Kosten eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CutielisaxJarig

Kosten eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 16:54

Hoi, ik ben nieuw hier! Excuses als mijn onderwerp verkeerd staat... :P

Nu ik bijna 17 ben en al jaren een eigen paard wil, ben ik nu alles op een rijtje aan het zetten qua kosten. Wat mijn ouders zeiden altijd het paard is zo gekocht maar de onderhoud is duur.. Dat kan ik begrijpen een paard schaf je niet zomaar aan! Je moet er voldoende tijd voor hebben, geld, energie etc! Nu ik bijna me rijbewijs in handen heb, en dus kan reizen met de auto en een bijbaan heb zou ik samen met mijn vader een paard kunnen aanschaffen (als ik het echt nu al wil, uiteraard denk ik er goed over na!)

Maar zouden jullie voor mij een lijstje kunnen maken, wat jullie allemaal betalen en wat de maandelijkse kosten zijn? 8-) Ben erg benieuwd!

Regendans

Re: Kosten eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:57

CutielisaxJarig

Re: Kosten eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 16:57

Och, sorry!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:59

maandelijkse kosten hangen ook heel erg af van wat voor paard je precies wilt. en hoe je deze wilt stallen & verzorgen ;)

Mijne staat 24/7 buiten , heeft geen dekens nodig , en wordt alleen natuurlijk bekapt.

Dat scheelt een hoop in de kosten dan wanneer je hem op stal zet.
en dekens nodig heb en ijzers zijn ook een stukje duurder natuurlijk :p

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:05

Mijn stalling kost £70 per maand
4 zakken zaagsel £45 per maand
Hooi steeds verschillend maar een ronde baal kost ongeveer £8
Muesli £22 per maand
Hoefsmid met vier ijzers £35 per maand (£70 om de 8 weken maar alles per maand noteren is voor jou nu makkelijker ;-))

Dan nog dingetjes die af en toe voorkomen zoals hoefvet, ledervet, zakken wortels, nieuwe accessoires (borsteltje hier, peeskapje daar, etc). Dit zijn dingen die je helemaal zelf kan bepalen, ligt dus minder vast. Zo kan je misschien ook wekelijks instructie willen, en bij sommige stallingen betaal je voor stapmolen gebruik of binnen/buitenzet service. Vergeet dan ook het ontwormen niet, de tandarts (1x per jaar geloof ik?), en eventuele tegenslagen (ziekte=dierenarts, kapotte deken/gebroken beugelriem, etc).

Hopelijk ben je nu niet gelijk ontmoedigd hihi! Succes!!!

(Mijn paard staat 24/7 buiten zonder dekens, en binnenkort ook zonder ijzers. Scheelt dus al in de kosten!)

Edit: het leven hier op isle of man is duurder dus de £ staat zowat gelijk aan € terwijl de wisselkoers eigenlijk bijna 1.3 is...)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 17:28