Hoe groot is jullie paddock?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:04

joyce B, wat ziet dat er leuk uit van boven af.
En ik maar kijken naar dat veld links onder in in beeld. Ik maar denken 'wat een mini hindernisjes'. :') :')
Zullen vast voor honden zijn haha.

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:14

Mijn verzorgpaard staat samen met haar maatje in een paddock/bak van 20x40m, met daar aan vast een verhard stuk van 3x6m waarop het hooi gevoerd wordt. Daarnaast is er een pad van 3x6m dat naar de schuilstal gaat, welke 3x4m is. Nu staan ze nog op de track, die ongeveer 350m lang is, maar ik verwacht dat dat over een paar weken echt onbegaanbaar is.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:19

Chasey schreef:
joyce B, wat ziet dat er leuk uit van boven af.
En ik maar kijken naar dat veld links onder in in beeld. Ik maar denken 'wat een mini hindernisjes'. :') :')
Zullen vast voor honden zijn haha.


Haha klopt ;) Een vriendin trainde toen nog agility met haar honden bij ons op het grasveldje achter huis

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:56

Vandaag hebben mijn paarden voor het eerst op de nieuwe paddocks gelopen. Ze zijn heel mooi afgemaakt en zijn uiteindelijk 14x22m geworden. Zat groot voor mijn twee paarden dus! Erg blij mee!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:06

Leuk om hier over te lezen! We willen graag 2 Shetlanders en daarbij ook een paddock, ik heb goed inzicht gekregen over de eventuele grootte, al is dat veelal gericht op paarden. Ik zat namelijk te denken aan 10x10 en dan nog een stuk bestraat van 5x5 of 5x10 dat ligt er nog even aan. Wat zou realistisch zijn?

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:14

Als dat de enige ruimte is die de shets hebben dan is het erg klein. Als ze ook nog uit kunnen rennen in de bak of een stuk wei ter grootte van een rijvak dan is het te doen.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:23

paddock tussen de wei en mijn kleine zandbak is schat ik meter of 18 bij meter of 10 plus open schuur gedeelte van 8 meter bij meter of 3 a 4. Voor 2 paarden. Omdat deze omgedaan moet worden en doek met zand erop krijgt, nu de paarden in de 18 x 18 ( ongeveer) staan.
Ze staan wel uurtje of 12 buiten per dag, 's ochtends eruit en om uur of 21.00/ 22.00 binnen. onbeperkt hooi. alleen als het echt zo'n weer is dat ze onbeweeglijk op 1 stuk met kont in de wind en regen staan zet ik ze binnen.. of heel koud met neerslag .. dan gaan ze in de binnenstallen.. tot de paddock met open schuur klaar is, dan kunnen ze gewoon schuilen binnen en daar uit de slowfeedbak eten.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:40

Mijn paddocks zijn 3 bij 6 meter die zit aan hun eigen stal vast zodat ze snachts altijd zelf in en uit kunnen. Overdag staan ze met ze 4e gewoon in het land zomer en winter

Otti1977

Berichten: 3047
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:56

Mijn paddock is 15x30
Ik heb hem wel in 2en gedeeld. In 1 stuk staat m'n welsh cob in andere stuk m'n shet en d pony. Ik voer hooi in netten in een bak.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:22

joyce B schreef:
Als dat de enige ruimte is die de shets hebben dan is het erg klein. Als ze ook nog uit kunnen rennen in de bak of een stuk wei ter grootte van een rijvak dan is het te doen.


Nee uiteraard niet, wellicht als de wei te nat is dat ze er dan wel alleen op staan, maar verder is er gewoon een wei beschikbaar :)

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:30

Hoe voeren jullie zo schoon mogelijk hooi? Op dit moment mogen we geen hooi voeren op de paddock tenzij het schoon gehouden kan worden. Dus niet gewoon een hoop hooi op de grond maar echt in een bak of iets dergelijks zodat het netjes bij elkaar blijft... Het hoeft niet perse een slowfeeder te zijn. Ze gaan er toch maar een uurtje of 2 max op. De regels zijn bij ons nogal streng en aangezien de paddocks op zich al een hele mijlpaal zijn zou ik niet willen riskeren dat deze weer weg moeten omdat het te smerig wordt.

Ik dacht misschien aan iets met een net erover spannen? Maar hoe zorg ik dan dat dit net mee tot de bodem van de bak zakt als ze het hooi op eten? En wat voor bakken kan ik best gebruiken? Ook bij een flinke windstoot mag niet gelijk de halve stal kunnen mee smikkelen. Het moet dus goed op zijn plek blijven en goed toegankelijk zijn voor mijn 2 paarden. Iemand ideetjes?

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 01:27

Hooinet vastmaken onderin een bak. Ik heb er ringen in laten vastzetten en kan het touw van het hooinet daaraan vast knopen.

Ik doe het ook wel met een klip

Michelle_S

Berichten: 2727
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 04:29

- Hoe groot is het?
20x40

- Zijn er stukken verhard?
nee

- Staan ze alleen of samen?
samen

- Hoeveel uur staan ze erop?
's winters 4 uurtjes paddock, 4 uurtjes weide
's zomers 4 uurtjes paddock, 7 uur weide

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ja, onbeperkt.

- Is er een schuilstal aanwezig?
nee

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
's nachts op stal, bij donker worden, liefst zo lang mogelijk buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 06:56

- Hoe groot is het?
18x44mtr

- Zijn er stukken verhard?
nee

- Staan ze alleen of samen?
samen 2 paarden en 1 d pony

- Hoeveel uur staan ze erop?
In de winter 24/7, zodra het weer het toelaat gaan ze overdag op het land om uit te breiden naar 24/7 op het land.

- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Ja, onbeperkt.

- Is er een schuilstal aanwezig?
Ja en paddock is zeer goed gedraineerd, dus bijna altijd droog.

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Niet (meer) op stal, wel zoveel mogelijk op de wei.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:18

- Hoe groot is het?
15 x 60
- Zijn er stukken verhard?
1/3 betegeld
- Staan ze alleen of samen?
Samen
- Hoeveel uur staan ze erop?
24/7
- Krijgen ze hun hooi op de paddock?
Onbeperkt hooi
- Is er een schuilstal aanwezig?
Ja
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Als wij er zijn dan mogen ze grazen (mijn paard mag niet teveel gras)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:20

Afbeelding

Wij voeren de paarden uit dit soort hooibakken..ideaal!
Onze paddocks variƫren van 17x10 tot aan 20x20. Vele staan apart ivm voernijd maar ook enkele samen! Op de looppaden hebben we vloerbedekking neergelegd zodat deze altijd begaanbaar zijn!

Afbeelding

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:40

Hihi een "rode loper" voor de paarden! Luxe hoor!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:57

joyce B schreef:
Hihi een "rode loper" voor de paarden! Luxe hoor!


Ja lachen he!! Werkt fantastisch!!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:22

Ik woon midden in Apeldoorn en kom vaak kans en huis, gewoon midden tussen andere huizen, met een stukje kale grond van misschien 150m2 en een aantal shets erop. Loop ook nog in een punt toe. En zogenaamde paddock paradise. Is dat niet veel te klein? Ik heb zo met die ponys te doen, ze kunnen nooit eens echt een sprintje trekken. Ze worden erg goed verzorgd, maar twee of drie dieren op zo weinig grond. Overdrijf ik?

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:25

Nabster schreef:
Ik woon midden in Apeldoorn en kom vaak kans en huis, gewoon midden tussen andere huizen, met een stukje kale grond van misschien 150m2 en een aantal shets erop. Loop ook nog in een punt toe. En zogenaamde paddock paradise. Is dat niet veel te klein? Ik heb zo met die ponys te doen, ze kunnen nooit eens echt een sprintje trekken. Ze worden erg goed verzorgd, maar twee of drie dieren op zo weinig grond. Overdrijf ik?


Ik vind het sneu en wat mij betreft hoort het niet, dat vind ik ook van grote paarden die 18 uur op stal staan en naast de training nog 4 uurtjes in hun eentje op maximaal 10x10 mogen staan.
Volgens de wet is er allemaal niets mis, je kan er ook niets mee.

Voor mij zou het niet de manier van paarden houden zijn maar heb het ook erger gezien.
Laatst bijgewerkt door Azmay op 01-11-17 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:42

Ik schrik een beetje van de veroordelende toon in het begin van dit topic. Weet dat dat al even geleden geplaatst in, maar wil er toch wat over zeggen.

Iemand geeft aan dat haar paard in een paddock van 5 x 5 staan en wordt hier volledig op afgebrand. Ik vind 5 x 5 ook heel klein, maar in combinatie met acht maanden per jaar ruime hoeveelheid weidegang is dit voor de Randstad behoorlijk riant.

En dat er dan geroepen wordt dat je dan niet goed genoeg zoekt is echt onzin. Als je alleen een fiets ter beschikking hebt zijn je mogelijkheden echt beperkt.
En dan wordt er gezegd dat er in Amstelveen legio mogelijkheden zijn. Nou sorry dat is echt grote flauwekul. Ik ken die regio goed, en die mogelijkheden zijn er niet.
Dan komt als voorbeeld nh4all in Uithoorn. Ja daar staan ze 24/7 buiten. Met zeven paarden op 30 x 40 met beperkte schuilmogelijkheden en drie voerbakken. Hoeveel ruimte heb je dan?? Dat is ook niet voor ieder paard geschikt. Niet elk paard redt zich dan (die van mij alvast niet).

Ik denk dat met zulke reacties waar iemand wordt aangevallen en de Dierenbescherming erbij gehaald ed dat mensen dan niet meer posten.
En dan komen alleen nog de hallelujah reacties van mensen die het toevallig goed voor elkaar hebben. Niet dat het dan nog een interessant topic wordt lijkt mij.

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:50

Nikass schreef:
Ik schrik een beetje van de veroordelende toon in het begin van dit topic. Weet dat dat al even geleden geplaatst in, maar wil er toch wat over zeggen.

Iemand geeft aan dat haar paard in een paddock van 5 x 5 staan en wordt hier volledig op afgebrand. Ik vind 5 x 5 ook heel klein, maar in combinatie met acht maanden per jaar ruime hoeveelheid weidegang is dit voor de Randstad behoorlijk riant.

En dat er dan geroepen wordt dat je dan niet goed genoeg zoekt is echt onzin. Als je alleen een fiets ter beschikking hebt zijn je mogelijkheden echt beperkt.
En dan wordt er gezegd dat er in Amstelveen legio mogelijkheden zijn. Nou sorry dat is echt grote flauwekul. Ik ken die regio goed, en die mogelijkheden zijn er niet.
Dan komt als voorbeeld nh4all in Uithoorn. Ja daar staan ze 24/7 buiten. Met zeven paarden op 30 x 40 met beperkte schuilmogelijkheden en drie voerbakken. Hoeveel ruimte heb je dan?? Dat is ook niet voor ieder paard geschikt. Niet elk paard redt zich dan (die van mij alvast niet).

Ik denk dat met zulke reacties waar iemand wordt aangevallen en de Dierenbescherming erbij gehaald ed dat mensen dan niet meer posten.
En dan komen alleen nog de hallelujah reacties van mensen die het toevallig goed voor elkaar hebben. Niet dat het dan nog een interessant topic wordt lijkt mij.


Ik vind het een beetje jammer dat deze oude koe weer uit de sloot moet.
De discussie wat te klein is wilde ik hier eigenlijk niet voeren, ik ben gewoon benieuwd naar de formaten.

De vraag hierboven had ik wellicht ook niet moeten beantwoorden, had niet eens door dat deze in dit topic werd gesteld eigenlijk.

Otti1977

Berichten: 3047
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:24

Ik voer uit even palletbox met fijnmazig net erin. Werkt perfect. Eten wordt vertraagd en geen hooi in het zand.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:33

- Hoe groot is het?
Er waren 3 paddocks 1 van 4x16 en 2 van 6x8. Van de 2 van 6x8 hebben we 1 paddock gemaakt, ze staan er met zijn 2en in. De andere paddock gaan we inrichten voor mijn minipaardjes als het gras het niet toelaat om ze buiten te hebben. Ik heb daarnaast ook nog een paddock van 8x4 ongeveer met een schuilstal waar de mini's in kunnen.

- Zijn er stukken verhard? nee

- Staan ze alleen of samen? groters staan met zijn 2tjes. De mini's verschilt van groepjes van 2 tot 5

- Hoeveel uur staan ze erop? op het moment van 9 tot half 5/5 uur

- Krijgen ze hun hooi op de paddock? ja in zon grote plastic bak met een slowfeeder erin.

- Is er een schuilstal aanwezig? nee aleen in de kleien paddock van de mini's.

- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc?
Groters staan op dit moment enkel op de paddock (die moeten een beetje afvallen nadat ze zich de hele zomer hebben mogen voleten) mini's staan zoveel mogelijk op de weide, maar als deze te nat is of andere reden staan ze op de paddock.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:42

Pony's staan in eigen beheer op 1,5 km vanaf me huis

Hoe groot is het? 20x 30 m winterweide
- Zijn er stukken verhard? 15x 6m verhard
- Staan ze alleen of samen? Samen de ene is 1.40m de andere 75 cm
- Hoeveel uur staan ze erop? 24/7
- Krijgen ze hun hooi op de paddock? Ja in de schuilstal onbeperkt hooi dmv
slowfeeder
- Is er een schuilstal aanwezig? 6x 2.5m
- Staan ze verder alleen op stal of ook wei etc? Dit is het winterstuk. Bij veel regen enkel de stal en verharding ivm risico mok