Dus hebben we er voor gekozen toch te kijken naar eigen (C/D)pony's.
Absoluut braaf en betrouwbaar, maar dat was best een hele zoektocht. Onze eerste keus was een kleine Tinkerruin van 4 jaar. Nog wel superjong, maar zo'n leuk en cool karakter. Deze hopen we morgenochtend op te halen. Daarnaast hebben we een ex-manegepony op het oog van 15 jaar. Maar willen we eerst nog wel laten keuren door de dierenarts. Dus hopelijk als alles goed is komt deze morgenavond bij ons.
Ik vind het best spannend. We hebben natuurlijk ervaring opgedaan bij de 2 leaseponys (van de buren) en we kunnen altijd met vragen daar terecht, maar nu is het toch 100% onze verantwoordelijkheid.
Wie heeft advies?
- Hoe wen je 2 wildvreemde pony's op een goede manier aan elkaar? We hebben een inloopstal met weide, maar om hen daar gelijk met z'n tweeën op te zetten? Dat vraagt om problemen denk ik.
- Hoe pak je het aan? Wat is verstandig om de eerste dagen met ze te doen? Zijn er manieren om pony's zo snel mogelijk aan een nieuw huis en mensen te laten wennen?

Mocht je willen weten hoe zuks precies zit raad ik je aan je te verdiepen in raaigras. Ook voor je hooi trouwens.