Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pol013 schreef:Naar je bijten en trappen, niet voor je aan de kant willen gaan en bij het wandelen gewoon bepalen waar ze zelf heen gaat klinkt toch niet als een typisch gevalletje bang.
Hoe kom jij tot de conclusie dat ze bang is?
pol013 schreef:Mee eens, dit klinkt voor mij meer als een gevalletje pijn.Naar je bijten en trappen, niet voor je aan de kant willen gaan en bij het wandelen gewoon bepalen waar ze zelf heen gaat klinkt toch niet als een typisch gevalletje bang.
Hoe kom jij tot de conclusie dat ze bang is?
pol013 schreef:Ik denk dat je hier gewoon iemand bij moet halen die je echt serieus kan begeleiden. Ze klinkt in alles wat je zegt niet als een bang paard. Eerder als een paard (die al dan niet terecht) een zeer duidelijk grens stelt.
En die grens ligt zo te horen niet daar waar wij hem willen zien in de dagelijkse omgang met een paard. Ga dan aub niet aankloten met goed bedoelde en oppervlakkige adviezen via een forum. Als ze echt zo heftig reageert kan dat gevaarlijk worden.
Ik ben niet perse van het grondwerken maar van ferm en duidelijk maar in dit geval schort het dusdanig in de gewone omgang dat ik je toch grondwerk onder begeleiding wil aanraden.
Amyxxdh schreef:pol1 schreef:Grondwerk kan uitkomst bieden!
Waarmee kun je het beste beginnen dan?
Vorige bijrijder probeerde parelli maar ze is heel gevoelig en ging alleen maar stijgeren