paard verveeld zich op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

paard verveeld zich op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 17:28

Hoihoi !

Hier is vast een centraal topic oid voor , dat zal best , ik kan hier nooit vinden wat ik zoek :D

Mijn paard is geopereerd aan zijn oog. Hierdoor moet hij nu nog 2.5 weken op stal staan , maar hij verveeld zich gigantisch.
Ik heb een hooinet voor hem (ook omdat hij het hooi anders naar binnen schrokt) en ik heb een boei opgehangen , maar daar doet hij niks mee....
iemand die de gouden tip heeft om hem een beetje bezig te houden ?
Die nieuwe hay play ballen lijken mij niks , dat rolt dan door de mest enzo..... >;)

Mastrootje

Re: paard verveeld zich op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:31

Eventueel wilgentakken? Zodat ie wat te knabbelen heeft buiten zijn hooi om.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:32

Ik deed wat brokjes in een lege colafles en die gooide ik in de stal. Was ze mooi druk mee maar nadat ze erop was gaan staan was ie wel even eng ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:32

ligt er een beetje aan, moet hij op stal omdat hij ergens tegenaan kan lopen (in dat geval zou je een roundpen kunnen maken in de bak, zodat hij toch een beetje kan lopen)..

of staat hij op stal omdat hij niet mag bewegen.. in dat geval ook geen speelgoed gaan geven lijkt mij.. extra knabbels met lage energiewaarde lijkt mij dan beter

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:36

Tegen verveling weet ik jammer genoeg niets, maar nog 1 tip: pas het voerschema aan, als hij krachtvoer krijgt zorgt dat nu voor meer frustratie als hij niet mag werken, dus kan best wel wat afgebouwd worden als je dat nu nog niet doet. Beterschap voor je ventje ;)

Eline_S_SJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:41

Die van mij heeft zo'n liksteen+houder aan zo'n touwtje. Is ze vaak wel mee bezig. Die van mij wordt ook altijd rustig van de radio :)
Als je dingen met snoepjes doet, zorg dan wel dat het idd niet teveel suikers etc. bevat. Wordt ie alleen maar drukker van

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:53

Hier gaat pony in de winter ipv om 23 uur al om 18 uur op stal, en met slechte dag (zoals nu) nog veel eerder. Die vind het ook maar saai op stal.

-Hooi in een slowfeeder (zijn ze lang bezig)
-Krachtvoer in een voerbal geven (colafles is hier zo kapot) (ik geef ipv krachtvoer wortels in de bal, aangezien ik een poedersupplement door het krachtvoer geef)
-voetbal/boei in de stal, los of in een hooinet. Mijn pony vind het echter niks.
-Likit/Horslyx ophangen, hier zet in anderhalf uur per dag de horslyx in de stal. (let op, zijn wel dikmakertjes. Bij likit kan je de boredombuster gebruiken, moeten ze meer moeite doen. Maar mijn paarden vinden likits té zoet.)
-Wilgentakken ophangen.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:30

elenaMM77 schreef:
ligt er een beetje aan, moet hij op stal omdat hij ergens tegenaan kan lopen (in dat geval zou je een roundpen kunnen maken in de bak, zodat hij toch een beetje kan lopen)..

of staat hij op stal omdat hij niet mag bewegen.. in dat geval ook geen speelgoed gaan geven lijkt mij.. extra knabbels met lage energiewaarde lijkt mij dan beter

Zijn oog is verwijderd. Dit heeft te maken met de druk op "de wond" en het niet vuil worden van zijn hechtingen

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:30

SinneJ schreef:
Tegen verveling weet ik jammer genoeg niets, maar nog 1 tip: pas het voerschema aan, als hij krachtvoer krijgt zorgt dat nu voor meer frustratie als hij niet mag werken, dus kan best wel wat afgebouwd worden als je dat nu nog niet doet. Beterschap voor je ventje ;)

Hij krijgt uberhaupt maar een handje voor het idee haha , maar bedankt voor de tip !

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:31

Eline_S_S schreef:
Die van mij heeft zo'n liksteen+houder aan zo'n touwtje. Is ze vaak wel mee bezig. Die van mij wordt ook altijd rustig van de radio :)
Als je dingen met snoepjes doet, zorg dan wel dat het idd niet teveel suikers etc. bevat. Wordt ie alleen maar drukker van

Liksteen doen ze hier ook niets mee en de radio staat altijd aan overdag :o

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 18:33

TerraHowrse schreef:
Hier gaat pony in de winter ipv om 23 uur al om 18 uur op stal, en met slechte dag (zoals nu) nog veel eerder. Die vind het ook maar saai op stal.

-Hooi in een slowfeeder (zijn ze lang bezig)
-Krachtvoer in een voerbal geven (colafles is hier zo kapot) (ik geef ipv krachtvoer wortels in de bal, aangezien ik een poedersupplement door het krachtvoer geef)
-voetbal/boei in de stal, los of in een hooinet. Mijn pony vind het echter niks.
-Likit/Horslyx ophangen, hier zet in anderhalf uur per dag de horslyx in de stal. (let op, zijn wel dikmakertjes. Bij likit kan je de boredombuster gebruiken, moeten ze meer moeite doen. Maar mijn paarden vinden likits té zoet.)
-Wilgentakken ophangen.

voerbal ben ik niet weg van , om dezelfde reden als de hay play die ik in de openingspost noemde.
boei doet hij echt niks mee (behalve ertegenaan botsen haha)
Likit/Horslyx , ben ik niet bekend mee , zal er eens naar kijken

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:35

Voerbal u je ook op kunnen hangen, halen ze het voer eruit maar rolt ie niet door de mest.