Goede bak zelf aanleggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardmcv

Goede bak zelf aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 21:42

Hooii

Ik ga in september wonen op een boerderij!! Mijn paarden komen dan bij mij wonen :) ik wil een goede bak die in de natte dagen ook redelijk goed te berijden is. Heeft iemand tips om de bak aan te leggen en natuurlijk goed te onder houden?

Ibbel

Re: Goede bak zelf aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:32

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:02

Leuk dat je paarden bij jou aan huis kunnen komen. Maar zoals Ibbel zegt kan je best de zoekfunctie eens gebruiken.
Om je toch een antwoord te geven; scheldezand is fantastisch in de winter maar word in de zomer wel redelijk zwaar. Al kan dit wel verholpen worden met slepen en een beetje sproeien op de hete dagen.
Heb ook op zavel gereden maar dat vond ik een pak minder. Was in de winter zeiknat en in de zomer weer te stoffig.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:04

En ook afhankelijk welke gebruiksdoeleinden je hebt voor je rijbaan. Dressuur of springen? Voor western heb je al een hele andere bodem nodig bijvoorbeeld.

lilyliberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:11

Hoe goot en hoeveel geld wil je er aan uit geven? Het is ook wel belangrijk dat het stuk grond recht en wat hoger licht dan de rest. Anders licht de bak altijd vol water. zelf zou ik ook een plaats kiezen waar veel bomen zijn voor de schaduw.want onze manѐge heeft rond buitenbak bomen van buren de zomers voor een kleinbeetje schaduw zorgen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:49

ik zou juist geen bomen om de bak willen, het blad wat erin valt zorgt ervoor dat de bodem dichtslibt.