Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilsiie schreef:Je kunt ook een grote ton (vuilnisbak, voerton) pakken, daar het hooi in doen, hooinet er omheen en dan omkiepen. Het hooi belandt dan in het hooinet
beatje schreef:Ilsiie schreef:Je kunt ook een grote ton (vuilnisbak, voerton) pakken, daar het hooi in doen, hooinet er omheen en dan omkiepen. Het hooi belandt dan in het hooinet
ik doe het andersom,hang het net in een grote lege voerton gooi die vol met hooi en pak het net er zo uit.Niks duurs voor nodig en het gaat handig.Ik heb wel van die grote netten van de EJ
Kim_Asterix schreef:Ik sta ook elke dag minstens 4 netten te vullen en ik merk dag met de hand vullen toch sneller gaat dan zo'n vulhulp als hierboven.
Ik doe mijn net altijd binnenstebuiten voor ongeveer 2/3 deel. Dan heb je dus alleen de onderkant die normaal is, en hangen de zijkanten naar buiten. Dan doe ik een plak hooi tussen mijn knieën en vouw ik die onderkant over de onderkant van de plak. Dan haal ik de zijkanten weer naar boven wat heel makkelijk gaat omdat je het hooi al in de onderkant van het net hebt en dan trek je aan het touw van het net zodat je hooi er in 1x in hebt. Op deze manier ben ik ong 30 sec per net kwijt
ivy_power89 schreef:Kim_Asterix schreef:Ik sta ook elke dag minstens 4 netten te vullen en ik merk dag met de hand vullen toch sneller gaat dan zo'n vulhulp als hierboven.
Ik doe mijn net altijd binnenstebuiten voor ongeveer 2/3 deel. Dan heb je dus alleen de onderkant die normaal is, en hangen de zijkanten naar buiten. Dan doe ik een plak hooi tussen mijn knieën en vouw ik die onderkant over de onderkant van de plak. Dan haal ik de zijkanten weer naar boven wat heel makkelijk gaat omdat je het hooi al in de onderkant van het net hebt en dan trek je aan het touw van het net zodat je hooi er in 1x in hebt. Op deze manier ben ik ong 30 sec per net kwijt
Ik heb hele grote netten dus dan is het eigenlijk nog niet echt te doen......... Zo vulde ik in het begin, toen verhuisde de baal hooi vlak voor mijn box en was de afstand tussen het hoofdstelhaakje en de baal hooi niet zo groot dat ik met 1 hand kon gaan vullen. Maar merk dat het gewoon echt een Piep werk is,
Ik vind die oplossing met die ton eigenlijk ook wel een goede! Ik zou dan even moeten meten of de hoeveelheid hooi het zelfde is als het hooi wat ik in mijn net doe
Brainless schreef:
beatje schreef:Ilsiie schreef:Je kunt ook een grote ton (vuilnisbak, voerton) pakken, daar het hooi in doen, hooinet er omheen en dan omkiepen. Het hooi belandt dan in het hooinet
ik doe het andersom,hang het net in een grote lege voerton gooi die vol met hooi en pak het net er zo uit.Niks duurs voor nodig en het gaat handig.Ik heb wel van die grote netten van de EJ
Dennis schreef:Ik heb een 'hooi-vul-apparaat' op wieltjes met 4 haakjes er aan, bovenkant mooi op een fijne werkhoogte. Eigen ontwerp.
Hooinet hang ik er in over de haakjes, vul hem, haak hem los, trek hem dicht en haal hem er aan de voorkant uit.
Zal er eens een foto van maken als ik er aan denk.
KimD schreef:Dennis schreef:Ik heb een 'hooi-vul-apparaat' op wieltjes met 4 haakjes er aan, bovenkant mooi op een fijne werkhoogte. Eigen ontwerp.
Hooinet hang ik er in over de haakjes, vul hem, haak hem los, trek hem dicht en haal hem er aan de voorkant uit.
Zal er eens een foto van maken als ik er aan denk.
Nou zijn we uiteraard benieuwd naar een foto!