ik krijg geen stroom op schrikdraad, als ik de weideklok meet geeft hij wel stroom, ik heb de kabel doorgemeten van de klok naar het schrikdraad, deze is ook in orde. alleen krijg ik dus geen stroom aan het einde van deze kabel.
Ik heb dat ook eens gehad. Ik meende in eerste instantie dat mijn klok kapot was, want ik had volgens de meter geen spanning. Klok los gekoppeld en daar mat ik dus wel spanning. Ik ben toen mijn draad helemaal langs gelopen en na lang zoeken zat er vanuit de buren, die een metalen hekwerk hebben, een los gekomen stukje draad om mijn draad heen. Het was roestkleurig en daarom was het me eerder niet op gevallen. Het zat er zo strak om en ging weer direct door naar de grond dat het daar ook niet vals tikte. Toen ik dat daar los haalde had ik ook direct weer de volle klap op mijn draad staan.
Hier stond een tijd terug ook geen stroom op bepaalde stukken dit was een combinatie van weglekken van stroom(gelukkig kunnen vinden door alles na te lopen) en brandnetels tegen het draad..
Als het ergens goed weglekt, meet je al heel snel helemaal niks meer. Ik had onlangs precies hetzelfde: wel stroom vanuit het apparaat, kabel naar het hek in orde en toch 0,0 stroom bij het einde van die kabel.
Lag er verderop ergens een stuk schriklint op de grond... Toen we dat gefixt hadden, stond er weer een flinke klap stroom op.
bij ons een banketstaaf stukje roest in het draad van een halve cm die ervoor zorgde dat het stroom niet verder kon.... blij dat het aan de voorkant zat Anders waarschijnlijk nooit gevonden
lang gras tegen de draad zorgt ervoor dat alle stroom wegloopt. de batterij zal dan ook snel leeg zijn. Dus met de bosmaaier even rond om gras onder de draad uit te maaien.
Christophefs
Geplaatst: 22-03-21 11:15
Beste
Ik heb een pulsara batterij gekocht en hebben een probleem de rode kabel aangesloten aan de draad en de stroomkast en de zwarte die aan de aarding zit ook het probleem is nu dat als we de aarding eraan hangen de klok maar 1lampje knippert en dat is het lampje van de kant waar het teentje van batterij opstaan als wij de aarding eraf halen dan tikken allebei de lampjes maar krijgen we geen stroom op draad iemand die weet wat het probleem is?