Ik zit een beetje in een dilemma, ik weet dat het nog altijd mijn eigen keuze is, maar misschien hebben jullie ideeën, suggesties.
Het zit zo, we hebben 1 HA land, we onderverhuren dat nog aan iemand, we hebben dus zeg maar 750M2. Dit land is een agradisch grond met waarden, dit betekend dat we niks op mogen bouwen van de gemeente, zelf niet als het verplaatsbaar is , we hebben namelijk een tent als schuilstal.

Die moeten we per 1 november weg halen.
Vorig jaar met herfst en winter zijn we halverwege januari naar een pensionstal gegaan, omdat het zo'n modder bende is en toen ging het ook nog vriezen en konden de paardjes amper lopen. Nu hebben we de tent verplaatst met 6 man (dus verplaatsbaar) naar de andere kant van het land verplaatst, en hebben we een soort Paddock paradise van gemaakt, alleen een pad gemaakt langs de rand van de wei.
Nu hebben we gemerkt dat het daar wel droger is dan aan de andere kant, van de zomer heeft het behoorlijk geregend er kwamen wel plassen maar 2/3 dagen droog weer wat het ook droog.
Nu was ons plan om weer naar de manege te gaan, per november want dan gaat de klok achteruit en hebben ook geen verlichting oid. En moeten we dus in het donker voeren of heel vroeg. Ook rijd ik absoluut niet als het regent, en we gaan de periode in van regen regen en regen.
Qua finacieel gaat het mij wel lukken, het gaat om een fjord en een tinker. Alleen als je kijkt als we er tot mei blijven staan is het 2800 euro, en dat zet me aan het denken. Ik ga alleen naar de manege om te kunnen blijven rijden. En ons land niet kapot gaat.
Nu mijn vraag, Zouden jullie naar de manege gaan of op de wei blijven, en wat zouden jullie op de wei doen ( ze staan daar zonder stal, wel beschutting waar de tent vandaan komt, dit blijft een modderig deel van de wei.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, ik weet niet zo goed wat ik moet.
Ohja misschien even de faciliteiten en wat er allemaal gebeurd
Op de manege,200 per maand x 2 paarden is 400 per maand incl uitmesten, binnen/buiten zetten, voeren (kracht en ruwvoer)
* Binnenbak
* Springbak
* Buitenbak
* Alles overdekt
* Warm
* Komen buiten de hele dag geloof ik(ga ik iig nog vragen)
* Bos achter de manege
* Verlichting
Op de wei is 25 euro voor 2 paarden excl Brok en hooi
* Een grasbak (stukje wei afgezet als bak)
* Zelf voeren/ mesten etc
* Alles buiten
* Bos is uur rijden voor de rest landwegen.
* Geen verlichting
* Geen stal
Als je nog iets wilt weten of het helemaal niet snapt hoor ik het wel
Paddock, hier beginnen de padden ook aan

De bak