Hij loopt keurig de trailer op, MITS er iemand in de buurt is. Niet speciaal pal achter of naast hem, maar gewoon, in de buurt. Is er niemand in de buurt, dan wil hij er eventueel nog wel in, maarrrrr....als ik er uitloop om de achterstang vast te klikken, loopt hij doodgemoedereerd met me mee naar buiten...
Ik kan hem absoluut niet eerst vastzetten, want dan raakt hij in paniek en gaat hangen, trekt vervolgens de boel stuk en komt achteruit naar buiten gesjeesd.
Dat houdt in dat ik momenteel 2x pw met hem weg kan, omdat ik dan iemand heb die op stal helpt.
Vandaag moest hij samen met mijn hengschtie op de trailer en toen ging ie wel, dus dat zal ik nog eens proberen, maar ben als de dood dat ie het op de terugweg ineens niet meer wil...sta ik daar in mijn eentje.
Ik gebruik de binnenbak van mijn hoefsmid, dus er is daar verder niemand...ik heb het paradijs voor mij alleen...
Iemand ideeen?
) en juist voor de achterste balk gooien we het touw over haar rug heen en dan stapt ze van alleen verder richting hooi, en dan kunnen we onmiddelijk de balk dichtdoen, en daarna vanvoor even vastmaken. En dat gaat perfect, want Evita is ook zo een paard die als er niemand achter haar staat en er is geen balk probeert zich met alle macht los te trekken.