Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KPet schreef:Als je met een kruiwagen gaat uitmesten is de rand te hoog, daar krijg je nooit je kruiwagen over heen geleegd of je moet altijd met een oploop werken. Handiger is om een rand van 20/25 cm te nemen aan één kant.... Ik heb de voorkeur voor twee ingegraven bakken, plm 1,5m diep met halve meter opstaande rand.
DubbelDun schreef:KPet schreef:Als je met een kruiwagen gaat uitmesten is de rand te hoog, daar krijg je nooit je kruiwagen over heen geleegd of je moet altijd met een oploop werken. Handiger is om een rand van 20/25 cm te nemen aan één kant.... Ik heb de voorkeur voor twee ingegraven bakken, plm 1,5m diep met halve meter opstaande rand.
DubbelDun schreef:Maar dat zei je er niet bij
Persoonlijk zou ik de rand iets van een meter hoog maken. Dan kan er iig aan die kanten niet iets per ongeluk in vallen en met een randje conifeertjes er om heen zie je er minder van ook.
GDG schreef:Hoe groot wordt het stuk weiland dat je overhoudt? Dus minus de paddocks/rijbak en alle gebouwen op je perceel?
Roodvos schreef:TS, de term waterdicht bestaat niet in de milieuregelgeving. Het is vloeistofdicht of vloeistofkerend. Beide mag, maar zijn voorwaarden aan verbonden. Verder zijn er regels hoe de mestopslag geconstrueerd moet worden. Bespreek dat nadrukkelijk met de firma die de bakken gaat aanleggen. Twee bakken zullen in aanleg wel flink duurder zijn dan 1 grote.
Ook zijn er regels mbt minimale afstand tot geurgevoelige objecten.