Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:19

Bij ons 2 ballen beide al eens ingedeukt. Zijn redelijk eenvoudig weer uit te deuken en daar zie je dan niks van. Maar kan me voorstellen dat wanneer dat elke dag gebeurd, het plastic wel een x slap wordt. Hier nu per paard 1 x gebeurd in 5 maanden tijd.

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:06

En het bijvullen, is dat een beetje te doen? En zijn de gaten in de grote maat gevaarlijk voor een D-pony (hoeven) wat jullie weten?

tamary

Berichten: 29198
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:07

Ik heb er geen problemen mee, en die gaten zijn 5 of 7 cm, hoeven D-pony zijn zo 12-14cm lang/breed.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:10

Vullen gaat vrij makkelijk. Ik trek het hooi sowieso al wat uit elkaar zodat er steeds kleine beetjes uitkomen. Als het teveel in elkaar zit dan krijgen ze het er óf niet uit, óf trekken ze er in een keer heel veel uit.

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:10

Ik haal het hooi inderdaad sowieso altijd eerst uitelkaar voordat ik het aan mijn paarden geef. Daardoor is het wel makkelijker om em te vullen.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:19

Ik heb hem ook besteld. Nu maar hopen dat kit er niet bang voor is

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:09

yes! Ik heb ze net binnen gekregen. Ga ze zo meteen vullen en maar meteen in de paddock gooien haha *\o/*

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:44

Afbeelding
Wij zijn wel fan
Hoop dat ie een beetje heel blijft met dit koude weer

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:45

O en de grullo vindt het nog eng ja :')

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:03

Haha dat gezicht _O-

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:32

Ik ga er denk ik ook 1 bestellen voor mijn merrie. Zodra haar hooi op is loopt ze te ijsberen in haar stal.. Zo onrustig terwijl ze ook overdag de hele dag gewoon in de uitloop staat. :roll:
Heel irritant en vooral voor haarzelf heel stressvol. Sorry als de vraag al is gesteld: als er nog maar een klein beetje in zit komt dat er dan wel makkelijk uit? Of is het echt iets om steeds bij te vullen. :)

Anoniem

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:45

Blijft wel wat inzitten maar er kan best veel in

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:13

Vandaag geprobeerd. Kit had meteen door dat het leuk was. En zie hier het filmpje.
https://youtu.be/uuEGIPPisGM
https://youtu.be/uuEGIPPisGM
heb het even buiten geprobeerd. Stel dat ie er bang voor was. Maar hij vond het leuk. Dus bal in zijn stal gelegd. Het is even proppen om hooi er in te krijgen. Ben benieuwd of er morgen nog wat in zit. Maar kit vindt het leuk!

0_Maris_0
Berichten: 51
Geregistreerd: 15-10-13

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:39

Super ding, die van mij krijgt m helemaal leeg!
Ik prop m vol en dan trek ik uit de gaten wat plukjes en dan gaat ie zn stal in, is er snachts en in de ochtend altijd lekker mee bezig en heeft ook nog een net voor als de bal leeg is..

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:58

Ik had er drie in de shet maat besteld. Wat een tegenvaller! De gaten zijn zo klein dat ze het hooi er bijna niet uit krijgen en een maat groter durf ik niet ivm de hoefjes die misschien vast kunnen zitten (mini shet). Ik heb er twee terug gestuurd, want één was dus gebruikt. Uiteindelijk 60 euro betaald voor een stuk plastic.. Ik raad (maat shet) echt af. Veel geld voor iets wat niet werkt |(

tamary

Berichten: 29198
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:43

anss89 schreef:
Ik had er drie in de shet maat besteld. Wat een tegenvaller! De gaten zijn zo klein dat ze het hooi er bijna niet uit krijgen en een maat groter durf ik niet ivm de hoefjes die misschien vast kunnen zitten (mini shet). Ik heb er twee terug gestuurd, want één was dus gebruikt. Uiteindelijk 60 euro betaald voor een stuk plastic.. Ik raad (maat shet) echt af. Veel geld voor iets wat niet werkt |(

Ik heb hier 2 D-pony's en een welsh, alle 3 hebben 0,0 problemen met het voordroog uit de 5cm gaten bal krijgen en dan zit dat ding propvol en help ik ze niks met plukjes oid. Weekje volhouden zou ik zeggen, want het kan inderdaad even duren voordat ze dit soort dingen snappen, die van mij hebben al bergen ervaring met allerlei slowfeeders en netten van 4x4,3x3 en zelfs 2.5x2.5cm, dus een nieuwe variant hierop is lang zo'n uitdaging niet. Ik vindt de 7cm eigenlijk juist te groot, misschien leuk voor stro, maar voor hooi minder.

SaphiraX
Berichten: 38
Geregistreerd: 09-11-16
Woonplaats: --

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:46

Bij mij op de manege zijn er een paar van die dingen. De paarden en pony's vinden het in iedergeval wel leuk :)

Jorex

Berichten: 9967
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 01:27

Ik krijg in mei 1 van mijn ouders!
Mijn shetlanders eten nu uit een 4 x 4 slowfeeder net. Kostte ze 1 dag om het te leren. Enigste reden waarom ik ze niet eerder wil hebben is dat de hoeven van mijn kleinste de laatste keer dat ik ze mat 5,5 cm waren, dus praktisch kan hij er nog in vast komen te zitten.

misz_blont
Berichten: 144
Geregistreerd: 17-05-13

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:35

Hier krijgen de paarden ook gemakkelijk hooi uit de shetlander versie. Trek er geen hooi voor de tijd uit. Het was voor ze wel even wennen, maar op een gegeven moment hebben ze het door!

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:18

tamary schreef:
anss89 schreef:
Ik had er drie in de shet maat besteld. Wat een tegenvaller! De gaten zijn zo klein dat ze het hooi er bijna niet uit krijgen en een maat groter durf ik niet ivm de hoefjes die misschien vast kunnen zitten (mini shet). Ik heb er twee terug gestuurd, want één was dus gebruikt. Uiteindelijk 60 euro betaald voor een stuk plastic.. Ik raad (maat shet) echt af. Veel geld voor iets wat niet werkt |(

Ik heb hier 2 D-pony's en een welsh, alle 3 hebben 0,0 problemen met het voordroog uit de 5cm gaten bal krijgen en dan zit dat ding propvol en help ik ze niks met plukjes oid. Weekje volhouden zou ik zeggen, want het kan inderdaad even duren voordat ze dit soort dingen snappen, die van mij hebben al bergen ervaring met allerlei slowfeeders en netten van 4x4,3x3 en zelfs 2.5x2.5cm, dus een nieuwe variant hierop is lang zo'n uitdaging niet. Ik vindt de 7cm eigenlijk juist te groot, misschien leuk voor stro, maar voor hooi minder.


Nou misschien komt het dan nog *\o/* *\o/*

veranadautje
Berichten: 1289
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:40

Hallo,

Gebruikers van de hay play
Denken jullie dat de bal veilig genoeg is voor een grote kwpn(hengst)
stel dat hij er op/tegen aan zou gaan stampen.
Hij is extreem actief met de jollybal (waar dan ook stukken afgebeten worden)
De bal moet dus echt goed sterk zijn

We willen geen risico's lopen

mirim

Berichten: 4411
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:52

Ik denk niet dat iemand hier antwoord op kan geven.
Bij mij blijven de ballen heel.
Ik heb een grote Groninger en deze krijgt hem niet gesloopt.
Twee pony's , waaronder een E pony , die ermee gooien en smijten..die ballen zijn ook nog heel.
Als ik ze af zou spoelen en goed schoon zou maken kunnen ze als nieuw terug de winkel in.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:02

Mijn Groningers en een noordzweed van stalgenoot krijgen er soms een deuk in. Die krijg je er wel simpel uit.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:28

Mijn sloperige slimme tinker heeft hem nog niet gesloopt. Gaat prima. Hij heeft hem op stal. Maakt alleen lawaai omdat ie hem door de hele stal heen slingert.

mirim

Berichten: 4411
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:48

Hahaha, ja lawaai maakt het wel :o
Mijn buurvrouw kwam al een keer aangerend omdat ze dacht dat een van mijn paarden klem lag :j