7 buiten staan in de zomer en in de winter overdag van 9 tot zonsondergang in een paddock met z'n 2en of 3en.
Nette buitenbak erbij en wanneer deze bevroren is laad ik mijn paard in de trailer en gaan we naar de binnenbak van de club. < handig een moeder die het allemaal best en leuk vind, dus altijd met plezier mee gaat.

Ik betaal mijn paard helemaal zelf.
Wanneer ik haal zou moeten ophokken omdat er geen andere stallen meer zijn wordt ze verkocht aan iemand die haar wel een paardwaardig leven kan geven. Ophokken is echt een no go en ik vind het zo sneu hoe het in de randstad gaat.

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 13:12

Esaqar schreef:
en ik vind het zo sneu hoe het in de randstad gaat.

Dit is helemaal niet waar. Dit roepen al die lui die geen zin hebben verder te zoeken naar een fatsoenlijke stal. En daardoor misschien iets verder weg moeten. Of iets meer moeten betalen. Maar de stallen zijn er gewoon. Dat wat verder weg moeten of meer betalen is nou eenmaal zo in de Randstad, als je in een stad woont, maar daar zou je dan gewoon rekening mee moeten houden bij de aanschaf van een dier waar je de verantwoording voor hebt. 9 van de 10 keer is het gewoon geen zin hebben om wat verder te rijden of wat meer te betalen.

In de zomer staan ze hier 24/7 buiten, ze kunnen zelf de hal in als ze willen. In de herfst en winter staan ze hier 's nachts binnen, omdat het weer niet te vertrouwen is (beetje storm en er vliegen halve bomen door de lucht, staat een klein bos tussen de weilanden), we de boel niet willen laten bevriezen binnen en er 3 van de 7 bijgevoerd moeten worden. 's morgens vroeg weer naar buiten en 's avonds ergens weer naar binnen. Soms staan ze 16 uur buiten, soms maar 12. Ligt er aan hoe het zo uitkomt. Ik begrijp dat dit op pensionstallen en maneges niet zomaar mogelijk is, maar 2,5 uur... kom op. En niks tegen TS, ik vind het echt super dat ze er vanaf ziet en nadenkt wat het beste is voor haar toekomstige paard. Dat zouden meer mensen moeten doen :D Maar die stal bestaat en er staan pensionpaarden...