fleeceje ja of nee.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dandir

fleeceje ja of nee.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 14:58

Hallo....

als ik mijn oudje 's avonds van de weide haal, en hij is echt heel nat van de regen, mag ik hem dan voor een uurtje of twee een fleeceje opleggen, tot ie weer wat droog is ? hij draagt verder geen deken...
Of kan ik hem beter gewoon in de stal laten opdrogen......

wat vinden jullie ?
alvast bedankt voor je antwoord......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:59

Ik zou hem in de stal laten opdrogen zonder deken, tenzij hij staat te rillen. Maar dan zou ik een wollen deken gebruiken en geen fleece.

Jinte

Re: fleeceje ja of nee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:01

Gewoon laten opdrogen. Het is geen probleem als de vacht nat is, de vacht dient ervoor dat de huid droog blijft en dat is het belangrijkste. Rillen op zich is ook geen probleem, zo houden ze zich juist warm. Echter als ze blijven rillen zou ik wel een deken op doen :j
Geeft ie aan dat ie 't koud heeft of heb je dat idee?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 15:27

Jinte schreef:
Gewoon laten opdrogen. Het is geen probleem als de vacht nat is, de vacht dient ervoor dat de huid droog blijft en dat is het belangrijkste. Rillen op zich is ook geen probleem, zo houden ze zich juist warm. Echter als ze blijven rillen zou ik wel een deken op doen :j
Geeft ie aan dat ie 't koud heeft of heb je dat idee?

ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt : doorgaans gaat er een outdoor deken op vanaf begin oktober zoiets, maar omdat het nu nog mooi weer was, én ik verleden jaar ook wat te vroeg was begonnen wil ik nu echt nog wachten, of gewoon zelfs géen opleggen : op een gegeven moment in de winter verleden jaar begon hij eronder te zweten, en het dàn aflaten is ook niet goed.....
't is niet makkelijk, hij is erg fijn behaard en ik wil niet dat ie het koud heeft......

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:58

Ik zou geen fleece gebruiken maar wol.
maar zoals in de 1e reactie ook staat zou ik je paard gewoon laten drogen op stal.
Paarden hebben het warmer dan he denkt en anders gewoon temperaturen.