Mijn oog is gevallen op een stal waar je kunt kiezen om je paars 24/7 op wei te zetten of om er een stal te huren. Mijn merrie is nog erg jong en meer dan een beetje longeren en af en toe wat grondwerk doen we niet. Het leek me dan ook heerlijk voor haar om voorlopig lekker 24/7 buiten te lopen. Er mag gebruik worden gemaakt van de buitenbak en de spoelplaats. Je kan er heerlijk rustig wandelen zonder over drukke wegen te moeten wat een pro is voor mijn angsthaas. Ook zou ik later een stal kunnen huren als we wat verder zijn. Nu is echter mijn probleem dat het een klein half uur rijden is naar die stal. En daar beginnen mijn twijfels. Wat nou als ze een koliek aanval krijgt. Dan doe ik er dus meer dan een half uur over om te komen ( spullen pakken, vingers kruizen in de hoop dat de auto start
etc)Nu heb ik ook een stal gezien die niet helemaal aan mijn eisen voldoet. Ik kan er eigenlijk niet rustig het bos in zonder een 80 weg over te moeten steken, ze staat max. 8 uur buiten en staat alleen op een wei waar ze wel over het draad contact kan zoeken met de buren. Deze stal is ongeveer 10 min rijden en ik kan er in geval van nood dus sneller zijn.
Qua prijs is het maar een tientje verschil en ik vind her half uur reizen geen probleem. Het zit hem dus voornamelijk dat deze paniekhaas al een heel doembeeld heeft over noodgevallen.
Dus bokt wat zouden jullie doen. Zouden jullie het aandurven om je paard op een half uur rijden weg te zetten??
ik hoop dat het hier goed staat.
. Ik zal in ieder geval goeie afspraken maken daar over dit soort situaties. En heel eerlijk als ik de 2 naast elkaar kon leggen zou ik ook voor 24/7 buiten kiezen. Jullie hebben me laten zien dat de afstand geen probleem hoeft te zijn. Dank hiervoor