Extra sterk fijnmazig hooinet, waar te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Extra sterk fijnmazig hooinet, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:12

Ik ben dus op zoek naar een extra sterk, fijnmazig, groot (liefst niet rond) hooinet.
Mijn paarden eten meer hooinet dan hooi namelijk :=

Om de paar maanden is ons hooinet zo ver met strotouwtjes aan elkaar geknoopt dat er nog geen plak hooi meer in past..
Vorige week weer een nieuw net gekocht, *ka-ching* weer 20 euro.. En het is alsof ze er een wedstrijdje van maken, wie er het eerst een gat in heeft := Twee dagen later ziet het er dan alweer zo uit:

Afbeelding

-O-

Ik dacht laatst slim te zijn.. paar rollen touw bij de Action gehaald.. maar dat schiet dus ook niet op. Er gaan blijkbaar héél veel meters touw in zo'n fijnmazig hooinet, ik werd er echt geen wijs meer uit!

Wie heeft dé oplossing? Of ben ik de enige met dit probleem? :=

SUSANNEx

Re: Extra sterk fijnmazig hooinet, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:13

Herken dit probleem heel erg, heb er nu een van Nedlandic en deze houdt het al lang goed vol! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:15

Ik herken het, het eerste net was hier binnen 5 dagen kapot. De oudste bijt in het net ipv in het hooi :')
Ik heb nu hooinetten van Zeldenrust Haystack. Ik vind het een erg fijn, stevig net. Goed afgewerkt. Het was een aardige investering, maar dat was het voor mij wel waard :j

Hier mijn net, maat L met een 4,5x4,5 maas, ik heb ook een XL net met een 3x3 maas. :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:16

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:19

Oei, ik vind dat net van jou er ook wel erg dun uit zien! Ik heb inderdaad ook de netten van Zeldenrust. Even een uitgave, maar de eerste zijn 5 jaar geleden aan geschaft en gaan nog steeds mee. Inmiddels wel wat kleine reparaties, maar niets zoals die van jou! Heb een paar keer getwijfeld of ik geen goedkopere zou kopen, maar deze gewoon echt heel sterk en goed afgewerkt.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:27

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:35

Heb jij zo'n net van de Paardendrogist? De mijne lijkt er wel op, maar is jaren meegegaan. Wij hebben nu de onze vervangen na 2 jaar dienst. Zat uiteindelijk ook wel een groot gat in. Ben er op zich anders wel tevreden mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:46

Bedankt allemaal!
Het grote nadeel aan mijn hooinet, en veel andere slowfeeders, is dat ze geen knoopjes hebben tussen de mazen. Daardoor zie ik bij mijn hooinet dat zodra ze een klein stukje los hebben het draadje helemaal schuin omhoog/omlaag afrafelt :=
Maar de hooinetten van Zeldenrust en Nedlandic zien er wel een stuk steviger uit inderdaad. En als je er dan inderdaad een paar jaar mee doet dan valt die prijs wel mee.

Ik ben wel benieuwd of er ook nog soortgelijke netten te vinden zijn mét knoopjes.

Jackytje, ik heb die van mij niet bij de paardendrogist gekocht maar het lijkt wel hetzelfde net :j
Ze zouden heel stevig zijn, maar hier valt dat dus tegen := De touwen zelf worden niet in een keer kapot getrokken, maar wel de stiksels en draadje voor draadje trekken ze uiteindelijk toch de hele touwen kapot.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:54

Meestal zijn ze expres zonder knoopjes, omdat ze dan fijner zijn voor de paarden. Moet zeggen dat het bij mijn netten na 5 jaar nog nooit is gelukt om ze daar stuk te krijgen en ze zijn erg behoorlijk ruw mee. Enige plekken waar slijtage is, is aan de bovenkant waar je het dicht rijgt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:43

Ik denk dat ik dan inderdaad maar eens zo'n net moet proberen :)
Zodra de huidige weer uit elkaar begint te vallen ga ik er maar eens een bestellen. Ik ben erg benieuwd of die langer mee gaan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:44

Equiculinair netten zijn ook super sterk. Die hebben ze in allerlei maten en gaan lang mee :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:52

Zo te zien zijn ze allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt, ze zullen wel van dezelfde leverancier komen :j
Die van zeldenrust lijken de goedkoopste, dus die sla ik sowieso op in mijn favorieten :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:56

Die van Equiculinair zijn over het algemeen echt wel steviger dan de meeste netten :j
Daarom zijn ze ook niet goedkoop :+
Zeker de groene zijn super stevig.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:59

Mijn equiculinair net van 3x3cm maas gaat nog steeds mee heb 'm nu 2 jaar in gebruik geloof ik. Mijn net dat ik via http://www.fijnzadel.nl heb gekocht (2x2cm) is ook nog steeds prima en heb ik reeds 1 jaar (seizoen) gebruikt.

edit: bedacht me trouwens net dat er een centraal topic is. [VSW] [Centraal] Slowfeeders

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:11

Ik heb ze via Agradi, mijn slopers krijgen ze niet gesloopt! :D

Ik ga ze even voor je zoeken. :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:13

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:17

Wij hebben ook die van equiculinair. Na 4 jaar begint de eerste iets slechter te worden, maar ook deze doet het de komende tijd nog wel prima.
Waar de goedkopere van de ej, divoza etc zo stuk zijn gaan deze echt heel lang mee, dus de investering waard!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:18

Ik heb ook die van Haystack, echt een fijn stevig net.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:22

Gulpje schreef:
Ik heb deze: https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 043?v=True

Inmiddels al bijna een jaar, ding is ijzersterk!

Dit is dus dezelfde die ik heb. Die is hier na twee dagen stuk :+

Weet iemand van welk materiaal die van equiculinair zijn?
Die wat ik nu heb is nylon, en dat trekken ze dus zo kapot.. Zou PP of PE niet sterker zijn?

Dynema slowfeeders bestaan vast niet, of wel? :+ Naja, die zouden dan vast onbetaalbaar zijn :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:29

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:30

Equiculinair heeft ook extra stevige netten. Zijn duur, maar wel steviger.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:35

Ik heb ze ook van equiculinair, en ik zou ze bijna onverwoestbaar durven noemen..

Ik vind weleens een net terug in de paddock, daar aan vast een spelend paard,
Voetjes erop, en trekken maar.. Als het net hangt waar hij dus eigenlijk hoort te hangen,
gaat hij er ook allesbehalve met beleid mee om, maar na bijna 4 jaar doen ze het allemaal
nog steeds..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:38

Kim, thanks! Dat is inderdaad dat lekker sterke polyethyleen touw :D Dat krijgen ze zelfs hier niet snel stuk. Ik had er nog niet naar gezocht omdat die grote, vierkante zakken net zo mooi tegen de stalwand passen, maar deze is zeker ook een optie :j
Hoe veel kan er ongeveer in? Dat staat er jammer genoeg niet bij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:41

Equiculinair is ander touw. Dik en echt touw. Volgens mij niet syntetisch.
Wij hebben deze: https://equiculinair.nl/slowfeeder-hooi ... arge.html#
Gaat nu zo'n 2 jaar mee, geen gat te zien.
Die van de paardendrogist lijkt hetzelfde touw, maar dan iets dunner. Doet het ook goed overigens. Krijgen ze het hooi wel makkelijker uit, terwijl de mazen even groot zijn. maar het touw is dunner en dus wat soepeler. We hebben ook nog een goedkope hangen. Daar heeft nu 2x in een half jaar een gat in gezeten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:41

8nnemiek schreef:
Kim, thanks! Dat is inderdaad dat lekker sterke polyethyleen touw :D Dat krijgen ze zelfs hier niet snel stuk. Ik had er nog niet naar gezocht omdat die grote, vierkante zakken net zo mooi tegen de stalwand passen, maar deze is zeker ook een optie :j
Hoe veel kan er ongeveer in? Dat staat er jammer genoeg niet bij.

In het begin als die nog heel strak is krijg ik er zo'n 15kg in, één maand in gebruik en dan krijg ik er zo'n 20 tot 22 kg in. Dan is hij wel goed volgepropt en uit model.
Laatst bijgewerkt door KimD op 07-07-16 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt