tamary schreef:Als ze goede vriendjes zijn, dan lukt wat ik hier zie samen dansen op 3x3 nog en feest vieren op 4x5 (3 pony's), maar als ze elkaar niet mogen, dan is vrijwel alles te klein. Tenzij een groep zich splitst in 2 of meer groepjes, zal het bij elkaar blijven ook als 1 of meer niet in de schuilstal mogen. Kiezen tussen de 2 schuilstallen zodat alles droog/vliegvrij staat kan je vrijwel zeker vergeten. Kans is er ook dat alles zich in 3x4 propt.
3x4 deel (uitloop er aan vast) zo inrichten dat die als ziekenboeg, opdrogen na rijden, introductiebox voor nieuwe pony, etc. kan dienen is zeker te overwegen.
Ik kan nog alle kanten op, een uitloop/overkapping aan de 6x7 loopstal is ook nog een mogelijkheid. Mischien is dit wel een idee. Ga er even over nadenken.
Aantal dieren hangt af van hoe ze elkaar verdragen, hoe groot ze zijn, hoe groot je terrein is en waarvoor is je omheining geschikt. Wil je beetje gras, etc. hebben naast track/paddock en ruimte voor hooiopslag, etc. dan mag je snel 2000-2500m2/pony rekenen.
Dit past makkelijk, qua ruimte om de stallen heen lukt dit makkelijk.
Pensionklanten zijn hoe dan ook een inbreuk op je privacy, daar moet je mee om kunnen gaan (persoonlijkheid klik met klanten en grenzen stellen). Lastige keuze en je komt altijd ongewenste dingen tegen, kijk dus kritisch naar hoe en wat op dit punt.
Dat besef ik, hierom willen we het paardencomplex appart van ons huis en eigen terrein maken. alleen de auto van de klant staat op het terrein verder hoeven we elkaar niet tegen te komen. En voor ongewenste dingen komt wel weer een oplossing, ook wil ik een contract laten tekenen voor de stallingsregels etc.