Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Je kan het ook omdraaien: zorgen dat ze zoveel bewegen dat de hoeveelheid opgenomen gras ook wordt omgezet in arbeid.
korte termijn: kun je een deel afzetten dat ze dan kaal houden en dat ze op het andere deel met beleid eten?
Daarnaast is het gras op dit moment niet per se zo gestressed dat het een probleem geeft. Daarvoor is de temperatuur te hoog. Dat verklaart ook waarom het zo groeit
Koper schreef:En wat zou de toegevoegde waarde moeten zijn van het weken van hooi?
Magnesium er bij geven is geen slecht advies. Houd wel het vitamine E en seleniumgehalte in de gaten, anders kan de pony de magnesium alsnog niet opnemen.
damian23 schreef:Koper schreef:En wat zou de toegevoegde waarde moeten zijn van het weken van hooi?
Magnesium er bij geven is geen slecht advies. Houd wel het vitamine E en seleniumgehalte in de gaten, anders kan de pony de magnesium alsnog niet opnemen.
Dan week de suikers uit het hooi (30% bij een half uur in warm water). Bij insulineresistentie hebben paarden vaak een magnesium te kort. Hierdoor zijn de cellen ongevoelig voor suikers. Heel veel HB dieren hebben baat bij magnesium. Ik moet op advies van mijn dierenarts geven. Ik was het van het voorjaar vergeten bij te voeren en mijn shet zat direct tegen hb aan. Dus snel 2 weken in de paddock met geweekt hooi en weer magnesium bij geven ej nu is zijn manenkam weer mooi zacht en soepel. Ik geef ook nog vit.e/selenium bij en glucobalance.