paard op stal vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

paard op stal vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 09:43

Ik wil graag jullie meningen horen omdat ik er zelf niet helemaal uitkom.
Ik sta op een pensionstal waar mijn paard in de winter ook buiten kom. Dit word gedaan dus helemaal geweldig alleen ik moet 50 km rijden op een dag om daar te komen.

Op het moment speelt er erg veel in mijn leven en kamp ik met mijn gezondheid waardoor ik straks in de knoop gaat komen als ze straks weer in de avond en nacht op stal komen te staan. Ik heb een verzorgster maar die kan ook niet meer als 2 dgn in de week en ik wil er niet nog een bij.

Nu kan ik eens stal krijgen op 3 minuten met de auto van mijn huis vandaan. Ik heb er alles, binnenbak, buitenbak, pensionbinnenbak etc, je kan er leuk naar buiten etc. Alleen ze komen niet buiten in de winter, dit moet je dus zelf doen. En dat is iets wat mij dus een beetje tegenhoud maar aan de andere kant wil ik het ook weer wel omdat ik dan veel meer met hem kan doen dan dat ik nu kan doen. Nu sla ik soms dagen over omdat ik weet hij staat toch buiten maar dat is iets wat ik dus niet meer wil.

Ik wil met hem aan de slag en daarbij komt ook nog eens dat ik de afstand niet meer gaat trekken waar hij nu staat en dat ik vind het ook niet eerlijk tegenover hem als ik maar 2x in de week kom. En straks op stal moet ik wel want anders staat hij in een vieze stal.

Ik wil hem absoluut niet kwijt want het is mijn maatje en ben gek van hem en daarom dacht ik dichter bij huis zodat ik er veel meer tijd in kan steken (2x per dag) alleen hij komt dan wel binnen te staan. Ik kan trouwens wel kiezen voor een binnen of buitenbox.

Bedankt.

carika

Re: paard op stal vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:45

Zou je hem op de nieuwe stal niet zelf naar buiten kunnen brengen? Of een groepje met andere pensionklanten die afwisselend naar buiten brengen/binnen halen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:47

Tja, echt niet elk paard word doodongelukkig als ze veel op stal staan. Als jij hem echt elke dag uit z'n stal kan halen, zou ik m zeker verplaatsen. Fijner voor jou, en je paard vind het vast gezellig dat je wat vaker langskomt.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:47

Lastig zeg. Ik snap je probleem met de huidige stalling heel goed, maar ik zou mijn pony zelf niet op een stal willen hebben staan waar hij 's winters niet buiten komt. Is er geen andere stal in jouw buurt waar hij wel buiten wordt gezet in de winter? Of zijn deze twee stallen echt de enige optie?

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 09:47

Dat kan maar je moet erbij blijven want er is niet genoeg ruimte voor de paarden die er staan. Dus als het druk is mag hij een kwartier los en daarna kan je zelf je ding met je paard gaan doen. Dat zou ik ook nog kunnen vragen want ken er wel een aantal mensen die er staan.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 09:49

Westhof schreef:
Lastig zeg. Ik snap je probleem met de huidige stalling heel goed, maar ik zou mijn pony zelf niet op een stal willen hebben staan waar hij 's winters niet buiten komt. Is er geen andere stal in jouw buurt waar hij wel buiten wordt gezet in de winter? Of zijn deze twee stallen echt de enige optie?

Die zijn er wel maar dan zit ik tegen de 400 euro aan en dan moet ik nog 25 km rijden op een dag en dat word me dan echt teveel. Hier in de buurt zijn niet echt veel stallen waar ze in de winter buitenkomen helaas. Vandaar dat ik nu ook verder sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:54

Nooit zal ik hier voor kiezen... Een paard hoort niet 24/7 op stal.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 10:00

Yvank_ schreef:

Maar wat nou als je geen keuze hebt? Moet ik dan maar mijn paard verkopen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:04

Is die 50 km 1 richting of 2 richtingen?
En hoe lang doe je erover?

Ik zou liever maar 3x per week gaan en dan weten dat hij zijn weidegang toch wel krijgt dan dadelijk iedere dag het gevoel hebben dat je 'moet' omdat hij anders staat te verpieteren.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:06

Lastig hoor maar er zijn genoeg stallen in bepaalde regios waar ze beperkt naar buiten kunnen in de winter, moet je dan je paard maar weg doen?
Kun je zelf dan niet twee keer per dag of je moet kennis hebben op stal die je paard erbij willen zetten!
Doen wij ook op stal, is gewoon in de winter lastig maar niet anders!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:07

loesjeislief schreef:
Yvank_ schreef:

Maar wat nou als je geen keuze hebt? Moet ik dan maar mijn paard verkopen?

Heel eerlijk? Ik denk het wel. Want een paard 24/7 op stal staat eigenlijk de hele dag te wachten tot jij tijd hebt om hem eruit te halen. Klinkt heel cru, maar zo is het wel.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 10:08

Sizzle schreef:

Ik zou liever maar 3x per week gaan en dan weten dat hij zijn weidegang toch wel krijgt dan dadelijk iedere dag het gevoel hebben dat je 'moet' omdat hij anders staat te verpieteren.

Hij staat daar in de paddock en nee 3 dgn lukt niet want dan kom ik nog 2 dgn te kort. Ik moet zelf mesten en water bak vullen. Al gevraagd of de eigenaar dit wil doen tegen extra betaling maar doen ze niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:08

Sizzle schreef:

Dit dus.
Elke dag weidegang zou ik belangrijker vinden dan geen weidegang en zelf elke dag even kunnen komen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:10

Lastig, Als ik het zo lees zou ik dan toch voor verhuizen gaan.
Je geeft aan meer te willen doen met je paard en zelfs dan 2x per dag langs kan.
Maar is er helemaal geen weide gang of paddock op die stal?
Anders kun je zeggen, ik ga er 2x per dag langs en gooi hem dan een uurtje los.

En anders een weide huren in de omgeving een optie? Of dat er een weide in de buurt is die nog plek heeft?

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 10:10

Heel eerlijk? Ik denk het wel. Want een paard 24/7 op stal staat eigenlijk de hele dag te wachten tot jij tijd hebt om hem eruit te halen. Klinkt heel cru, maar zo is het wel.[/quote]

Sorry hoor maar dat komt erop neer dat iedereen die geen andere mogelijkheid heb maar geen paard kunnen hebben. We hebben niet allemaal die luxe dat ze 24/7 buiten kunnen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:14