maden in het vlas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thunderluck

maden in het vlas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 19:01

Hallo!
geloof dat dit de juiste plek is om dit topic te openen heb al even gezocht maar kon er verder nog niks over terug vinden

Ik heb sinds een aantal weken iedere keer allemaal kleine witte maden in het vlas zitten. Ik vind dit zo vies dat ik dus elke keer de hele stal leeg moet scheppen en weer allemaal nieuw vlas hierin gooi.

Nu mijn vraag hoe kom ik er nu echt vanaf ? Met welk spul moet ik de stal schoonmaken zodat ze wegblijven en er niet weer na een week al zitten :(

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft zou me in ieder geval ook al een hoop geld schelen en zet ik mijn paard er voor de nacht met een gerust hart in -O-

mrie

Re: maden in het vlas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:27

Vlas terug naar leverancier, nieuw vlas gebruiken.
Waarschijnlijk zijn dit geen maden maar meelwormen, en wel de meelwormen van een bepaald soort motje wat eitjes in grasproducten heerlijk vind. Hoe dan ook dit wil je niet, terug er mee.

Thunderluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 21:06

Bedankt voor de reactie maar zie je dit dan niet meteen al terug in het schone vlas of zijn de eitjes zo klein dat het eerst echt wormpjes moeten worden ? Het lijken wel echt op maden om mee te vissen om het zo maar even te noemen maar dan kleiner

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:13

Is het niet van de vliegen die eitjes hebben gelegd in de natte hoeken/randjes? Ze zijn bruin/rood/zwart van kleur. Die eitjes komen uit als maden.

Thunderluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 19:27

Dat zou kunnen er zijn wel veel vliegen op dit moment maar hoe houd ik ze zoveel mogelijk weg :(