Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. [plaats])

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:22

iSaBeLL schreef:
Ik bedoel mijn paarden hoeven niet 24/7 buiten te staan.
Tuurlijk mogen ze wel op de wei en de paddock maar niet dag en nacht, ik vind het zelf fijner dat ze 's nachts binnen staan en wat tot rust komen.

We hebben apparte paddocks omdat onze paarden niet samen konden en er al een keer 1 een blessure aan over gehouden had van de ander daarom de apparte paddocks.

In de wei staan ze uitteraard wel gewoon samen hoor :j vind het belangrijk dat paarden samen staan.

Er kunnen ook zeker groeppadocks gemaakt worden dat is het probleem ook niet,
vandaar dat ik nu een beetje aan het inventariseren ben wat mensen willen

Oh sorry verkeerd gelezen dan :)
Ik zou sowieso groepspaddocks maken, dat zou voor mij wel meer waard zijn. Als je nou nog 40 meter aan de bak plakt zou ik er net geen 250 euro voor neer willen leggen :P Ik ken een stal die namelijk biedt wat jij biedt maar dan met weidegang in de winter en een Achterberg bodem van 20x80 voor 250,-. Dus behalve van het voor mij te korte buiten komen in de winter heb je een prima stal waar je wel 200-250 voor kan vragen.

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:23

Wat mij altijd zo opvalt in dit soort topics (zijn er best een aantal van), is dat de mensen die reageren veelal zo laag in het bedrag gaan zitten wat ze over hebben voor de betreffende stalling. Ik heb mijn paarden nu een kleine 2 jaar aan huis, en wat het kost om alles voor elkaar te hebben en te houden, naast het inkopen van goede kwaliteit hooi, man man dan ben je er niet zomaar voor 200 euro per maand. En ik heb echt geen Agterberg bodem in mn buitenbak en al helemaal geen stapmolen. Alles is gebiedseigen zand en nat is nat, jammer dan. In de regio Arnhem-Noord sta je nergens voor 200/mnd... misschien in een modderig do-het-zelf-weitje en de stallen die er bij in de buurt komen, met véél weidegang, daar is het op een aantal punten zó afzien voor mens en paard, dat ik er niet zo snel naar terug zou willen.... De keuze voor eenzame paddockgang en een paar uur weidegang per dag, zou ook zeer zeker mijn keuze niet zijn, maar dan nog geldt: vergis je niet in wat het onderhoud, beheer en hooi alleen al kost... TS, ondanks dat ik er niet voor zou kiezen, denk ik dat je zeker niet minder dan 250 - 300/mnd moet vragen, anders denk ik dat je er op toe gaat leggen financieel gezien en is de lol er bij jou wellicht snel van af om voor je pensiongasten te gaan lopen hollen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:28

iSaBeLL schreef:
Als ik hier in de buurt kijk mag je blij zijn dat je paard überhaupt buiten komt in de winter op pensionstallen
En als je paard 4 uurtjes buitenkomt en 's avonds nog lekker gereden/gelongeerd word ben ik daarzelf tevreden mee :j


Mee eens ja, vind in [plaats] maar is een stal waar je paard in de winter buiten komt...

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:29

Ik vind het zeker voor omgeving Utrecht minstens 250 euro per maand waard. En dat willen mensen er ook echt wel voor betalen.

Hier op stal betaal je 350 euro voor 3 binnenbakken, 2 buitenbakken, stapmolen, weidegang overdag in de zomer en ook 4 uur paddock in de winter, incl uitmesten en voeren. Buitenzetten en binnen halen betaal je dan nog extra voor. Plaats voor 30 pensionpaarden en het staat ook helemaal vol.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:38

Gingerale schreef:
Wat mij altijd zo opvalt in dit soort topics (zijn er best een aantal van), is dat de mensen die reageren veelal zo laag in het bedrag gaan zitten wat ze over hebben voor de betreffende stalling. Ik heb mijn paarden nu een kleine 2 jaar aan huis, en wat het kost om alles voor elkaar te hebben en te houden, naast het inkopen van goede kwaliteit hooi, man man dan ben je er niet zomaar voor 200 euro per maand. En ik heb echt geen Agterberg bodem in mn buitenbak en al helemaal geen stapmolen. Alles is gebiedseigen zand en nat is nat, jammer dan. In de regio Arnhem-Noord sta je nergens voor 200/mnd... misschien in een modderig do-het-zelf-weitje en de stallen die er bij in de buurt komen, met véél weidegang, daar is het op een aantal punten zó afzien voor mens en paard, dat ik er niet zo snel naar terug zou willen.... De keuze voor eenzame paddockgang en een paar uur weidegang per dag, zou ook zeer zeker mijn keuze niet zijn, maar dan nog geldt: vergis je niet in wat het onderhoud, beheer en hooi alleen al kost... TS, ondanks dat ik er niet voor zou kiezen, denk ik dat je zeker niet minder dan 250 - 300/mnd moet vragen, anders denk ik dat je er op toe gaat leggen financieel gezien en is de lol er bij jou wellicht snel van af om voor je pensiongasten te gaan lopen hollen....

Vergeet niet dat als je een stal hebt waar 25-30 of zoals bij mij op stal 80 paarden staan je echt wel goedkoper uit kunt met hooi en stro in verhouding omdat je grotere aantallen afkoopt...

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:05

Wat je aanbiedt klinkt voor mij als een stal waar ik wel zou kunnen staan, wat in mijn ogen zou kunnen verbeteren is de optie om met iemand af te spreken om 2 paarden samen in de paddock te zetten voor de dubbele tijd. Ik zoek binnenkort nog een stal in de omgeving Utrecht, dus als het werkelijk door gaat kom ik graag daarvoor met je in contact. Ik zelf zou hier rond de 250 euro max voor uit willen geven.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:11

Ik snap de redenering van sommigen echt niet. Zoals stalgeld halveren in de zomer, want dan is er minder werk met uitmesten e.d. Iemand enig idee wat weide onderhoud kost? Bemesten? Loonwerker voor het hooien, misschien moet de loonwerker ook maaien en schudden (als de stalhouder daar zelf geen materieel voor heeft). En dat goedkoper inkopen van hooi en stro als je een grote stal hebt…hoeveel extra werk is het wel niet als je 80 paarden hebt staan ipv 25? En gek genoeg hoeven blijkbaar werkuren ook niet meegeteld worden, alleen zaken als brok/muesli/hoeveelheid werk bij wei ipv stal.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:18

Er zijn toch wel wat stallen die dat doen. Althans, ik ken geen stallen die het stalgeld halveren, maar wel waar er bijvoorbeeld een kale boxhuur of zomer en winter tarief wordt gerekend. Gebruik je zomers geen strooisel, dan betaal je daar ook niet voor en zo zou je een uitmest-service ook kunnen weg laten. Maar de stalling werkelijk halveren heb ik ook nog nooit gezien.. Dan zou ik liever het gehele jaar een gemiddeld bedrag betalen.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:19

Kinke schreef:
Ik snap de redenering van sommigen echt niet. Zoals stalgeld halveren in de zomer, want dan is er minder werk met uitmesten e.d. Iemand enig idee wat weide onderhoud kost? Bemesten? Loonwerker voor het hooien, misschien moet de loonwerker ook maaien en schudden (als de stalhouder daar zelf geen materieel voor heeft). En dat goedkoper inkopen van hooi en stro als je een grote stal hebt…hoeveel extra werk is het wel niet als je 80 paarden hebt staan ipv 25? En gek genoeg hoeven blijkbaar werkuren ook niet meegeteld worden, alleen zaken als brok/muesli/hoeveelheid werk bij wei ipv stal.


Beetje rustig aan, mijn stalbaas doet dit WEL.
Volgens mij staat vragen altijd vrij?

Mijn stalbaas komt inderdaad heel wat uren minder op stal in de zomer.
Hooi/stro koopt hij elders in, maar maakt hij GEEN gebruik van in de zomer.

Eventueel mest scheppen doen we onderling regelen.

Ik vind het fijn dat het stalgeld in de zomer hierdoor minder is, ik verplicht toch NIEMAND dit dan ook maar te gaan doen?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:29

Juist als het zo moeilijk is om in die omgeving een stalling te vinden waar de paarden overdag in de winter gewoon (de hele dag) buiten komen, kan jij je daar toch in onderscheiden? Dat je al blij mag zijn dat ze überhaupt buiten komen vind ik geen reden.
Ik denk dat je echt van meerwaarde kan zijn als je kan aanbieden dat je paarden van 's ochtends tot einde dag op de paddock kan zetten (met hooi). Is het niet mogelijk om er 1 grote paddock van te maken en ze samen te zetten? Of in elke paddock 2 paarden die goed met elkaar kunnen? Hoef je halverwege de dag ook niet te wisselen (wat me ook nog wel gedoe lijkt).

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:37

Anoniem schreef:
iSaBeLL schreef:
Als ik hier in de buurt kijk mag je blij zijn dat je paard überhaupt buiten komt in de winter op pensionstallen
En als je paard 4 uurtjes buitenkomt en 's avonds nog lekker gereden/gelongeerd word ben ik daarzelf tevreden mee :j


Mee eens ja, vind in Utrecht maar is een stal waar je paard in de winter buiten komt...


Tolboom
Beukenburg
Fransiscushoeve
Carretje de Bilt
Van Vulpen
Saunders
Manege 't Hoogt
Amelisweerd
Omg. Hollandsche Rading is ook heel veel te vinden.

Als je zelf wat wil inleveren op luxe (hoewel al bovenstaande stallen een bak en verlichting hebben..) kan je prima wat vinden hoor. Geeft mij altijd het gevoel dat het een beetje te makkelijk goed praten is voor jezelf: 'Mijn paard staat 22 uur binnen want er is niks te vinden waar ze langer buiten staan'. Maar goed, nu ga ik heel veel mensen voor het hoofd stoten, alvast excuus :D

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:42

Mloes schreef:
Als ik hier in de buurt kijk mag je blij zijn dat je paard überhaupt buiten komt in de winter op pensionstallen
En als je paard 4 uurtjes buitenkomt en 's avonds nog lekker gereden/gelongeerd word ben ik daarzelf tevreden mee :j



Tolboom
Beukenburg
Fransiscushoeve
Carretje de Bilt
Van Vulpen
Saunders
Manege 't Hoogt
Amelisweerd
Omg. Hollandsche Rading is ook heel veel te vinden.

Als je zelf wat wil inleveren op luxe (hoewel al bovenstaande stallen een bak en verlichting hebben..) kan je prima wat vinden hoor. Geeft mij altijd het gevoel dat het een beetje te makkelijk goed praten is voor jezelf: 'Mijn paard staat 22 uur binnen want er is niks te vinden waar ze langer buiten staan'. Maar goed, nu ga ik heel veel mensen voor het hoofd stoten, alvast excuus :D


ik heb op Manege 't Hoogt gereden (helaas moeten stoppen door me rug)maar volgens mij komen de paardjes daar niet tot nauwelijks buiten in de winter hoor in de winter mogen de pony's en paarden ff los in de binnen bak verder echt een top manege hoor goed voor de paardjes en lieve mensen die eigenaren

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:45

nikilover schreef:
Mloes schreef:
Ik woon in Utrecht, en heb ontzettend lang gezocht naar een fijne stal.
Ik heb nu voor €250:

- All inclusive, hoef niks zelf te doen qua voeren, binnen- en buitenzetten, mesten
- Buitenbak met verlichting
- 's Zomers 24/7 buiten, 's winters van 07:30u tot 19:00 op de wei / paddock
- Altijd onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer (op de wei, paddock en op stal)
- Redelijk goede uitrijmogelijkheden (Maarsseveense plassen en Noorderpark)

Ongeveer hetzelfde als wat jij aanbiedt denk ik, enige waar ik onwijs over zou vallen is de paar uurtjes buiten 's winters. Na mijn zoektocht weet ik dat dit inderdaad normaal is voor hier, maar ik weet inmiddels ook dat er een hele groep is die dit heel graag anders zou zien. Dus ik zou er toch over nadenken hoe je meer uur buiten kan aanbieden; dan kan je je onderscheiden.


Dit klinkt als de perfecte stal :oo

Is de prijs als ze 24/7 buiten staan wel even hoog als het stalgeld in de winter?
Bij mij op stal wordt dit namelijk nog meer dan gehalveerd, i.v.m. geen krachtvoer wat gegeven hoeft te worden, geen tijd besteed wordt aan het mesten van de stallen etc.

Buiten dat, jammer dat het voor mij nogal ver aan te rijden is..
Anders had ik het wel geweten haha *D


Prijs is hele jaar door hetzelfde, weiland wordt uitgemest en dat is ongeveer meer werk dan stallen mesten :D Ik vind het wel prima ook. Mijn pony moet elke dag pilletljes voor de artrose, en dat geeft de stalbaas ook gewoon in de zomer. Dus voor al dat gemak betaal ik jaarrond met liefde dat bedrag!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:46

horselover22 schreef:
Mloes schreef:
Als ik hier in de buurt kijk mag je blij zijn dat je paard überhaupt buiten komt in de winter op pensionstallen
En als je paard 4 uurtjes buitenkomt en 's avonds nog lekker gereden/gelongeerd word ben ik daarzelf tevreden mee :j



Tolboom
Beukenburg
Fransiscushoeve
Carretje de Bilt
Van Vulpen
Saunders
Manege 't Hoogt
Amelisweerd
Omg. Hollandsche Rading is ook heel veel te vinden.

Als je zelf wat wil inleveren op luxe (hoewel al bovenstaande stallen een bak en verlichting hebben..) kan je prima wat vinden hoor. Geeft mij altijd het gevoel dat het een beetje te makkelijk goed praten is voor jezelf: 'Mijn paard staat 22 uur binnen want er is niks te vinden waar ze langer buiten staan'. Maar goed, nu ga ik heel veel mensen voor het hoofd stoten, alvast excuus :D


ik heb op Manege 't Hoogt gereden (helaas moeten stoppen door me rug)maar volgens mij komen de paardjes daar niet tot nauwelijks buiten in de winter hoor in de winter mogen de pony's en paarden ff los in de binnen bak verder echt een top manege hoor goed voor de paardjes en lieve mensen die eigenaren


Ben daar een keer wezen kijken; de pensionpaarden staan daar wel echt buiten in de winter. Maar inderdaad 4 tot 6 uur, dus niet superlang. Vriendin en ik konden toen wel overleggen dat onze paarden gewoon 's ochtends naar buiten werden gegooid, dan zouden wij ze 's avonds weer binnenzetten zelf. Dus hele dag buiten is daar (in overleg) wel mogelijk, in ieder geval recentelijk nog.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 15:54

Ik heb even op de site's / facebook van bovenstaande stallen gekeken.
Maar bij veel stallen zie ik of geen goede bak (paarden staan overdag in de normale rijbak)
bij een paar stallen staan de paarden 24/7 en 12 maanden per jaar buiten, dus geen stallen aanwezig.
ook een stal waar ze wel buiten ong. 6 uurtjes maar waar je 300 + betaald.
Bij amelisweerd staat op de site dat buiten het weideseizoen de paarden een paar uur naar buiten kunnen.

Dus ik zie toch nog niet echt de perfecte stal wat goede faciliteiten zijn en de hele dag weide/paddock?

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:55

@ Mloes, haha precies, ja dit doen wij onderling dan 1 x in de zoveel tijd :)
Wij staan ook maar met een klein aantal paarden, dat zal al veel schelen !

Ik snap je 100 procent hoor.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:48

iSaBeLL schreef:
Ik heb even op de site's / facebook van bovenstaande stallen gekeken.
Maar bij veel stallen zie ik of geen goede bak (paarden staan overdag in de normale rijbak)
bij een paar stallen staan de paarden 24/7 en 12 maanden per jaar buiten, dus geen stallen aanwezig.
ook een stal waar ze wel buiten ong. 6 uurtjes maar waar je 300 + betaald.
Bij amelisweerd staat op de site dat buiten het weideseizoen de paarden een paar uur naar buiten kunnen.

Dus ik zie toch nog niet echt de perfecte stal wat goede faciliteiten zijn en de hele dag weide/paddock?


Zoals ik zei, je zal wel wat moeten inleveren op luxe. Dus inderdaad, ga je voor de Agterbergbodem of binnenbak, of kies je ervoor je paard op te hokken heel zwartwit gezegd. Ik ben zelf bij 5 van de stallen van mijn lijstje geweest, en overal is de bak prima.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:20

Hè wat zonde, weer zo'n stal erbij waar paardenwelzijn zo laag op de prioriteitenlijst staat. Drie à vier uurtjes per dag solitair naar buiten, de hele winter... wat een ellende. En dan zogenaamd omdat het sportpaarden zijn.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 17:29

GDG schreef:
Hè wat zonde, weer zo'n stal erbij waar paardenwelzijn zo laag op de prioriteitenlijst staat. Drie à vier uurtjes per dag solitair naar buiten, de hele winter... wat een ellende. En dan zogenaamd omdat het sportpaarden zijn.


Zo redeneer jij het, ik zeg alleen dat mijn sportpaarden niet 24/7 op de wei hoeven te staan.

En ja helaas heeft niet iedereen de luxe om z'n paarden 10 uur per dag in de winter ze in paddocks te hebben staan.
Ja tuurlijk ze kunnen de hele dag in de wei staan maar dan is het 1 groot modderbad,
en aanleg van goed gedraineerde paddocks dat is ook een inverstering.

Ik denk alleen dat 75% van de stallen in de winter geen / of maximaal een dagdeel de paarden naar buiten kunnen.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:32

Het zijn de paardeneigenaren die het in stand houden. Een paard houden is gewoon luxe, het was vroeger niet voor niets iets voor de rijken. Ergens lijkt er wel besloten dat het hebben van een paard een soort 'recht' is. Je ziet het hier in het topic ook, een paard aanschaffen terwijl men geen mogelijkheid heeft om het dier een fatsoenlijke plek te geven en dit afdoen met…tja, in deze regio gaat het altijd zo etc.etc.
Ik blijf het me maar afvragen, waarom een paard aanschaffen als de omstandigheden waarin je hem moet houden niet eerlijk zijn tegenover het dier. Zou ik zeggen dat ik een hond aan ga schaffen maar de hele dag weg ben en wanneer ik thuis ben geen tijd of zin hem om hem fatsoenlijk uit te laten, dan is Bokt te klein. Bij het hebben van een paard doet dat er blijkbaar veel minder of niets toe.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:33

Waarom een pensionstal beginnen als je geen geld hebt om te investeren in genoeg paddocks of weilanden? Lijkt me dan heel logisch om er niet aan te beginnen.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:44

iSaBeLL schreef:
GDG schreef:
Hè wat zonde, weer zo'n stal erbij waar paardenwelzijn zo laag op de prioriteitenlijst staat. Drie à vier uurtjes per dag solitair naar buiten, de hele winter... wat een ellende. En dan zogenaamd omdat het sportpaarden zijn.


Zo redeneer jij het, ik zeg alleen dat mijn sportpaarden niet 24/7 op de wei hoeven te staan.

En ja helaas heeft niet iedereen de luxe om z'n paarden 10 uur per dag in de winter ze in paddocks te hebben staan.
Ja tuurlijk ze kunnen de hele dag in de wei staan maar dan is het 1 groot modderbad,
en aanleg van goed gedraineerde paddocks dat is ook een inverstering.

Ik denk alleen dat 75% van de stallen in de winter geen / of maximaal een dagdeel de paarden naar buiten kunnen.


Maar waarom kan jij die 'luxe' van 10 uur in de paddock dan niet bieden? Je hebt paddocks lees ik, waarom kunnen daar geen 2 paarden per paddock in? Of waarom niet allemaal in 1 grote paddock?
Dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:59

Wat voor ondergrond heb je TS? Ook klei? Dan is jaarrond buiten enorm lastig. Terwijl hoger in Utrecht je alweer zandgrond hebt waar het makkelijker op wordt.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:32

Kom wat later binnenvallen, maar ik zou voor de faciliteiten die jij nu bied 200 betalen ongeveer.
Sta nu zelf op een stalling (in de omgeving utrecht) bijna dezelfde faciliteiten heb alleen wel een stapmolen al er bij (die ik zelf trouwens niet gebruik maargoed, voor sommige een fijne extra) en we hebben zowel een binnen als buitenbak, hiervoor betaal ik 250
Bij ons komen ze ook maar 3/4 uur buiten in de winter op hele kleine paddocks. Als ze bij jou in de winter de hele dag naar buiten zouden gaan op een ruim stuk (minimaal 10 uur) dan zou ik zo 50 p.m. extra willen betalen, want in de winter de hele dag naar buiten is in deze omgeving bijna niet te vinden en volgendsmij toch best wel gewild

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:46

Oh Kinke, wat ben ik het met jouw posts eens! Je slaat wat mij betreft de spijker op zn kop met, zoals jij het omschrijft, 'het recht om een paard te hebben no matter what'. Je hebt een paard niet alleen maar voor je eigen plezier. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor het welzijn van het dier, je zult je dus moeten verdiepen in het wezen paard, en in haar of zijn behoeftes voorzien. In de échte behoeftes dan dus hè, even voor alle duidelijkheid, daar vallen wedstrijden rijden, solarium of een stapmolen dus niet onder :+