Ik zit met het volgende dilemma en ben benieuwd naar de mening van de bokkers.
Ik heb samen met mijn vriend een kleinschalige pensionstalling, waar we op dit moment 3 paarden hebben staan. Dit is inclusief het paard van de vorige bewoonster van onze woning, bij de verkoop is afgesproken dat zij haar paard kosteloos mocht laten staan.
Nou is het voor deze mevrouw best lastig gebleken om de zorg voor haar paard over te dragen. Dit gaat gelukkig steeds beter, en ik kan me ook best voorstellen dat als je het jaren zelf hebt gedaan en dan een stapje terug moet doen, het even slikken en aanpassen is.
Nou wordt het weer natuurlijk wat minder, maar we kunnen de paarden nog steeds de hele dag in de wei hebben want de bodem is nog prima en droog. Wij hebben de paarden natuurlijk ook het liefst de hele dag buiten, als de wei straks niet meer lukt gaan ze overdag in de bak met hooi.
Nou komt deze mevrouw rond de middag om haar paard te rijden, en zet ze heen daarna op stal. Daar staat hij dan dus heel erg lang en ook nog eens alleen.
Wat vindt Bokt, ons eigen pad blijven volgen en haar paard weer terug in de wei zetten of deze toch op stal laten staan? Haar paard heeft een regendeken op trouwens.
Brand los