Voor mijn halve arabje heb ik fijnzittende dekens voor de winter, de horseware dekens past ze goed. Het enige jammere zijn de sluitingen; die hebben t-vormige haakjes die achter de slowfeedernetten die we hebben kunnen blijven haken.
Ik los het nu op met ductape (werkt prima) en wilde al zelf wat knutselen, maar vroeg me af of er niet iets op de markt is hiervoor, een soort hoesjes die je over die sluitingen kunt doen. Iemand die weet of zoiets bestaat?
(en natuurlijk zijn er dekens met andere sluitingen, maar het zou de keuze nogal beperken terwijl de dekens die ze nu heeft verder gewoon echt mooi passen en fijn zitten)
Stuk klittenband er overheen, gaat langer mee dan je ductape of laat de voorkant dicht stikken zodat de sluitingen er af kunnen. Moet je de deken wel over het hoofd aan en af kunnen doen.
Eddy90nl
Geplaatst: 16-11-16 22:04
Mijniet vriendin heeft ook een arabier en heeft eigenlijk hetzelfde probleem Dekens vallen altijd rot aan de voorkant
Eddy, de dekens passen prima, daar gaat het niet om
Thanks tamary, wat een goede oplossingen! Ik zat weer veel te ingewikkeld te denken. Deken over het hoofd gaan we mee oefenen, dat lijkt me handig, al kan een groot stuk klittenband idd ook. Top!
Ik heb een stuk van de bovenkant van een oude sok afgeknipt, zo'n 6 cm en dit doe ik voordat ik de deken dichtdoe erom heen. Na het sluiten schuif ik het over de haakjes. Blijft prima zitten en kost niets, want je hebt altijd wel een oude sok met een gat erin.
Ik zat te denken aan van die neusbontjes voor op halsters, dat is ook met klitteband, maar geen idee of dat breed genoeg is. http://www.equiwishes.com/nl/neusbontje
Stalgenoot van ons gebruikt hiervoor een deel binnenband van een fiets. Zelfde verhaal als met de sok, gewoon de huls hiervan over de sluitingen doen dan dichtdoen en eroverheen schuiven, gebruikt zij zo al jaren en gaat perfect!
Sok is inderdaad ook een goede! Neusbontjes zijn denk ik te krap, en dat bont wordt maar vies en zompig met dit weer en een paard dat voornamelijk buiten staat. Heb in ieder geval genoeg ideeën nu en kan kijken wat voor ons het best werkt, fijn!
__Nicky
Geplaatst: 21-11-16 20:27
Ja ik heb hier ook een tijdje geleden een topic over gemaakt. Dit is mijn oplossing. Heel makkelijk open en dicht te maken met klitteband en te gebruiken op meerdere dekens Ellen van DaboDesign heeft ze voor me gemaakt.