Hoe zadelkast inrichten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Hoe zadelkast inrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 19:52

Hoi allemaal!

Als vrijdag mijn paard goedgekeurd wordt dan komt ze zaterdag *\o/*

Op de stal waar ik kom te staan heeft de staleigenaar nog een zadelkast over die ik mag gebruiken.
Nou is het echt een fijne kast en zit er veel ruimte in, alleen het enige nadeel is dat er maar 1 plank inzit die 10 centimeter hoog is. Daar kan ik 3 dekjes in kwijt en thats it :( Dat is voor de dekjes een prima opslagplek, maar hoe kan ik de rest kwijt?

Er zitten wat spijkers in de kast waar ik halsters en hoofdstellen in kwijt kan, maar veel andere spullen zoals flessen, peesbeschermers en ehbo spullen kan ik dus niet kwijt.

De vraag is: Hoe zouden jullie de kast indelen zodat ik er zo voordelig mogelijk gebruik van kan maken?
Zelf zat ik te denken aan wat dozen maar ik weet niet of jullie misschien betere ideeën hebben?

De kast is denk ik 1 meter bij 2 meter hoog. Er kan namelijk makkelijk een longeerzweep van 1,60 instaan :j
Ik denk niet dat ik er allemaal planken in mag maken dus het moet makkelijk weg te halen zijn als ik bijvoorbeeld van stal ga wisselen.
Afbeelding

Alvast bedankt!

gigikuhh

Re: Hoe zadelkast inrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:57

Misschien kan je er nog een zadel steun in hangen en daar de dekjes overheen leggen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 19:58

gigikuhh schreef:
Misschien kan je er nog een zadel steun in hangen en daar de dekjes overheen leggen.

De kast is helaas niet zo breed dus moet de dekjes wel bovenin leggen want als je hem op de zadelsteun legt past het net niet. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:00

In kratten op de bodem?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:00

Opbergkastje van de Action voor je beschermers enz? :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:01

Wat leuk dat je paard 'op komst' is!
Ik zou even vragen of je er wat in mag boren. Scheelt een hoop gedoe om het praktisch in te richten. En anders zou ik op zoek gaan naar een soort mandjes die je onder de plank kunt hangen. En link en rechts onder je zadel een soort opbergdoosjes gebruiken als je daar ook nog kleine dingen wil opbergen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:01

Ik heb ook een plank bovenin, daar wonen mijn cap, mijn waterkokert,hbo set, bekers, biotex en een kleine opbergbox met kleine rommel als leertjes, watjes, een metsje, papier pen, vliegenfrontriem ect.
Zadel en hoofdstel op hun plek.
Onderin heb ik een paar kratjes van de markt met handoeken, reserveonderdelen, vliegendeken, vijl. Ik heb een flinke koelbox onderin staan omdat daarin niets bevriest, daarin zitten zalven, vliegenspul, shampoo, leeronderhoudspul en alles wat vloeibaar of semi vloeibaar is.
Daar bovenop stapel ik een mand met poetsspullen. Ik heb twee dekjes, die in gebruik is ligt op het zadel te drogen en die andere is of in de was of ligt daar onder.

Uit je kast groeien is helemaal niet moeilijk, daarom houd ik het sober.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 20:06

@dominque dat is wel een goede alleen ben ik dan bang dat er allemaal zand tussendoor komt als er geen deksel opzit.

@YamaSaki Daar zat ik zelf ook al aan te denken! Ik denk dat ik morgen maar eens langs de action loop :D

@RiannaB Ik denk niet dat boren mag. Anders was dat denk ik wel gedaan. Ik zal dat inderdaad even navragen maar ik wil geen planken erin omdat ik ander mijn longeerzweep er niet meer in kwijt kan.

@mrie Waarvoor heb je een waterkoker? :P Zo een box met kleine dingetjes is inderdaad handig. Koelbox is inderdaad ook handig! Maar eens kijken hoe ik daar aan kan komen :)

Thanks voor de tips! Het gaat dan denk ik gewoon opbergboxen worden.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:07

Ik weet niet of je veel ruimte hebt tussen de plank en het zadel? anders zou je er ook nog zulke bakken in kunnen hangen:
Afbeelding

verder zou je misschien ook nog een schoenenrek (maar dan zo'n soort zak) aan de deur kunnen maken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 20:08

Oh wauw die zijn handig! Waar kan je die halen?

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:11

Ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk zijn ze bij de ikea wel te vinden en ik heb ze ook voorbij zien komen op Aliexpress.com

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 20:11

Dankjewel!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:13

je kunt zelf ook een soort schappen maken door middel van een inzetrek de breedte van de kast twee verticale planken en dan op de hoogte(s) wat jij wilt horizontaal planken maken. eventueel een uitsparing in een plank maken waar je de longeerzweep doorheen kunt steken

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:17

Er zijn ook uitrolbare korven voor in keukenkastjes, een soort van la in je kast dus. Misschien is zoiets ook wel wat, dan kun je er nog makkelijk bij ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:19