Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarianneW schreef:Ik zou de bak dan gewoon 20x 40 doen ipv het verharde stuk ernaast.
De wei in tweeën delen (verticaal) en vanuit de bak twee poorten maken waardoor ze naar de wei kunnen.
Dees schreef:Waar ga je je strooisel en je ruwvoer laten?
Voor 2-3 pony's zit je gauw op kleine baaltjes hooi en die moeten onder dak. Maar ook voor hooi in plastic verpakking moet je op aardig wat vierkante meter rekenen. En dan komt je strooisel dus nog. Dat kan met heel weinig ruimte, maar 3-4 vierkante meter ben je er gauw voor kwijt.
Kampje land is te klein om ze van te voeren. Reken er op dat je ook in de zomer behoorlijk hooi zult moeten bijvoeren.
Mestbult is ieniemienie ingetekend. Reken ook daar gauw op een 4-5 vierkante meter + toegang tot de mestbult. En je wilt dat er een trekker/shovel bij kan komen om hem leeg te scheppen om de mest af te voeren. Dat wil je niet op eigen perceeltje land.
Zou de bak zeker niet smaller dan 20 meter maken, krijg je spijt van. Ook voor de bak geldt dat er een shovel bij moet kunnen komen voor onderhoud van de bak.
Originele plan lijkt prima. Pad langs bak lijkt me onnodig. De ponies kunnen heus door de bak lopen om naar de wei te komen, dat werkt prima, daar heb je geen pad voor nodig. Ook een shovel, mocht die op het land nodig zijn, kan door de bak.
Keet schreef:Ik zou eens kijken of je je tekening op raster kan zetten. Dus in blokjes van 1 bij 1 meter.
En dan alles er op realistisch formaat opzetten. Denk dat je dan een heel goed beeld krijgt met wat voor ruimte het allemaal kost.
koos2015 schreef:In de stal is 50m2 bergruimte begane grond en 90m2 hooizolder schuin.
Mesthoop is op schaal 3x3 mtr