De paarden 4 daagse in epe is vandaag van start gegaan. Nu rijd ik mee als groom met een 2 span friezen. De paarden zijn mijn verzorg paarden.' De laatste dag word de intocht door epe gehouden en zijn de paarden vaak mooi versierd en beschildert. Nu wil ik dit ook graag doen bij de paarden. Alleen weet ik niet welke verf ik zou moeten gebruiken om zo wat op te pimpen. Het lijkt me ook leuk om de hoeven dezelfde mooie rode kleur te geven als de wagen. Kan ik daar dezelfde verf voor gebruiken als op de vacht? Het moet natuurlijk wel goed afwasbaar zijn maar niet te snel er af gaan. Wij rijden namelijk wel de route voor de intocht door epe. Wie kan mij helpen?
Je zou veemerkstiften kunnen proberen, maar of die op de hoeven blijft zitten geen idee.
Dreamybol
Geplaatst: 14-06-16 21:36
Schmink (die je met een nat sponsje aanbrengt, niet die vette!), wel even wassen, maar gaat daarmee uit de vacht. Hoeven weet ik niet, dat hebben we niet gedaan. Zie mijn profiel voor roze op witte paarden.
Vingerverf voor kinderen werkt inderdaad heel goed, dat gebruiken wij hier altijd met de ponykampen (Alleen de witte pony's houden wel nog weken een groene gloed, maar verder is het er altijd snel weer af ) Carnaval haarspray in die spuitbussen werkt ook goed, maar niet alle paarden zijn altijd even blij met spuitbussen.
En vermijd de glitters, die zijn echt drama (haha deskundige ponyverver hier )
Zoals al eerder is voor gestelt kun je inderdaad vinger verf gebruiken of verf met water. Dat is namlijk het makkelijkste uit de vacht van je paard te wassen.
Britt Dekker heeft op youtube (volgensmij op Paardenpraattv) een video over hoe ze de hoeven van d'r paard heeft geverfd en zelfs beglitterd volgensmij Iets met hoefolie en dan kleurstof/glitter dacht ik, is een aanrader!
Stoepkrijt op een zwart paard vind ik geen aanrader, heb dit een keer gebruikt en je moet veel moeite doen om dit te kunnen zien. Ik weet wel dat je speciale glitter kan kopen voor de vacht van paarden en je hebt ook glitters voor op de hoeven. Je kunt dit gewoon kopen bij de EJ.