hoe drinkbak aanleggen? schema of onderdelen lijst?

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

liekensancho

hoe drinkbak aanleggen? schema of onderdelen lijst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 12:32

ik kom helaas even geen wijs uit alle koppelingen etc om vaste drinkwaterbakken aan te leggen.
Ik heb de drinkwaterbak, een los ventiel... het is 1/2" aansluiting? hoe ziet de aansluiting tussen drinkwaterbak en tyleenslang eruit?

bedankt als iemand even kan helpen :-). het even kan aanwijzen met internetlinkje naar plaatje van zo'n koppeling? ik weet nu even niet wat ik moet bestellen.

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

kirsten87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:49

palousa_boy

Re: hoe drinkbak aanleggen? schema of onderdelen lijst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:11

Vaak staan de maten van de aansluitingen wel bij de drinkbak. Mannetje/vrouwtje kun je wel wisselen met een tussenstukje, hiermee kun je tevens de maat veranderen naar wat groter (kleiner zou ik niet doen).

Tyleen zou ik gewoon 16mm pakken denk ik. Of bij meerdere drinkbakken 20mm hoofdleiding met 16mm aftakkingen naar de drinkbakken toe.

Dan heb je kunstof of koperen koppelingen. (Ook andere maar daar heb je een afperstang voor nodig)
Kunstof is goedkoper en hoef je over het algemeen geen teflon tape op het schroefdraad te draaien.
Koper is duurder maar ook sterker.

Houd ook rekening met dat de paarden eventueel aan het tyleen of de isolatie eromheen kunnen gaan eten.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

liekensancho

Re: hoe drinkbak aanleggen? schema of onderdelen lijst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 09:45

oh, super, bedankt! ik dacht dat het iets moeilijker zou zijn... want ik snapte dat ventiel voor die drinkbak niet wat ik erbij moest bestellen... ik hoop dat het gaat lukken.
stom dat het ook nergens op internet te vinden was.

nogmaals bedankt!

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie