Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 18:19

24/7 wil ik niet omdat je dan geen gras overhoud.
Ik mest Indd 7 dagen in de week en zet alle dagen buiten. Mestonderzoek 3 maandelijks doe ik sowieso standaard.
250,- is Indd teveel geld, dat ben ik niet van plan.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:31

Zuid oosten van Eindhoven zitten idd veel goedkopere.. lierop, Mierlo, Someren, helmond etc..
Het westen van Eindhoven zitten ook goedkopere.. Veldhoven, Waalre, Eersel, etc..
Het kan best dat het noorden van Eindhoven waar jij zit wat duurder is.. ik weet daar de prijzen niet zo goed

Uitrij mogelijkheden heb je hier eigenlijk overal.. maar het kleinschalige en de weides zijn denk ik een plus bij jou..

Je zou natuurlijk op 240/250 kunnen gaan zitten als je verwacht dat dat haalbaar is ivm je concurrentie prijzen en kijken wat er komt.. mocht het niet lopen kun je het naar beneden bijstellen..
225/230 lijkt me een mooie richtlijn die ik wel haalbaar acht.. 200 zou Mss wat goedkoop kunnen zijn gezien je concurrentie..

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:33

Ik blijf erbij dat je dat makkelijk kunt vragen! Zeker voor 7 dgn in de wk mesten..buiten binnenzet service!! Ben bang dat t je gauw tegen gaat staan voor minder..

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:36

Ja het is geen vetpot wat je zal verdienen en toch wel hard werken.. maar ik geloof dat dat er in de paarden wereld bij hoort.. daarom dat ik ook niet denk dat het iets voor mij zou zijn :+

Heb je de kostprijs per paard uitgerekend? Waar zit je dan ongeveer op?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 18:43

Dat ligt er nog een beetje aan wat en hoe ik wil voeren. Er zijn mensen die bijv geen voordroog aan hun paard willen geven, maar als je hooi wil voeren bijv in de winter onbeperkt, dan wordt dat al heel duur. Als mensen echt liever op stro staan is dat ook al weer duurder als vlas. Ik hoef er niet echt aan te verdienen, maar zoveel mensen zoveel wensen ga ik ook niet voor niks staan te doen. Ik ben een makkelijk mens, ik woon er om de hoek. En zal er zelf ook heel veel zijn. Ik ben wel een net persoon, dus bakken veel slepen, geen zooi en geen slechte kwaliteit voer etc. Zal eens wat verschillende scenario's op papier zetten.

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:48

Ik vind 225 voor deze omgeving echt te veel zonder binnenbak... je kan veel stallen voor veel minder vinden met dezelfde diensten en faciliteiten.

Ook uitrijmogelijkheden zijn niet zo heel bijzonder eigenlijk.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:48

Als je ongeveer een kostprijs hebt.. je weet wat de concurrentie vraagt en je een idee hebt wat je over wil houden (uiteraard hoef je het niet voor niets te doen).. krijg je wss ook een beter beeld bij wat je kunt vragen..

Vergeet in de kostprijs niet ook het weide onderhoud en mestafvoer te berekenen.. en onderhoud/brandstof voor tractor oid waar je de bak mee onderhoudt.. zal niet veel zijn als je de kosten over t aantal paarden verdeeld.. maar als je het vergeet door te rekenen moet je het uit je eigen zak betalen en dat is zonde..

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 19:04

Quir schreef:
Ik vind 225 voor deze omgeving echt te veel zonder binnenbak... je kan veel stallen voor veel minder vinden met dezelfde diensten en faciliteiten.

Ook uitrijmogelijkheden zijn niet zo heel bijzonder eigenlijk.


De uitrijmogelijkheden zijn zeker wel leuk. En ik heb nu heel veel rondgevraagd en gebeld. En de meeste mensen moeten zelf brok kopen, zelf mesten, zondags alles zelf doen etc, voor bedragen rond de 175/200. Dat betaalde ik zelf ook in st oedenrode, en geen bos in de buurt.
Ik heb lang gezocht naar iets fatsoenlijks voor rond de 175,- maar niks kunnen vinden die bieden wat ik wil. Of gaven weer weinig voer, weinig wei, slechte bodems etc.
Daarom ga ik het nu zelf maar doen. Maargoed we zullen zien. Ik heb ongeveer 10 pb's binnen met nu al interesse haha. Dus ik hoop dat zodra het zover is de stallen vol komen.

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:05

Ik vind dat mensen hier nogal laag inschalen... betuwe, 216.50 voor stal inc. Stro hooi en kracht, goede buitenbak, kantine met prima toilet en douche. Maar wel zelf buitenzetten en mesten.

Vind dit zeker wel 250 euro waard, helemaal met je uitrijmogelijkheden er nog bij op gerekend

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:10

_Zsazsa_ schreef:
24/7 wil ik niet omdat je dan geen gras overhoud.
Ik mest Indd 7 dagen in de week en zet alle dagen buiten. Mestonderzoek 3 maandelijks doe ik sowieso standaard.
250,- is Indd teveel geld, dat ben ik niet van plan.



maar je gaf toch aan dat er heel veel wei was en je het kleinschalig wilde houden?

dan vergelijk ik het met mijn oude stal.
daar waren winterweides, door het gebruik liepen ze dat in de winter aan gort, de achterste winterweides waren groter en daar bleef het zelfs nog groen. zomers werden ze allemaal weer wat bijgezaaid zodat de eerste weken van het winterseizoen de overgang niet meteen naar zanderig was.

de zomerweides zaten er naast, waren veel groter dan de winterweides en daar staan ze van mei tot begin oktober 24/7 buiten, gras zat over.


als je niet voldoende gras hebt om zomers 24/7 buiten te kunnen staan, dan gaat dat in mijn ogen als klant ten koste van de kwaliteit en vind ik het minder waard worden. ook heb jij er als pensionhoudster meer werk en kosten aan in verband met mesten en afvoer van mest.

met name in deze regio zijn er legio vergelijkbare stallingen (zonder binnenbak, direct aan of zeer dicht bij het bos) die zomers 24/7 buiten kunnen bieden bovenop wat jij bied.. daarmee kom je eigenlijk lager in aantrekkelijkheid te staan dan stallen waar je voor zo'n 180-210 euro kunt staan..
of iets verder zelfs nog goedkoper.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:15

_Zsazsa_ schreef:
De uitrijmogelijkheden zijn zeker wel leuk. En ik heb nu heel veel rondgevraagd en gebeld. En de meeste mensen moeten zelf brok kopen, zelf mesten, zondags alles zelf doen etc, voor bedragen rond de 175/200. Dat betaalde ik zelf ook in st oedenrode, en geen bos in de buurt.
Ik heb lang gezocht naar iets fatsoenlijks voor rond de 175,- maar niks kunnen vinden die bieden wat ik wil. Of gaven weer weinig voer, weinig wei, slechte bodems etc.
Daarom ga ik het nu zelf maar doen. Maargoed we zullen zien. Ik heb ongeveer 10 pb's binnen met nu al interesse haha. Dus ik hoop dat zodra het zover is de stallen vol komen.
TS, zoals jij het beschrijft zou ik echt voor de 250 euro gaan en zorgen dat je zich onderscheid door de dienstverlening die je biedt.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:18

onderscheiden met wat dan Riel? meer als veel kun je niet doen toch?

ze heeft zelfs twee min punten ten opzichte van vergelijkbare aanbieders

pensionhouder woont er zelf niet bij.
geen opties tot 24/7 buiten.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:23

Wij betalen in dezelfde regio €250 en hebben dan twee binnenbakken, twee buitenbakken, stal en weidegang, volpension en een overvloed aan uitrij mogelijkheden.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 21:36

isabel_94 schreef:
Wij betalen in dezelfde regio €250 en hebben dan twee binnenbakken, twee buitenbakken, stal en weidegang, volpension en een overvloed aan uitrij mogelijkheden.


Het is hier duurder als in Heeze gemiddeld denk ik, vriendin van me staat in sterksel en betaald ook wat minder.
Bij meulendijks sta je denk ik dan?

Ik wil mijn paarden niet 24/7 buiten. Als mensen dat wel willen prima, maar ik wil ze snachts fijn op stal hebben onder de camera. En veel mensen met mij denk ik. Mijn vorige paard is overleden aan koliek snachts terwijl de eigenaar in een appartement er boven sliep. Die had niks gehoord, dus erbij wonen wil ook niet alles zeggen. Ik woon vlakbij en heb camera's plus een attente buurman die er langs woont.
Je kunt niet alles voorzien, en mensen moeten toch afwegen wat ze graag willen. Dat is ieder voor zich. Ik bied 7 dagen in de week weidegang en een schone stal en topservice met kwaliteit. Voor 175,- ga ik dat niet doen, ook al doet een ander dat wel.

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:40

elenaMM77 schreef:
onderscheiden met wat dan Riel? meer als veel kun je niet doen toch?

ze heeft zelfs twee min punten ten opzichte van vergelijkbare aanbieders

pensionhouder woont er zelf niet bij.
geen opties tot 24/7 buiten.


Inderdaad, ze kan zich niet onderscheiden hier in deze omgeving op deze manier.

Er zijn stallen voor 175 in de omgeving met wel mogelijkheden voor 24/7 Weidegang, pensionhouder aan stal woont en eindeloos veel uitrij mogelijkheden. Inclusief alles, brok, hooi, mesten, voeren, binnen buiten zetten, ook op zondag.

250 zou ik niet eens overwegen. Misschien als er een goede binnenbaan aanwezig is...

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:44

Ik zou voor 250€ een binnenbak wensen ...

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:44

Overigens zeg ik niet dat je t voor 175 moet doen, zeg alleen dat het wel de prijzen zijn waar je mee moet concurreren.

Mijn merrie en veulen staan ook in sint Oedenrode. Zo hoog zijn de prijzen daar niet hoor.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:47

Ts: ook ik bied geen 24/7 weidegang maar wat ik dit jaar wel voor t eerst aanbiedt is als mensen dat willen overdag op de wei en in de nacht op de paddock..gaat prima! Paarden vinden t fijn! Dus dat kan je ook nog overwegen..

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 21:50

Die ken ik hier geen een hoor Quir, die dat doet voor €175,- . Ben benieuwd over welke stallen je dan praat. Als je even op papier zet wat alles kost aan hooi,stro,vlas, brok en uurwerk en onderhoud dan zit je al op dat bedrag. Ik heb inmiddels echt heel veel pb's ontvangen van mensen die hier in de buurt staan en niemand die dat krijgt voor 175,-. Ik heb inmiddels wel al een hoop geïnteresseerden die bereid zijn 225,- te betalen. Leuk dat er ook zoveel interesse in is! Blijkt wel dat er toch altijd animo is voor pension.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 21:52

Quir schreef:
Overigens zeg ik niet dat je t voor 175 moet doen, zeg alleen dat het wel de prijzen zijn waar je mee moet concurreren.

Mijn merrie en veulen staan ook in sint Oedenrode. Zo hoog zijn de prijzen daar niet hoor.


Ik betaalde 175,- bij iemand thuis met een slechte buitenbak, geen longeerbak, zelf mesten en brok leveren en geen uitrijmogelijkheden in st oedenrode. Die ging nu ook weer omhoog met stalgeld vandaar dat ik dacht, dat moet anders kunnen. Er zijn Indd wel veel goede stallen in st oedenrode.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:54

175 zou ik zeer zeker ook niet doen..

TS kan zich rustig meten met een goede pensionstal, met goede ligging en goede service en goede uitrijmogelijkheden.. en als ze dan 10% meer wil vragen vind ik dat ook nog redelijk..

maar boven de 225 zou ik het absoluut niet doen..
225 zou voor mij de absolute max zijn in deze omgeving zonder binnenbak.
en dan zit je flink boven het gemiddelde.

wat bedoel je met topservice en kwaliteit?

elke dag mesten
ruim voldoende ruwvoer
waterbakken schoon, zowel op stal als op het land (dus minimaal 1x per week bakken schrobben).
weiland schoon van mest houden
regelmatig ontwormen'
toezien op dat de entingen zijn uitgevoerd
goed toezicht
paarden controleren
kwaliteit krachtvoer
eventueel supplementen voeren indien gewenst..

vind ik allemaal hele normale dingen, zou ook niet weten hoe je dat naar 'topkwaliteit' of service wilt upgraden.

En volgens mij heb je mijn vraag nog niet beantwoord van eerder?
hoeveel krachtvoer en welk krachtvoer ga je dan kopen?
wat als de een perse merk huplepup wil en jij wilt sublie inkopen.
of zoals die van mij momenteel, bijna dubbel portie krachtvoer nodig heeft
of een paard heeft tig supplementen nodig..
of wil maisvlokken en/of bietenpulp bijgevoerd zien?



eerder gaf je overigens aan dat je geen 24/7 deed omdat er anders niet voldoende gras was?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 22:08

Ik ben geen fan van 24/7 buiten, het zou best kunnen in de zomer. Maar ik wil dat sowieso niet.
11 paarden eten flink wat weg en met dat natte klimaat hier ben ik bang dat ze het kapot trappen, zelfs met ruim grond. Hoe dan ook, al zou het kunnen, met al die gekken tegenwoordig heb ik ze snachts liever gewoon binnen.

Ik voer Horsefood, als mensen anders willen kunnen ze dat aanleveren. Het aantal kg is niet zon probleem. Supplementen voeren is natuurlijk geen probleem. Alles wat je extra wilt moet je zelf halen. Dat is volgens mij bij elke stal zo.

Ik ben op heel veel stallen geweest hier in de buurt en bij een hoop is de voerkwaliteit laag, postzegel weidegang, geen water bij de wei etc met name weinig ruwvoer is een probleem. Bijna alle mensen geven in PB aan niet tevreden te zijn over het voerbeleid of weidenbeleid en zoeken daarom wat anders.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:57

Ja weet je ik hou de paarden ook t liefst binnen in de nacht maar soms is t noodzakelijk kwaad ( pony ging behoorlijk aan de hoest dan moet je wat) er bleek ook nog 1 vd pensionpaarden gevoelig te zijn op de luchtwegen ) dus die wilde ook liever buiten..inmiddels staan er 4 buiten.. ( ik woon wel zelf op t terrein) als gekken iets willen hou je ze niet tegen ook niet in de stal of je moet alles hermetisch gaan afsluiten..niet wenselijk bij een stal.
Weinig ruwvoer is zeker een groot probleem ( is ook een behoorlijke kostenpost ) ik bezuinig daar absoluut niet op!! Maar vergis je niet paardenvolk is ook zeer eigengereid wat ze de ene x te gek vinden vinden ze de andere x weer niks..Zeer veeleisend zijn klanten over t algemeen!

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:18

Ik heb net buiten nuenen gestaan op een stal met dezelfde faciliteiten voor (nu inmiddels) 185,- (2 jaar geleden was het nog 175,-)

Ben verhuisd naar stiphout, heb er een overdekte longeercirkel bij gekregen en betaal nu 180,-

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoeveel zou je betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 23:30

Dat is niet duur Janneke.
Ik kan met zo weinig paarden en niet heel veel opslag ook niet heel groot inkopen, dat is ook een nadeel. Bij veel bedrijven krijg je toch afname korting. 8 x 225,- = 1800,- en daar moet ik 7 dagen voor werken, hooi, vlas, brok, hypotheek, water/electriciteit, machines, onderhoud etc van betalen. Dat is niet echt een vetpot haha
Maargoed, hoef er mijn brood niet mee te verdienen. Maar als ik nog goedkoper ga sta ik Een liefdadigheidsinstelling te runnen. Was ook niet de bedoeling. Hoe andere daar van kunnen leven weet ik niet. Misschien als je 30/40 stallen hebt dat 180,- reeeler is omdat je veel groter kunt inkopen. Bijv een silo is veel goedkoper dan zakken brokken halen. De afname prijs bij vlas zakt ook flink als je een volle vrachtwagen besteld. Maar dat kan ik niet helaas.