Als het warm is staan ze samen binnen (tegen de insecten en de warmte) als het regent staan ze of liggen ze buiten te slapen.
Nu mijn vraag aan jullie,
Mijn paard kreeg pas geleden een dikke buik, en is echt wat te dik. Ze kreeg minder hooi te eten omdat ze blijft eten... Afvallen deed ze niet echt en op een gegeven moment kwam er diarree... nu gaf ik haar elke maand een zandkuurtje (zandweg vezels van agradi) en dacht dat dit voldoende was om overtollig zand af te voeren wat eventueel in haar darmen zat.
Dus hup toch maar even een zandtest uitgevoerd en ja hoor... veel te veel zand in d'r mest.. De kuur die ik maandelijks gaf van agradi heeft dus niet geholpen, en ben direct over gegaan naar sandclear 99. Dit hielp als een tierelier! Binnen 2 dagen was de mest perfect en ineens ging de dikke buik weg, oke ze is nog best dik maar de opgeblazen buik is weg! Ook werd ze ineens veel alerter, vrolijker, ondeugender, voorwaartser met rijden, kortom ik merkte dat ze veel beter in d'r vel zit.

Nu zijn de 7 dagen voorbij, er zit nog een beetje sandclear in het emmertje, maar geadviseerd is me om het niet langer dan 7 dagen te gebruiken, maar over een maand wel weer.
Nu ben ik bang voor zand... ik heb dit nu meegemaakt en alle alarmbellen zijn bij me gaan rinkelen, ze krijgt nu zowizo elke maand sandclear 99. Maar is dat voldoende? Ze staat namelijk samen met haar vriendje 24/7 buiten. Wat doen ze 's nachts? Gaat ze dan toch ergens zand lopen knabbelen omdat het hooi op is? Kan dit kwaad om een paard 24/7 in de paddock te laten met een schuilstal? Is elke maand een sandclear kuur voldoende? of moet/kan ik meer doen om overtollig zand weg te krijgen bij mijn merrie?
Ik hoop dat er meer mensen zijn met een soortgelijk situatie, en wat doen jullie tegen het "zand probleem"?
Ik wil m'n merrie en haar vriendje liever 's nachts niet opsluiten, ze vind het niet fijn om opgesloten te zijn in de stal, ze vind het veel fijner om zelf te kiezen in of uit de stal..
Bedankt voor de reacties