Binnenkort wordt ik eigenaar van een stukje (1.5 ha) grond en wil hier ook enkele stallen gaan verhuren. Op de stal waar ik nu sta staat eigenlijk niks in het contract. Af en toe wordt er opeens wat geroepen waarvan ik denk heey dat is nieuw voor mij (kom al bijna 2 jaar dagelijks). Of dat er dingen gebeuren waarvan ik denk dit zal ik als staleigenaar absoluut niet willen.
1 van de dingen die ik in het contract wil hebben staan dat indien er met spoed een dierenarts nodig is en de eigenaar(esse) niet bereikbaar is ik het recht heb om op hun kosten een dierenarts te laten komen. Hierbij kun je denken aan koliek of grote wonden die gehecht moeten worden.
Daarnaast wordt ik op de huidige stal wel eens gek van de mensen die denken dat een paard die zwaar kreupel is en loopt te hinken op 3 benen prima gereden kan worden onder met motto stijf. Terwijl stijf en kreupel al een te milde benaming is . Doordat ik dit soort wanpraktijken de afgelopen tijd met grote regelmaat heb gezien zou ik hier ook graag een regel over willen opnemen in de trend van; Indien na een waarschuwing het paardenwelzijn toch in het geding gebracht wordt, wordt het contract beëindigd en heeft de eigenaar 4 weken de tijd om een andere stal te vinden. (misschien dat iemand een mooie formulering voor mij heeft).