Vandaag was het, zoals alle andere dagen, hetzelfde. Al 4 jaar aan een stuk en ik wordt er knettergek van.
Ik heb een heel leuk, vriendelijk paard met een zwak voor poetsen en tuttelen.
Maar hij heeft 1 eigenschap, waar ik niet zo blij mee ben.
Billy heeft de slechte gewoonte, dat als hij moet mesten, om met zijn billen tegen de stalwand te gaan staan. Dat betekend dat 1. alles tegen de muur hangt (je ziet direct welke stal van hem is
en 2. dat zijn staart àltijd vol mest hangt.
Maar hij heeft dat ook als hij zonder muur mest. Het lijkt erop alsof hij zijn staart niet hoog genoeg optilt, want elke keer slaagt hij erin om mest in zijn staart te krijgen.
Als ik op wedstrijd ga, pak ik die staart helemaal in met een staartbandage maar tijdens het inrijden of vlak voor mijn proef hangen er toch alweer slierten met mest.
Als ik zijn staart proper wil houden, zou ik deze eigenlijk om de 2 dagen moet wassen en een vlecht inleggen. Maar kan dit? Is dit goed voor een paardenstaart?
Zijn er nog paarden die dit hebben? En wat doen jullie hieraan?
Tips en tricks? Ik hoor het graag!
PerleB
) naar ze houdt de staart nu wel redelijk schoon wanneer ze mest.
Nu zou ik dat niemand aanraden, zo lang, maar een paar dagen of zelfs een week in een staartzak kan prima
Af en toe even loshalen, borstelen, evt wassen en ermee rijden, en dan weer een vlecht erin en de staartzak er omheen.