Weidesleep achter zitmaaier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kuil

Weidesleep achter zitmaaier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:06

Wie heeft er ervaring met een weidesleep achter een zitmaaier?

Wij hebben nl een zitmaaier (18pk) en willen daarachter een weidesleep hangen om de rijbak aan te slepen.

Kan dit of is het handiger om een minitractor te kopen?

En wat is beter om een rijbak aan te slepen: weidesleep of manegevlakker?

Ik zie nl meestal een weidesleep om de bak aan te slepen maar oo internet zag ik ook dat er manegevlakkers worden verkocht. Maar ik weet de precieze werking niet van een manegevlakker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:28

Ik denk dat dit einde zitmaaier wordt..... :D
Een zitmaaier is niet geschikt om zware dingen achter te trekken, daarbij kan je een sleep ook niet bevestigen aan een maaier voor zover ik weet.

DWitzel

Re: Weidesleep achter zitmaaier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:37

wij gebruiken een weidesleep achter de zitmaaier, al jaren, zonder problemen... echter wel een kleine uitvoering, is een model wat verkocht wordt om oa met een Shetlander te kunnen trekken... Doen we ook wel maar de zitmaaier is vaak toch wat sneller ;-)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:27

Wij hebben een tijdje gesleept met de zitmaaier, zit een trekhaakje op en hadden dus gewoon een sleep gemaakt. Maar zodra het zand mul was, slipte hij door (lagen wel tractorbanden op) en zat je vast in het zand. Nu inmiddels maar een tractor gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:42

Wij hebben het ook gedaan, maar na veel regen kwam je er niet meer door. Met mul zand door droogte ook niet. Inmiddels hebben we een mini trekker en dat gaat prima. Wij werkten gewoon met een klein weidesleepje, nu hebben we de manegevlakker erachter, de bak is ni wel een stuk mooier :j

friesiszwartJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:44

MelissaV schreef:
Wij hebben een tijdje gesleept met de zitmaaier, zit een trekhaakje op en hadden dus gewoon een sleep gemaakt. Maar zodra het zand mul was, slipte hij door (lagen wel tractorbanden op) en zat je vast in het zand. Nu inmiddels maar een tractor gekocht.

Zo hier ook een baan in de 60 mtr paddock en achteraan stond ik vast.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:45

Wij doen het ook al jaren, met een lichte eg. Gaat prima. Bij ons is de bak wel goed gedraineerd en dus niet snel nat, anders slipt hij inderdaad door.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:52

Met mijn zitmaaier zou het in ieder geval niet lukken: die blijft zonder aanhangsel al steken in het zand. Zeker als het mul ligt, dan gaat ie enkel rechtdoor, zelfs als ik het stuur helemaal draai.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:12

Wij doen het ook al jaren met de zitmaaier en een hele lichte zelf gefrabiceerde sleep. Durf zo niet te zeggen hoeveel PK de zitmaaier heeft. Onze bak is overigens vrij zwaar.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:25

Wij hebben het ook jaren gedaan. Je moet niet een hele lichte hebben, dus wel 1 met wat vermogen. We hadden een dolly (heet dat zo?) achter de maaier met daaraan de sleep. Anders werkte het niet zo fijn. https://www.google.nl/search?ei=F46XV4n ... joiktlM%3A Zoiets dus. En we hadden tractorbandjes er onder liggen. Bij een te natte bak ging het niet meer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:52

wij hebben een betongaas sleepje voor achter een sterke 4x4 huskverna zitmaaier. De 2 wiel aandrijving kwam niet door het mulle zand, deze 4x4 wel, ook met kar/sleepje en wals. Er past ook een kleine maat weidesleepje voor een shetlander achter. Die heeft de buurvrouw liggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:12

Met een lichte sleep gaat het best wij doen het ook.