Hallo, ik ben erg benieuwd naar gebruikerservaringen van schrikdraadapparaten op zonne energie. Dan doel ik voornamelijk op gallagher apparaten.
Ik heb een kleine weide zonder stroom en dacht aan een accuapparaat. Eigenlijk omdat ik niet weet of zo'n ding op zonne energie nou echt betrouwbaar is. Gaat om een kleine weide wat max 500m draad nodig heeft.
Ik weet dat waar mijn paard in de begrazing stond ze zo'n ding hadden. Werkte daar volgens mij goed. Weet alleen niet of dat er zoeen was die bij genoeg zon de zonnepaneel gebruikte en anders alsnog over ging naar de accu..
Eigen combi samenstellen en aanschaffen, want gallagher is schreeuwend duur en hun zonnepanelen hebben eigenlijk te weinig capaciteit en zeker in de winter of bij een niet optimale opstelling (vaak nodig tegen diefstal). Wel is combi schrikapparaat, accu en zonnepaneel een heel prettige, want het scheelt je een hoop gezeul met accu's etc.
Hier draait nu een patriot p120 apparaat met 80 ampere semi-tractie accu en 70 watt paneel, via de laadregelaar meteen ook paar lampjes er bij. Minder kwijt dan gallagher, vermoed ook meer tik en licht als handig extra.
Plaats ze wel uit het zicht, want ze zijn nogal diefstal gevoelig.
ikkeniet
Geplaatst: 13-06-16 01:03
Ik heb de S16 en die bevalt me prima. Wel zijn ze diefstal gevoelig.
Koper
Geplaatst: 13-06-16 01:42
Interessant topic. Ik heb nu een Gallagher-apparaat staan met 9V batterij. Kan dat in combinatie met een zonnepaneel of moet je of/of doen?
Zonnepanelen werken met 12V accu's. Als jouw apparaat geen 12V aan kan, dan heb je een andere nodig. Je 9V batterij werkt in elk geval niet met een zonnepaneel, want je batterij kan geen 12V aan en die dingen zijn dacht ik ook niet op te laden (wat je zonnepaneel doet).
Koper
Geplaatst: 13-06-16 13:32
In mijn apparaat kunnen zowel 9V batteij als 12V accu. Ik maak nu de batterijen eerst maar even op dan
Hier werkt het ook ideaal! Zonnepaneel laat de accu op en daar zit zowel het schrikdraadapparaat en ook een aantal ledjes voor in de stal, werkt super!