Zou dit stallings-idee kunnen werken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Zou dit stallings-idee kunnen werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 16:43

Wij hebben paarden aan huis staan, en zitten met het probleem van de shetlander die achterblijft als wij weg zijn naar evenementen e.d.
Echter hebben we een fijne plek en hebben we liever niet teveel vreemden over de vloer.

Omdat we steeds vaker weg zijn bedachten we dat we misschien voor een oudere/geblesseerde kleine pony/shetlander een plekje konden aanbieden waarbij wij de verzorging op ons nemen. De eigenaar hoeft dan alleen maar langs te komen voor de pony, uiteraard hoeft dit niet vooraf gemeld te worden en kan langskomen altijd, echter is het in onze ogen toch beter als een echte pensionklant die wil rijden/op stap e.d.

Voordeel voor ons is dat onze pony niet alleen is als wij weg zijn en voordeel voor de andere persoon zou zijn dat het bijvoorbeeld om iemand gaat die zijn kleine pony niet weg wil doen, maar niet genoeg tijd heeft/of de pony geblesseerd of oud is. En het is echt een super plek waar het welzijn van de paarden altijd op 1 staat.

Zou hier vraag naar zijn denken jullie?
We dachten aan kosten voor verzorging aan 125 euro per maand. Is dat reëel?

Bedankt voor het meedenken!

friesiszwartJarig

Re: Zou dit stallings-idee kunnen werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:50

Dit zou ook mijn idee zijn in jullie situatie.

Persoonlijk vind ik het bedrag voor een shet vrij hoog.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:51

Zit er ook een stal bij? Staan ze snachts binnen? Of staan ze 24/7 buiten?
Bij dat laatste vind ik 125 euro best prijzig!

Ik denk dat je het zo moet zien, dat jullie blij zijn met een maatje voor de shet en dat je een onkostenvergoeding vraagt voor het maatje!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:53

Mooi idee vind ik ! Als het een paardje is die veel verzorging nodig heeft vind ik 125 euro best prima , maaar al het een klein shetje is zou ik wat minder vragen, want die eten een stuk minder dan een grotere pony of paard

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:54

ik vind 125 per maand best veel.
zou puur alleen het eten laten betalen en dan nog 25 euro er boven op voor de rest.

jullie zijn geholpen en hoeveel aan verzorging ga je nou echt aan dat paard doen? Neem aan dat de eigenaar als nog zelf de hoefsmid en alles betaald

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 17:00

KarinLF schreef:
Zit er ook een stal bij? Staan ze snachts binnen? Of staan ze 24/7 buiten?
Bij dat laatste vind ik 125 euro best prijzig!

Ik denk dat je het zo moet zien, dat jullie blij zijn met een maatje voor de shet en dat je een onkostenvergoeding vraagt voor het maatje!

Ze kunnen zelf kiezen, schuilstal, weide of paddock.
We zitten in het westen van het land, hier zijn de prijzen voor een shetlander al lang geen 50 euro per maand meer. :) Althans niet hier in de omliggende dorpen.

Het heeft voor ons natuurlijk voordeel, maar daar staat tegenover dat het ook niets uitmaakt als de eigenaar een maand niet komt en daar weer drie weken wel. Wij kunnen ook alles regelen mbt ontworming e.d. (deze betaald de eigenaar wel zelf, maar hoeft niets te regelen)

Uiteraard is iemand die wel wil meehelpen ook prima en dan is het een stuk goedkoper, maar ik vind dat met shetlanders/kleine pony´s altijd wat lastig. Ik wil geen 12 jarig meisje met een shet hier op het erf. Dat vind ik te veel verantwoordelijkheid.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:03

Mijn shet is pas 5 maar mocht hij ooit gaan pensioneren zou ik heel erg blij zijn met zo'n plekje!

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 00:13

Voor een shet vind ik het wel vrij veel, maar het hangt er ook al vanaf wat voor maat Shetlander het is. Als het om een dier van 80 cm gaat is het vaak al anders dan 1 van 1,10m.
Waar zitten jullie?

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 00:30

Wat valt er dan precies onder de verzorging ts?
Eventueel een dekentje verwisselen mocht dit nodig zijn, bijvoeren zoals hooi of brokken en dat dan op jouw kosten of dat van de eigenaar?

In het oosten heb je voor dat bedrag voor een shetlander een bak, weiland na behoeve, hooi en brokken en zaagsel. Tenminste dat hadden wij wel. Vind het een best hoog bedrag voor een shetlander eerlijk gezegd. Had eerder iets richting de 75 euro gedaan. Zeker als er niets word bijgevoerd.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 01:06

Ik zou zelf kiezen voor een shet voor mezelf er bij, die vind je eenmalig gratis en voor dat kleine beetje geld nooit gezeur :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 01:23

Nou precies, dat zou ik ook adviseren ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 02:07

Zidore schreef:
Ik zou zelf kiezen voor een shet voor mezelf er bij, die vind je eenmalig gratis en voor dat kleine beetje geld nooit gezeur :j

je hebt toch te doen met een dier van een ander, en shetten zijn meestal voor jongeren een ouder iemand zorgt er zelf wel voor tenzij....en dat bedrag is echt te veel behalve bij een super bewerkelijk dier!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 02:28

Ik zou ook in het westen geen 125 euro per maand betalen! Veel teveel. Die dingen eten bijna niks en wees eerlijk, wat heb je er nu voor verzorging aan... gewoon lekker zelf een shet aanschaffen, dan heb je ook geen vreemde lui op je erf. Veel relaxter toch!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:10

In ts haar opening staat kleine pony en niet perse shet, en al helemaal niet perse mini toch?

125 is prima prijs denk ik hoor, voor een gewone kleine pony incl al.

Echte mini moet je ook maar net willen ivm omheining etc.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:16

Zodra het 24/7 buiten is moet het bijna gratis.... Belachelijk. De prijs klinkt me redelijk, beestje wordt helemaal verzorgd, lijkt mij erg fijn. Ik zou eerder wel voor een andere doelgroep gaan. Want weet niet of je in je huidige iets kan vinden.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:23

Herkenbaar dit. Ik worstel met hetzelfde probleem. Iets andere situatie, maar komt op hetzelfde neer.

Ik vind jouw optie een goede. En ik vind de prijs niet zo verkeerd. Je betaalt zelf ook om daar te wonen en je paarden te stallen (hypotheek/huur), dus een kleine bijdrage voor stalling/weidegang en verzorging is niet meer dan normaal. Degene van die pony heeft er ook profijt van. Niet alleen jullie. En ga in het westen maar iets zoeken voor die prijs.

Maar waarom ik zelf nog twijfel: als die persoon ineens de pony weer weg wil halen om een of andere reden, dan zit je weer met hetzelfde probleem. En je eigen paardjes zijn net gewend aan deze kuddeverandering en dan moet je weer opnieuw beginnen. Ik wil dit liever zelf in de hand houden. Plus je wil liever geen anderen over de vloer, maar dat ga je toch krijgen.

Dan liever zelf iets erbij kopen als dat financieel haalbaar is. Dat zou mijn voorkeur hebben. Ikzelf wil wel een leuke pony erbij, dus ik zal even moeten sparen. Maar als dat geen optie is voor jullie, dan is een pensionklantje erbij nemen een goede tweede optie, met alle nadelen erbij ingenomen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:14

helemaal mee eens duke

met pensionklanten heb je altijd wat, hoe leuk ze ook zijn of hoe leuk hun paardje ook kan zijn, er is wel altijd iets en dat heb je nooit als iets van jezelf is

er zijn echt gratis shetlanders te verkrijgen hoor, die vind je niet op internet maar dan moet je met mensen praten, als jij een goed plekje hebt zijn er genoeg die hun shet willen komen brengen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:43

Ik zou er ook zelf eentje bijkopen. Voor €200 heb je al een dure shetlander en wat zo'n beestje in de maand eet kost nou ook geen klauwen met geld. Ik zou wel kiezen voor een shetlander met papieren, omdat ik niet bij wil dragen aan het vermeerderen ipv fokken van die dieren.