Nu, de weide is lang gepacht geweest en de pachter heeft nooit echt omgekeken naar de omheining, de poorten, de kwaliteit van de grond of een schuilstal. Er hebben wel altijd paarden op gestaan, die
De omheining is erg verroest, ijzeren palen die in de grond steken. Ik denk dat de palen op zich recupereerbaar zijn, maar de prikkeldraad (die op sommige plekken best los hangt) gaat weg. Dat rotspul moet ik niet hebben. Aangezien dit mijn eerste weide is die ik (samen met mijn familie en vrienden, natuurlijk) zelf ineen moet steken en verbouwen, hebben jullie suggesties? Wat moet er gechekt worden, waar moet ik op letten bij het restaureren, etc.
Feitjes over de weide:
- Verroeste prikkeldraad door ijzeren palen getrokken.
- Ijzeren palen steken nog steeds muurvast in de grond, maar sommigen moeten rechtgetrokken worden.
- Geen schuilstal.
- Harde grond, maar een deel aan de ingang heeft de neiging te overstromen in de winter.
- De poorten zijn verroest en door en door gebogen. Je krijgt ze amper open.
- De grond aan de ingang is zo vermorzeld door tractors dat je er met auto (en trailer) niet in kan. Rechttrekken is de boodschap daar.
- Er is een andere poort aan het wandelpad waar de weide aan grenst. Nieuwe poort of poort weghalen? Ik neig naar weghalen omdat we die poort nooit gaan gebruiken.
Verdere suggesties zijn welkom! Ik heb ook nog nooit een weide met elektriciteit afgespannen, dus wie me dat kan uitleggen...