Schuilstallen afmetingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welke maat schuilstal en inloopstal voor 3 paarden/pony's??

4x4
Geen stemmen
4x5
2 (12%)
5x5
1 (6%)
5x6
2 (12%)
6x6
2 (12%)
7x6
2 (12%)
7x7
1 (6%)
Groter als hier staat
6 (37%)

Totaal aantal stemmen: 16

PonysEver

Schuilstallen afmetingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 11:33

Hoi,
Ik laat waarschijnlijk schuilstallen plaatsen. Welke maat moet het worden voor een stuk of 3 paarden/pony's... ik heb er nog 2 maar die staan dan samen in de andere schuilstallen. Ze krijgen ook nog een inloopstal. Hoe groot moet deze worden. De inloopstal heeft de bedoeling dat ik het gewoon af kan sluiten met bijvoorbeeld oudejaarsdag.
Groetjes!!

Zidore

Re: Schuilstallen afmetingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:08

lastige vraag, wij hebben 4 stallen van 4x4 maar ze gaan er niet bij elkaar in (voeren ze daarin bij in de winter) maar bij de vorige stal stonden er 3 pony's in 2x2 (propten ze zichzelf bij elkaar en 'ja' dat is veeeeel te klein) dus ik zou zelf zo groot mogelijk kiezen en dan aparte stallen voor ieder paardje :j :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:37

Wij hebben afgelopen zomer alles in 1 stal gehad, liepen er op dat moment 3 en die hadden een stal van 5,5m bij 4, dit ging altijd goed want de paarden klikten goed.
Nu had ik er 2 in 6x4m en dat ging niet want die klikten niet goed en was dus continu ruzie als er hooi in de stal lag. Dus is echt afhankelijk van hoe goed je paarden klikken met elkaar.
Heb er hier ook ooit per ongeluk 2 C pony's in een stal gehad van 2x4m. Maar die klikten ontzettend goed.

PonysEver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 13:53

Bedankt.
Zidore, het is ook niet echt de bedoeling om ze apart in stallen te zetten ofzo, maar om ze met de 3 van de ene schuilstal bij elkaar te zetten in 1 grote stal. Die andere kunnen het slecht met de anderen vinden dus die zet ik dan samen ook in 1 grote stal

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:06

ligt echt aan de maat van de paarden. Ik heb hier 2 paarden hun eigen box van 3 x 3,5 en dan de ruinen (1.65 en 0.90) samen in 1 doorgebroken box (3 x 7) Hierin staan ze de nachten opgesloten en overdag kunnen ze er zelf in wandelen.
Voor 3 paarden en je ze ook nog moet kunnen opsluiten wordt 1 stal echt groot.. moet groter zijn dan de individuele boxen omdat ze voor elkaar weg moeten kunnen lopen. dus zeker groter dan 7x7. Terwijl voor 3 shetten het natuurlijk een ander verhaal is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:37

Je geeft hier alleen vierkante maten aan als optie om te kiezen. Stel dat je er boxen van zou maken, 3x3? Dus 9 meter breed. Maak hem dan iets dieper zodat de regen er niet ver onderdoor kan slaan.
Dus ze 9*4?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:39

Wil je een schuilstal (open), of wil je een inloopstal (gesloten)? Dat is nl nogal een verschil.
Voor een schuilstal kun je met een kleinere maat af, zeker als je twee ingangen en uitgangen hebt zodat paarden elkaar niet kunnen klem zetten, en een ruime overstek. Dan kom je een eind met 4x10 bv. Een L-vorm, of een dubbele L, is dan aan te bevelen.
Inloopstal waar je 3 paarden in wilt opsluiten moet al snel het formaat van een kleine paddock hebben. 9x9 of 6x12 lijkt me een minimum maat.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:31

Scum schreef:
Je geeft hier alleen vierkante maten aan als optie om te kiezen. Stel dat je er boxen van zou maken, 3x3? Dus 9 meter breed. Maak hem dan iets dieper zodat de regen er niet ver onderdoor kan slaan.
Dus ze 9*4?

Zoiets zou ik ook doen. Afmetingen zou ik gaan voor 10,5 x 3,5, met een luifel van 1 meter. Je kunt er dan één grote stal van maken, maar ook met tussenschotten / voorwanden (of schrikdraad) aparte boxen van 3,5 x 3,5m.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:38

Hilary schreef:
Scum schreef:
Dus ze 9*4?

Zoiets zou ik ook doen. Afmetingen zou ik gaan voor 10,5 x 3,5, met een luifel van 1 meter. Je kunt er dan één grote stal van maken, maar ook met tussenschotten / voorwanden (of schrikdraad) aparte boxen van 3,5 x 3,5m.

Ga ik in het rijtje aansluiten. Wilde dezelfde optie geven maar zag dat jullie me al voor waren.

PonysEver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 11:36

Ik heb even overlegd en het resutaat is:
We plaatsen 2 schuilstallen van 11x7 ieder. Ze worden 11 lang en 7 breed. De schuilstallen komen naast elkaar met een stukje paddock van 11x 10 zodat ze goed kunnen vluchten.
En we plaatsen 2 grote groepstallen van 12x9 die we gaan gebruiken als inloopstallen

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:35

Onze inloopstal is 4x12 voor 2 paarden en 1 Shetlander. Op dit moment staat er wel
een tractor achterin waardoor er 3 meter van de lengte afgaat, nu dus 4 bij 9. Als het winter wordt,
wordt het weer 4x12. Ik vind het wel belangrijk dat de paarden ook kunnen liggen/en een stukje kunnen
wandelen als het straks in de herfst hele dagen rotweer is.