Hoevaak cowboy magic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Hoevaak cowboy magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:25

Hoevaak gebruiken jullie cowboy magic? Kon het nergens echt vinden, dus ben benieuwd :) en merken jullie ook resultaat kwa groei van de manen en staart?

mystery1980

Re: Hoevaak cowboy magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:27

gebruik het als de manen of staart in de klit zit. Ene keer twee keer in de week en zo weer weken niet.
Groei is niet anders volgens mij. Al breken er wel minder haren af doordat ze lekker zacht blijven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:28

Alleen als de manen stug zijn en beginnen te klitten, mijn paarden willen nog wel eens schuren als ik het net in heb gesmeerd.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:30

Hebben jullie ook de detangler en shine?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:30

stalmilagro schreef:
Hebben jullie ook de detangler en shine?

Ja, voor de klitten werkt het super.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:32

Af en toe, als ik "mijn-pony-moet-mooi-zijn"-neigingen heb. En voor shows altijd. Maar ik gebruik verschillende merken, niet alleen CM.

Groei kun je niks aan veranderen. :n Dat is genetisch bepaald en geen enkel spulletje van buitenaf heeft daar invloed op. Je kunt er wel voor zorgen dat het aan de onderkant minder breekt, waardoor het misschien lijkt dat het beter groeit. Doordat manen glad worden door de siliconen zal het minder breken en dus meer haar lijken. Maar er wordt ook gezegd dat het juist door de siliconen méér breekt omdat het uitdroogt... Kwestie van uitproberen dus en kijken wat jij fijn vindt werken.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:34

Ik gebruik het ongeveer 1x in de 3 á 4 weken. Maar merk geen verschil qua groei :). Gebruik het puur om de staart te ontklitten.

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:48

Ja zeker! Zo zijn we in 1,5 jaar van dit:
Afbeelding

Naar dit gegaan:
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:49

Ik lees op sommige sites dat er juist geen silicone in zitten. Maar ik ga het uitproberen. Maak ik nu een "voor" foto en over een maand een "na" foto haha. Azmay gaan ze schuren omdat je het op de staartwortel smeert misschien?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:50

Wauw peppel super mooi. Hoevaak smeer jij?

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:53

Ik vlecht om de 3 dagen en dan is het een dag los. Wanneer ik zijn manen weer vlecht gebruik ik ook cowboy magic.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:54

stalmilagro schreef:
Ik lees op sommige sites dat er juist geen silicone in zitten. Maar ik ga het uitproberen. Maak ik nu een "voor" foto en over een maand een "na" foto haha. Azmay gaan ze schuren omdat je het op de staartwortel smeert misschien?

Voor de staart gebruik ik het zelden en ik vermijd altijd al zoveel ik kan het contact met de huid. Toch schuren ze altijd een beetje na ik het gebruikt heb. Achja, klitten is ook niet alles dus jammer dan :+

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:55

Ik dacht te hebben gelezen in de ingrediënten lijst dat er wel siliconen is zitten? Daarom ben ik toen voor een flesje gegaan met gelijke ingrediënten die een stuk goedkoper was :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:55

1x per week ongeveer soms iets minder vaak soms vaker.Ik heb een paard met hele lange manen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:59

De twee hoofdingrediënten zijn siliconen, dus siliconen vrij gaat niet op. Verder zit in vrijwel alle ontwarringsprays siliconen en dergelijke ingrediënten. Of het zou het gwhydrolyseerde zijde moeten zijn wat wonderen doet? Maar daar geloof ik niet zo in :) ik houd het bij een beter betaalbaar merk en ik spray zo'n 1 a 2 keer in de week dan blijven ze goed doorkambaar
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:05

Ik heb overigens 12 jaar geleden een halve liter gekregen, ik gebruik diezelfde fles nog steeds dus de formule van die van mij kan anders zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:34

Ik gebruik het elke keer als ik de manen ga uitborstelen, maar dat is niet vaker dan eens per maand.. of als ik zie dat het haar zich in elkaar begint te draaien..
Het zal niet harder groeien door de gel zelf, maar zal wel minder snel kapot gaan of afbreken. Vooral met borstelen trek je nog wel eens wat haren uit als er klitten in zitten, maar door de anti-klit trek je gewoon minder haar uit. Daardoor lijkt het sneller te groeien en dikker te worden :)
Hier staan nog een aantal andere goede tips voor lange manen en een dikke staart:
http://www.abcreatief.com/blog/verzorgi ... en-staart/

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:17

Bij mij verschilt het per paard. Mn ene paard doe ik eens per maand of soms iets eerder. Vaker is gewoon niet nodig bij hem.
Mijn andere is een heeeel ander verhaal. Ik heb hem nog niet zo lang dus ben nog aan het experimenteren wat voor hem het beste werkt. Hij heeft extreem dikke en stugge haren die er snel uitgetrokken worden als het ergens blijft hangen. Daardoor heeft hij al jaren een bijna kale staartwortel. Het begint nu langzaam weer te groeien, maar ik moet zeker 2x per week nieuwe smeren want dan gaat het alweer klitten en wordt het weer stug. Nogal extreem verschil met mn andere paard dus! Ook totaaaaal andere structuur van haar.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:22

1x in de week doe ik een beetje in de staart. Maar het zou ook 1x in de 2 weken kunnen. Met de kleine fles (niet de tube) doe ik iets langer als een jaar mee. Je heb namelijk niet zo heel veel nodig.

Bij mijn vorige paard ook nog wel goedkopere ontklitters gehad maar vaak last van dat de staart ging plakken en dat hij vol met zand ging zitten. Huidige paard is als de dood voor spray's dus de ontklitter van CM is zeker een uitkomst.

SethDark

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:55

gebruik ze zo weinig mogelijk maar toch laat ons zeggen wekelijks of elke 2 weken wnnr de klitten te erg worden.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:14

Ik gebruik zelden iets om de staart en manen klittenvrij te houden,ik borstel gewoon heel voorzichtig en als t erg vies is was ik t gewoon