Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Caesar schreef:Wij zitten op veen en klei grond. Hebben vorig jaar oktober onze bak laten aanleggen. Bodem vlakken. Drainage om de 2 meter, opvullen met drainagezand + 5 cm laag geheel. Daarop M3C zand 15 cm.
Moet zeggen; ik heb een kurkdroge bak. Er is nog geen 1 plas in blijven staan en kan altijd rijden. Wel vind ik de bak wat mul. Ik moet regelmatig slepen. Denk wel dat als het met de jaren beter inklinkt, het beter gaat.
Onze bak ligt overigens ca. 20 cm boven het maaiveld en dat kan ik je alleen maar adviseren.
Taucha schreef:Als de plek waar de bak moet komen nu al af en toe nat is zou ik niet gaan graven. Dan zou ik een rand van hout/beton maken (afh. van wat je kan/wilt uitgeven) en daarop de bakbodem laten storten. Evt met extra drainage. Of met een eb en vloed systeem.
Paarden aanleren dat ze een stoepje op moeten is niet zo moeilijk en als je dat liever niet hebt, dan zou je een oploop kunnen maken van hout.