Boom in de paddock/piste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Boom in de paddock/piste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 13:53

Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort bouwen en hoera er is ook wat plaats voor mijn paardjes! Ondertussen ben ik ook druk bezig met het uittekenen van hun stukje paradijs en stoot ik op een klein 'probleempje' bij een net getekend plannetje.

Er staat namelijk net een grote treurwilg in mijn paddock (die ik ook graag als piste wil gebruiken)! De boom mag/kan niet weg en stiekem zou ik dat ook zonde vinden.

Nu vroeg ik mij af, is dit wel handig zo'n grote boom in de piste? Als ik moet zeggen waar hij zou staan, aan de hand van de bakletters is het dicht tegen D, aan de kant van A en F..

Afbeelding

Oh, hij is echt groot..

Amaris

Re: Boom in de paddock/piste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:56

In de paddock: perfect. In de bak om te rijden: niet te doen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:57

Ligt er denk ik aan wat voor training je gaat doen. Voltes, gebroken lijnen, slangenvoltes enz. zie ik niet echt problemen ermee. Denk enkel misschien als je de AC lijn gebruik. Qua paddock is die boom natuurlijk super voor wat schaduw.

Ik heb jaren in een binnenbak gereden, waarin de dikke balken ter ondersteuning van het dak er gewoon in stonden 3 stuks.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 08-07-16 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:58

Dat lijkt me niets, een boom in je piste. Kan je de bak niet een kwart slag draaien en dan onderaan je perceel maken? Dus met de korte kanten aan O en W.

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:58

Kan je de piste/paddock niet iets naar achteren plaatsen? De boom heeft natuurlijk ook wortels...met rijden inderdaad niet handig.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:00

Ik ken een pensionstalling die meerdere palen over de AC lijn heeft, dus 1 boom zou je toch omheen moeten kunnen?

mmajar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:09

Heb je n groot of n klein paard.? Bij n niet zo groot paard zou je kunnen overwegen om ipv 40 meter lengte 35 te nemen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:11

Ben je een 20-40 bak nodig?? Anders gewoon 20-30 maken, dan staat de boom er buiten. En oefeningen kun je dan nog prima doen, jaren een binnenbak van 20-30 gehad, gaat prima.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:15

Het punt is dat je de boom ruim zult moeten afzetten als je hem gezond wilt houden, paarden vinden wilgenbast namelijk ontzettend lekker en zullen hem snel geschild hebben, en dat dat je veel ruimte gaat kosten...

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:34

troi schreef:
Het punt is dat je de boom ruim zult moeten afzetten als je hem gezond wilt houden, paarden vinden wilgenbast namelijk ontzettend lekker en zullen hem snel geschild hebben, en dat dat je veel ruimte gaat kosten...

Mijn paarden zijn inderdaad wel boomknagers helaas, takken kunnen geen kwaad neem ik aan? Thuis maar eens overleggen wat hiermee te doen dan.

Bij een 20x30 piste valt de boom net op de scheiding denk ik (heb ook niet op de mm juist getekend), dus of dat zo heel zinvol is?

Ga ook nog eens tekenen voor de piste te verplaatsen, maar het kwam eigenlijk net zo mooi uit met de stallen (wil deze zo ver mogelijk vanachter in het perceel, huis staat het noorden (ongeveer)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:20

Waarom draai je de bak niet om. Dan leg je hem dwars. Dan laat je je pad aan 2 kanten in de bak uitkomen. Maar maak je de openingen van je weides aan de achterkant. Je kunt ze activeren om het pad te gebruiken door omgevingsverrijking op het pad toe te passen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:24

Idd de bak op een andere plek maken (onderop in de breedte) en het stuk waar nu de boom staat wei van maken. Probleem opgelost :D