Mijn pony een minishet van 4 jaar, staat nu al 2 jaar op een stal waar ze elke zomer gewoon echt ziek word. Ze is al hoefbevangen geweest en nu heeft ze weer last van haar voetjes. Voordat ze op deze stal stond stond ze op een stal waar ze gewoon lekker gezond bleef terwijl ze toen ook op de wei ging elke zomer. Nu is het probleem ik wil om meerdere redenen van de stal af waar we nu staan, ze word ten eerste ziek en is gewoon niet fit en actief in de zomer zoals ze normaal was, de bak word niet onderhouden, de paddocks zitten te vol met onkruid dus ze kan eigenlijk niet buiten staan zonder dat ze ziek word van al dat spul, en nog heel veel meer dingen waaronder een agressieve hond die daar loopt.
Nu zit ik te denken om terug te gaan naar de vorige stal maar aan de andere kant denk ik toch dat ik daar niet zo welkom ben meer. We zijn daar niet zonder reden weggegaan. Een van de mensen daar heeft ons toen weggepest. En daarna bij het inladen kwam er nog ruzie met een andere stalgenoot. Dus ik zou het eigenlijk niet meer weten. Een andere stal zitten we al naar te kijken maar dat gaat over het bedrag wat we kunnen betalen of het is gewoon echt te ver.
De voordelen van de stal waar ik nu sta zijn:
Grote lichte boxen
Schoner als de andere stal
Je kan je eigen gang gaan
De voordelen van de andere stal zijn:
Een bak waar ik waarschijnlijk wel redelijk in kan werken
Ik kan naar de manege gaan om daar te rijden of om clinics of lessen te volgen daar
Ze word minder snel ziek
En ik kan met de pony's weer naar huis lopen om te tutten
Het is dichterbij huis wat ook veel benzine scheelt.
Wat zouden jullie bokkers doen in deze situatie? Terug verhuizen of gewoon blijven staan.
Ik weet niet of dit topic hier hoort, maar dat zie ik dan wel.

De gezondheid gaat altijd voor. want al is de stal nog bzo gezellig,als je pony er ziek wordt heb je nog niets.