30 mei ben ik verhuisd naar een andere stal.. De stal waar we stonden had weinig gras tot beschikking en ikzelf ging er ook niet graag meer naartoe waardoor mijn paard dus weinig tot niet gereden werd.. Keuze was gevallen op een privé stalletje aan huis van kennissen van mijn vriend..
In mijn ogen perfect! 5 paarden, 2 paddocks en een groot stuk land! Mooi buiten stalletje en leuke mensen.
Dag 1 verliep alles prima. Paardje stond lekker op het land en had weinig last van stress in mijn ogen.. Helaas waren de paaltjes in het land te laag dus Che sprong al gauw over het hek en bepaalde zelf wel wat hij deed..
Er kwam steeds meer stress en hij stond geen moment meer stil!
Samen met mijn vriend besloten dat we het nog even gaan aankijken want ja.. We staan er nog maar net dus hij moet wennen.. Het leek wel goed te gaan en hij werd weer iets rustiger..
Afgelopen weken begon het springen weer.. Dis besloten hoge prikpaaltjes te kopen op eigen kosten.. Helaas zat er een lange levertijd aan vast...
Afgelopen vrijdag was er 1 van de paarden door het hek geknald.. Che had een paar goede klappen te pakken. Diepe snee in zijn bil en een paar goede deuken in zijn achterbenen.. Ahfijn kan gebeuren, risico van het vak.. Komt wel weer goed.. De volgende dag had ik wedstrijd.. Ik had gevraagd aan mijn stal genootjes Che binnen te houden omdat hij al gewassen was.. Omdat mijn stal genootje de paarden dus buiten ging zetten en iedere keer voorbij che zijn stal moest had ze uit voorzorg Che zijn luikje dicht gedaan.. Che was het er niet mee eens en ging blijkbaar helemaal door het lint en is gaan steigeren.. Hij is blijven haken aan een sluiting in zijn stal en had een hele diepe wond op zijn borst gekregen. Om 07.00 werd ik wakker gebeld! Che moet gehecht worden!!! Ik snel mijn kleren aan, naar stal gescheurd en de dierenarts gebeld.. Trailer aangekoppeld en naar de kliniek gereden...
Hoppa paar hechtingen erin en antibiotica. Kwam wel weer goed.. Liever niet op het zand.. Dus sta genootjes gevraagd Che binnen te laten in de ochtend en dan smiddags mee het land op..
Ging helemaal top zondag en maandag paardje was lekker rustig en deed het prima! Iedereen lette goed op hem en gaf hem wat hooi als ze zagen dat het op was..
Tot gisteren...
De hoge prikpaaltjes waren eindelijk binnen.. Ik was met mijn vader het landje Che proof te maken.. En opeens hoorde we kabaal! Iedereen was gaan rijden en Che stond dus helemaal alleen! Daar hing hij dan.. Met 1 been over de staldeur.. De stal eigenaar heeft hem gelukkig heel snel erover heen gekregen.. En gelijk zeiden we tegen elkaar dat dit niet de stal voor Che is en dat we een stal moeten zoeken met 4 hoge muren zonder buitenluik. Gelukkig kon ik per direct terecht bij een mevrouw waar ik een paard reed.. Dierenarts was onderweg en nu staat Che tot boven aan in verband want hij had een paar grote wonden die niet gehecht konden worden..
Gelukkig heb ik nu de rust kunnen vinden bij mijn nieuwe stal en ervaren dat een buitenbox voor mijn paard not done is..

Ik hoop dat we snel weer aan de slag kunnen met rijden en dat we de rust en vertrouwen weer kunnen terug vinden!
Zijn er nog meer mensen die zoiets mee gemaakt hebben? Ben benieuwd naar andere verhalen!