maximale afstand van huis tot stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagira
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-05-15

maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 22:46

Hoeveel km vinden jullie dat niet te ver is?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:51

Fietafstand. Bij mij vanwege mijn longen is 7 km echt de max. Merk dat ik anders echt last krijg en dan eenmaal bij het paard niks meer kan en bij thuiskomst helemaal doodop ben.
Zou ook met auto niet echt verder willen zitten persoonlijk. Mocht je auto kapot gaan dan kan je nog fietsend gaan. Bij 20/30 km kan dat dan echt niet meer voor mij.
Maar dat is natuurlijk hoe ik het bekijk :)

Flynn00
Berichten: 583
Geregistreerd: 19-06-11

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:53

10 meter O:)
hahah bij mij staan ze aan mijn huis. Maar zouden ze op een stal staan of zoiets dan zou ik max 5 km fietsen. vooral omdat het toch veel tijd kost om daar dan te komen.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:53

Ligt aan het type stal. Volpension mag van mij verder weg zijn dan wanneer ik alles zelf moet doen.
Volpension dan vind ik 30km wel te doen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:55

Kwartier met de auto max. Ik sta nu op 10 minuten met de auto en dat vind ik heerlijk. Eigenlijk nooit veel verder gestaan... Altijd vrij dichtbij.

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:57

Ik moet 15km fietsen en met een normale fiets zou dat te ver zijn voor mij dus heb daarvoor een e-bike. Maar verder moet het echt niet zijn.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:58

Ik vond maximaal 45 minuten met de auto nog te doen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:58

Heb een auto dus 25 tot 30 km zou wel haalbaar moeten zijn. Maar voorkeur gaat toch uit naar iets binnen de 10/15 km.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:59

Belangrijkste vind ik dat de omgeving goed is voor mijn paard en dat de bereikbaarheid goed is.

Mijn vorige stal was 7 km weg, daar deed ik ong een kwartier over, nu staat mijn paard 13 km weg en ook daar doe ik een kwartier over omdat ik vlotter door kan rijden.
Verder sta ik volpension dus hoef er niet heen als het niet uitkomt.

Maximaal een half uur reistijd zou voor mij acceptabel zijn, mits volpension.

Eva

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:00

Paard staat nu 21 km verder op.
Als ik weer ga verhuizen naar de stad is het 44 km. Stukje rijden, maar dan heb je ook wat, kan me geen betere stalling wensen

Edit; nu 20 min, en straks 31 min
Laatst bijgewerkt door Eva op 29-10-16 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:01

Toen ik een halve stal zocht (3x per week, ook 's avonds na mijn werk), was 20 min rijden toch wel mijn max. Als ik alleen in het weekend zou gaan, dan tot 30-40 min rijden. Voor een eigen paard zou ik ook tot 20 min gaan denk ik.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:03

Ik reed tot een week geleden ongeveer 20 kilometer in 20 tot 30 minuten enkele reis. We zijn nu verhuisd en ik reis nog maar een minuut of 10 op een kilometer of 8, wat een verademing! Ik zou niet meer terug willen, als ik 'even' snel langs mijn paard wilde was ik toch gelijk al minimaal 45 minuten weg en dat is dus alleen reistijd.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:04

Ik moet 126 kilometer afleggen, anderhalf uur rijden, enkele reis
Maar mijn dieren, en ik, zijn er zielsgelukkig

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:07

Omdat ik graag uitrijmogelijkheden heb met mijn paard en specifieke wensen qua stal, was voor mij reistijd van ondergeschikt belang. Zo'n 30 minuten is voor mij prima te doen, voor de perfecte stal wilde ik ook nog wel wat verder reizen.

Voor mijn werk reis ik 1u15 enkele reis, dan wil ik voor hobby ook wel wat onderweg zijn hoor ;)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:07

Ik heb een tijdje mijn pony op 26 kilometer afstand gehad, had toen alleen een scooter. (Ongeveer een uur op de scooter) Ik had het ervoor over omdat dit de enige stal was die ik kon vinden waar hij het hele jaar door elke dag de hele dag op de wei kon staan, met een schuilstal met hooi voor als het slecht weer werd. Ik had het er voor over, maar ideaal was het niet. Je bent toch een lange tijd onderweg en het is niet dat als je bijvoorbeeld nog even terug moet om een deken te wisselen of wat extra voer te geven dat je zo op en neer bent. Nu staat hij 2,5 km verderop en het is echt ideaal! Heb inmiddels een auto dus ik ben in een paar minuten bij hem!

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:20

Die van mij staat op 7 km afstand. 25 minuutjes op de fiets en met de auto minder dan 10, heel fijn! :j Toen ze nog op haar oude stalling stond was het 30 minuten met de auto, was toch wel erg lang..

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:22

Niet al te ver, ik wil er graag snel heen kunnen.
Gelukkig is het hier niet al te moeilijk om een leuke stal te vinden.
Met de auto ben ik er in 5 minuten. :)

Maar het is net waar je zelf voor kiest verder.
Wat de één te ver vindt, is dat voor een ander niet.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:23

Fortitude schreef:
Ik reed tot een week geleden ongeveer 20 kilometer in 20 tot 30 minuten enkele reis. We zijn nu verhuisd en ik reis nog maar een minuut of 10 op een kilometer of 8, wat een verademing! Ik zou niet meer terug willen, als ik 'even' snel langs mijn paard wilde was ik toch gelijk al minimaal 45 minuten weg en dat is dus alleen reistijd.


Precies waarom ik mijn paarden dichtbij wil hebben.. als ik Ok wat voor reden dan ook 2x per dag heen moet is dat helemaal geen probleem.. je bent er zo

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:30

Ik heb tussen de 10 en 25km gestaan. Vond het super fijn dat ik in 10/12min op stal was maar me paard had het niet naar der zin, stond hier 24/7 binnen behalve als ik kwam natuurlijk. Dus ongeveer 2u per dag eruit. (ik overgens stond heerlijk naar me zin) dus toch door gezocht en we staan nu op 25km 35/40min rijden. Ze staat heel de dag buiten op de wei. En heeft het nu super naar der zin. (Sta wel op de wachtlijst waar ze overdag buiten staan snachts binnen. Onbeprekt hooi. En een bak want ik heb nu niks waar ik sta. Dat is 15km 20minuutjes rijde, dus kan niet wachten te we daar heen kunnen)

Edit: echter binnen 10km is er geen stal waarbij ze ook echt overdag buiten staan. Dus heb eigelijk geen keus.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:34

Ik stond altijd een kilometer of 17 weg, meestal fiets ik en ik was er best trots of dat ik zonder gemopper desnoods om 8 uur s'morgens op stal was. We hebben wel een auto dus als het weer echt te bar was of er moest iets vervoerd worden dan pakte ik de auto, maar daar deed ik ongeveer even lang over.
Nu sta ik 9 kilometer bij huis vandaan. Wel lekker hoor, even fietsen zo klaar. Met de auto doe ik er langer over.

Mijn maximum, tja dat hangt een beetje af van de fietsroute maar max 20 zou ik zeggen

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:36

elibeest schreef:
Ik moet 126 kilometer afleggen, anderhalf uur rijden, enkele reis
Maar mijn dieren, en ik, zijn er zielsgelukkig


maar dan neem ik niet aan dat je ze iedere dag of iedere twee dagen bezoekt?
staan ze op pensioen, of in opfok, of in bruikleen/lease bij iemand waar je eventueel in het weekend een dagje lekker gaat rijden?

opfok, zou er bij mij de grens 'europa' zijn.
pensioen max 750 kilometer zodat ik gemakkelijk tweemaal per jaar er zou kunnen heengaan..
op langdurige rust max 150 kilometer
recreatief bezig, volpension max 30 kilometer of 30 minuten per auto.
recreatief bezig, half pension (zelf mesten) max 20 kilometer of 20 minuten per auto
actief/wedstrijdgericht trainend, zo dicht als mogelijk bij huis maar maximaal 20 minuten van huis af, volpension.

de verschillen hebben te maken met het feit dat ik er wel plezier in moet kunnen blijven houden.. als ik wedstrijdgericht bezig zou gaan, of mijn paard dagelijks beweging zou willlen geven, zit ik niet te wachten om naast ver rijden ook nog eens een uur per dag kwijt te zijn met weideonderhoud/stal mesten en bijbehorende klussen.. paar keer per week efkes lekker trutten ok, maar niet ver rijden + dagelijkse beweging + veel werk.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:47

Het ligt eraan wat het paard en ik ervoor krijgen. Mijn paard staat nu op bijna 5 km van mijn huis af, 8 minuten met de auto en vanaf mijn kantoor is het 2.5 km en 4 minuten. Ze staat zoveel mogelijk buiten en ik kan er gemakkelijk langs rijden vanuit mijn werk of vanaf huis. Zij heeft een ruime stal en iedere dag contact met de andere 5 paarden en de hooibaal staat voor haar stal dus mevrouw kan er eigenlijk altijd bij.
Mijn max aan kilometers is denk ik 10.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:50

Ligt inderdaad aan hoe je paard gehuisvest is. Ik heb ze in eigen beheer, heb geen auto en 5 kilometer (2 x per dag heen en weer, dus 20 kilometer op een dag) is voor mij wel de max.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:04

12 minuten met de auto.

Verder weg moet ik niet aan denken. Als er iets is wil er snel kunnen zijn.

Plek is perfect. Staan lekker de hele dag buiten. Frisse grote boxen met stro en goed en voldoende hooi.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 00:37

Ik ben op 5 minuten op stal, maar wegens een debiele verkeerssituatie met enkelrichtingsverkeer ben ik een kwartier terug onderweg... Dat is zo voorbij maar kost je wel die extra tijd. Ik zou nooit op een stal kunnen staan die verder dan 15 min met de auto is. Hoe krijgen mensen die meer dan een halfuur reizen dat toch bolgewerkt? Ik snap het niet...