Schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MillyH

Schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:52

Hoi allemaal!
Volgend jaar gaan we een schuilstal bouwen voor mijn shetlanders, nu staan ze in een simpel kotje van 2,5 bij 2,5. Alleen nu de vraag, hebben jullie ideeen voor mijn 'toekomstige' schuilstal.

- Het moet ongeveer 3x3 zijn
- Ze moeten gescheiden kunnen staan
- Er moet een slowfeeder bak kunnen staan

Mijn vader zat zelf te denken aan een t vorm dus dat ze aan allebei de kanten van de muur kunnen staan, en dan dus 2 bakken. Het nadeel is dan dat ze vol in de wind staan..

Iemand ideeen?

Shirley

Re: Schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:54

Dan zou ik hem sowieso wat groter maken.

Twee ruimtes van 3x3 met een eigen afsluitbare ingang en dan als tussenafscheiding de slowfeeder?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:02

ik zou eerst langs de gemeente gaan en informeren wat er mogelijk kan zijn. Hou er rekening mee dat je niets mag bouwen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:13

3x4 maken, dan maak je zo even 2 stallen van 2x3, poortgreepje + draad en oogje in de wand of een dikke balk en ze staan apart. De 2 hoeken zijn voor een slowfeeder (rond meteen de hoeken af ivm niet elkaar klem kunnen zetten) en 2 openingen van 1m met de 2m ertussen (half)dicht/hout of windgaas. Als je er niet bent kan alles open of je moet 1 of beide willen opsluiten, dan moet er ook een stroomdraadje of hekje voor de ingang(en).