wat zijn jullie meningen en tips voor eigenaars van paarden die 24/7 op de wei staan ?
brand maar los
, ik ben benieuwd :pgroetjes
van mij
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, ik ben benieuwd :p
joyce B schreef:wel 24/7 vrij in en uitlopen, maar niet meer 24/7 op het gras of zonder inloopstal.
De paarden maken hier erg graag gebruik van de stal en 24/7 op het gras kan voor veel paarden en pony's niet... Echt problemen met overgewicht of jeuk. En met de dazen willen ze hier niet eens de wei in, dan schuilen ze de hele dag binnen...

joyce B schreef:wel 24/7 vrij in en uitlopen, maar niet meer 24/7 op het gras of zonder inloopstal.
De paarden maken hier erg graag gebruik van de stal en 24/7 op het gras kan voor veel paarden en pony's niet... Echt problemen met overgewicht of jeuk. En met de dazen willen ze hier niet eens de wei in, dan schuilen ze de hele dag binnen...
verder zijn een paar dazenvallen en eventueel een vliegenmasker echt een uitkomst.
van de week hield een nieuw paard de inloopstal bezet en gingen de andere twee rondjes rennen om aan de dazen te ontsnappen. Waardoor het uiteraard alleen maar erger werd. Heb ze af moeten spuiten om ze te koelen en van zweet te ontdoen en toen de poetsplaats open gezet om te schuilen omdat een elastiek in het midden nog niet veilig genoeg voelde.