Weidemaatje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nipples

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 19:17

Hey
Dit is mijn eerste bericht hier op bokt xp had graag wat meningen van anderen gehoord. Ik heb binnenkort misschien een 1ha weide voor mijn oud paardje waar zij zomer en winter zal doorbrengen wanneer de accommodatie in orde is, ik had graag een weidemaatje zoals een shetlander erbij gezet, ben verzot op deze beestjes maar is dit een goed idee aangezien ik men oud paardje zoveel mogelijk weidegang wil geven?

xSelina

Re: Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:30

ik snap niet helemaal wat je bedoeld met 'is dit een goed idee aangezien ik men oud paardje zoveel mogelijk weidegang wil geven?' Aangezien een shetlander dit niet beïnvloed lijkt mij? En als je het bedoeld ivm hoefbevangenheid van een shetlander kan je altijd nog een graasmasker of een kaal stuk apart doen voor de shet. Ik vind dat eerlijk gezegd eerlijker tegenover je paard dan dat je je paard alleen laat staan, paarden zijn nou eenmaal kudde dieren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:36

Ik zal ook even wat leestekens gaan gebruiken. Dit kan natuurlijk zo niet :)

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:02

Ja sorry, maar ik zie dat je mijn redenering wel snapt xp. Dan zit ik wel met het probleem dat ik ze gescheiden moet houden en dat wil ik de dieren niet aandoen, men paard staat nu nog op de manege. Heb ook wel gedacht aan een graasmasker maar heb zon schrik om zon ding op te laten en dan zeker voor ganse dagen. Daarmee dat ik al aan het nadenken ben voor de toekomst, wil haar niet te lang alleen laten staan. Ben ik nu zo slecht met leestekens?xd Er werd mij een geit\bok aangeraden maar dat zie ik echt niet zitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:05

Zeker geen geit. Is een ander paard zelfde maat geen optie? Evt iemand die ook zijn paard wil stallen zodat je de kosten deelt.

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:10

Ja heb ik aan gedacht maar de kosten zijn voor mij geen probleem en wil eigenlijk alles eens zelf doen nu ik dat eindelijk kan xp. Misschien moet ik gewoon zo geen bang hebben dat de shet opeens te dik word en hem gewoon veel beweging geven. Bestaat er geen ponyras dat moeilijk dik word? Want hier heb ik wel veel ervaring mee xp

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:11

Mijn ervaring is dat onbeperkt op gras met een shet geen goede combi is

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:18

Op zich zie ik het probleem niet om er een shet bij te zetten, het is toch niet zo dat het van de een op de andere dag een tonnetje zal zijn. Een graasmasker is ook een optie als je niet genoeg tijd of zin hebt om het dier beweging te geven.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:22

misschien ergens een (oud) paard zoeken (dat bv met pensioen is) en deze overkopen?

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:27

Ik denk beweging dat dat niet het probleem zal zijn, zal misschien nog wat verder brainstormen. Alvast bedankt voor de reacties xp ook aan gedacht maar dan heb ik weer zon zorgekindje xd had graag iets jonger gehad. Het lijkt me echt leuk om een dier te zien opgroeien en leren xp

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:30

Ik heb mijn shet ook onbeperkt op gras, samen met mijn haflinger. Gaat prima hoor!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:55

Ik vraag me echt af wat xp en xd zou moeten betekenen, maar ik zou kijken naar een maatje die wat ouder is of met pensioen moet waarvan, de eigenaar geen weidegang kan bieden oid.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:48

Als je de ruimte hebt en er plezier in hebt, zou je ook twee jonge paarden of pony's erbij kunnen zetten.
Die kunnen ook wat meer hebben qua eten als ze nog in de groei zijn en mocht je oude paardje onverhoopt wegvallen, hebben ze elkaar nog :(:)

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:09

Thaha dat zijn duidelijk emoticons die enkel in belgië gebruikt worden. Denk toch dat ik voor shet of kleine pony ga, wil men merrie dat nietmeer aandoen dat jong volk ;p

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:20

Kan je niet een ouder, stilstaand of niet rijbaar paard van iemand in de buurt er bij in zetten?
Wanneer je deze persoon dan gratis of goedkope weidegang aanbied zien veel mensen dat wel zitten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:52

Ik heb hier een 20 jarig shetje erbij staan
En gaat prima inmiddels wel n merrie met veulen erbij gekocht dus eigenlijk is het niet meer nodig
En eigenlijk heb ik d'r geen plek meer voor maar verkrijg het niet over m'n hart om hem weg te doen
Hij is zo onwijs braaf zowel ohz als aangespannen m'n kleine opa alhoewel hij de eeuwige jeugd lijkt te hebben

Zou zoeken na zoiets wat ouder wat gewoon een goed huisje verdient (alhoewel elk paard dat verdient) onze keuze is op hem gevallen omdat hij al wat ouder was en exceem had en in de meeste gevallen ze bij de slager of iets belanden
En dat vonden we sneu

Mocht er nu iemand n weide maatje nodig hebben mag die m ophalen maar wel enkel voor een 5* huisje want dat verdient deze opa wel

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:02

misschien een jonger paard, zodat je een opvolger zou hebben (krijgen) voor als je oude paard niet meer geschikt zou zijn?

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:22

Ja denk toch dat ik in de richting van een jonge shet of een jonge grote pony ga, eens kijken wat er op mijn pad komt :) ik weet dat als ik voor een ouder paard ga ik weer constante zorgen ga hebben, zit in mijn karakter overbezorgd zijn :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:24

Denk dat dat wel meevalt die van ons is 20 en is kern gezond